|
کدخبر: 47304

با حضور جهانگیری انجام شد؛

افتتاح بزرگترین واحد فلزی غیردولتی

بزرگترین واحد فلزی غیردولتی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شهرک صنعتی فجر ۲ شهرستان آرادان در استان سمنان افتتاح شد.

گسترش‌نیوز : فرماندار آرادان روز شنبه در حاشیه افتتاح این واحد صنعتی اظهار کرد: این واحد صنعتی در ۱۰۰ هکتار و با اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

مجتبی بوربور با بیان اینکه در این واحد صنعتی سالانه ۶۶ هزار تن سرب و مس تولید می‌شود، گفت: میزان سرمایه‌گذاری در اجرای این طرح یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: مجوز اولیه اجرای این طرح با موضوع انتقال گروه صنعتی شهید عارفی به خارج از تهران در سال ۱۳۹۲ در کمیسیون زیربنایی هیات دولت تصویب و دوره اجرای آن ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ تعیین شده بود.

بوربور ادامه داد: اجرای این طرح در سال ۹۳ پس از مالکیت زمین و رفع مشکلات زیرساختی آب، گاز و برق کلنگ زنی شد.

فرماندار آرادان گفت: از اهداف اساسی اجرای این طرح توسعه زیرساخت‌های مهم اقتصادی کشور در بخش خودرو، صنعت دفاعی و افزایش توان رقابتی توسعه صادرات است.

معاون اول رئیس‌جمهوری به منظور افتتاح ۲ طرح صنعتی در قالب سفر یک روزه به غرب استان سمنان سفر کرده است.

از مجموع ۲ هزار و ۱۰ واحد تولیدی فعال در استان سمنان ۴۰ درصد در شهرستان‌های گرمسار و آرادان مستقر است.

شهرستان آرادان با ۱۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان سمنان قرار دارد.

همچنین معاون اول رئیس‌جمهوری در چهارم شهریور ۱۳۹۵ به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به منظور افتتاح چند طرح صنعتی به استان سمنان سفره کرده بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها