|
کدخبر: 37314

گزارش گسترش نیوز از ایپاس ۲۰۱۸؛

مهمترین نمایشگاه پلیسی کشور ۱۷ ساله می‌شود

نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی هر ساله در تاریخ ۹ الی ۱۲ مهر در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

گسترش‌نیوز : نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی و امنیتی ایپاس ( IPAS 2018 ) امسال و برای هفدهمین سال پیاپی با حضور ۳۵۰ شرکت خارجی و داخلی از ۲۵ کشور دنیا برگزار می‌شود.

در هر دوره از این رویداد محصولات پلیسی، امنیتی، ایمنی، امداد‌ و نجات و... برای شرکت‌کنندگان به نمایش درمی‌آید. ایپاس هم مانکن‌های زنده دارد، هم مانکن‌های غیرزنده که لباس پلیس ضد شورش، لباس فرم راهنمایی رانندگی،‌ انواع لباس‌های رزم و... را به تن می‌کنند.

چندین غرفه مختلف در این نمایشگاه برای ارائه و نمایش لباس‌های نظامی خود از مانکن استفاده کرده‌اند. برخی مانکن‌ها با ژست‌های جدی و جذاب مقابل دوربین‌ها قرار می‌گیرند و گاهی لبخندهای خشک و نظامی تحویل بازدیدکنندگان می‌دهند.

نمایش انواع اسلحه از کلت‌های معمولی گرفته تا اسلحه‌های بادی و برقی و در این نمایشگاه وجود دارد. برخی غرفه‌ها هم تسلیحات سنگین‌تری با خودشان به نمایشگاه می‌آورند که اغلب از تولیدات داخلی است و مهندسان و کارشناسان حاضر در غرفه‌ها درباره آنها توضیح می‌دهند.

زمان زیادی تا شروع ایپاس ۲۰۱۸ باقی نمانده و بر اساس اطلاعات منشتر شده، قرار است بیش از ۲۰ کشور جهان با ایران مشارکت کنند. از جمله‌ی این کشور‌ها می‌توان به کره‌جنوبی، چین، ژاپن و ترکیه اشاره کرد.

امسال هم همچون سال‌های گذشته مجری برگزاری این نمایشگاه شرکت ناجی‌پاس خواهد بود. این شرکت در سال ۱۳۸۷ به عنوان برترین برگزار‌کننده نمایشگاه بین‌المللی از سوی نمایشگاه تهران انتخاب شد.

به گفته مدیر برگزاری این رویداد،۴۰۰ غرفه برای ارائه و عرضه محصولات در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت. از مهم‌ترین حوزه‌هایی که محصولات آنها در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته خواهد شد می‌توان به کامپیوتر، مخابرات، حمل‌ونقل، تسلیحات و مهمات ‌پلیسی و نظامی، یونیفرم و لباس نظامی، تجهیزات نورپردازی، تجهیزات‌اتش‌نشانی، امداد و نجات و‌... اشاره کرد.

مدیرعامل ناجی پاس و دبیر نمایشگاه ایپاس ۲۰۱۸ در راستای برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایپاس(IPAS ۲۰۱۸)؛ به مواردی از جمله استفاده از فناوری‌های روز جهان با هدف تاثیر در موفقیت ماموریت‌های مختلف در رویداد سال جاری اشاره کرد.

علیرضا علی آبادی در ادامه اظهار داشت: توانمندی و فناوری‌های پلیسی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم، گسترش فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی و امنیتی در سطح جامعه به منظور کاهش حوادث و خسارات ناشی از آن، حمایت از نخبگان و مخترعین فعال در زمینه‌های مرتبط با تجهیزات پلیسی ساماندهی فعالان حوزه تجهیزات پلیسی و ایمنی و امنیتی، مدیریت و هدایت ظرفیت‌های بالقوه، بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های موجود، گسترش فضای اشنایی و مشارکت منابع تولید و مصرف و... به عنوان اهداف برگزاری این دوره از نمایشگاه قابل توجه هستند.

دبیر نمایشگاه ایپاس افزود: ۱۵ اثر توسط نخبگان در ۱۱ غرفه در بخش مخترعین عرضه خواهد شد.همچنین حضور ۱۷ رده از پست‌های تخصصی و معاونت‌های پشتیبانی کننده‌ی نیروی‌انتظامی جمهوری اسلامی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: گروه کالایی موجود در نمایشگاه عبارت‌اند از فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمل‌ونقل، تسلیحات و مهمات، یونیفرم و لباس نظامی، نظارت تصویری و تجهیزات مراقبتی، ترافیک و آتش‌نشانی، امداد و نجات، سیستم‌های آموزشی و مراقبتی.

همچنین علی‌آبادی در پاسخ به این سوال که مهمترین تفاوت‌های این دوره با سال‌های گذشته در چیست، اظهار داشت: در دوره جدید محصولات بسیار متنوع تری برای نمایش عمومی و در غرفه های مختلف به نمایش در خواهد آمد. ضمن اینکه افزایش فضای نمایشگاه تا حدود ۱۸ هزار متر را شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها