|
کدخبر: 80260

محمدی: بورس در هفته آینده متعادل می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از امکان بازگشت دامنه نوسان بازار سرمایه از دو به پنج درصد خبر داد و گفت: برای هفته آینده بازار متعادلی را پیش‌بینی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز : پس از برگزاری جلسه شورای‌عالی بورس در روز جمعه، رئیس سازمان بورس در دو گفت‌وگو از دامنه نوسان بورس سخن گفت.

شاپور محمدی با تاکید بر اینکه شورای‌عالی بورس به این جمع‌بندی رسید که بازار در هفته آینده متعادل است ابراز کرد: بر این اساس بازگشت دامنه نوسان از ۲ به ۵ درصد امکانپذیر خواهد بود. البته این تصمیم که در روز چهارشنبه گرفته شد به هیجاناتی که ممکن بود به بازار روند منفی القاء کند کمک و این هیجانات را کنترل کرد.

وی به این سوال که آیا در روز شنبه دامنه نوسان از دو به پنج درصد بازخواهد گشت؟ پاسخ داد: این تصمیم را باید هیات مدیره اعلام کند و هنوز جلسه آن تشکیل نشده است، اما بازگشت دامنه نوسان به پنج درصد با توجه به متعادل شدن فضای بازار امکان‌پذیر است و زمان آن توسط هیات مدیره اعلام می‌شود.

رئیس سازمان بورس در مورد پیش‌بینی خود از وضعیت بازار در هفته آینده گفت: وضعیت بازار را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند اما ارزیابی ما بازار متعادل است. امیدواریم شرکت‌هایی که از سودآوری مناسبی برخوردارند بر اساس تحلیل‌های سرمایه‌گذاران مورد استقبال و اقبال بازار قرار گیرند.

محمدی همچنین گفت: با توجه به اینکه بازار سرمایه از نقدشوندگی کافی برخوردار بوده و مجهز است، جای نگرانی وجود ندارد و تا اندازه بسیار بالایی عرضه و تقاضا متعادل شده است، پس بورس در هفته آینده شرایط مناسبی را تجربه خواهد کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: البته همچنان حمایت‌ها در صورت لزوم از سهامداران ادامه پیدا خواهد کرد اما به نظر می‌رسد با توجه به شرایط بازار، لزومی به ورود سازمان بورس نباشد اما به هر حال تمام تلاش این سازمان آن است که همواره نقدشوندگی بازار حفظ شده و بتوانیم برای افرادی که می‌خواهند خرید و فروش روانی داشته باشند، امکانات لازم را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها