|
کدخبر: 65753

نقشه ۳ ساله بانک‌مرکزی اروپا برای رشد اقتصادی

بانک مرکزی اروپا به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد باهدف احیای رشد اقتصادی کشورهای منطقه یورو، سیاست‌های حمایتی گسترده‌ای را در قالب یک برنامه ۳ ساله آغاز نماید.

گسترش نیوز: بانک مرکزی اروپا به تازگی برنامه ۳ سال‌های را باهدف احیای رشد اقتصادی در منطقه یورو در دستور کار قرار داده است. «کاهش مجدد نرخ بهره بانکی به منفی ۰.۵ درصد، باهدف رونق سرمایه‌گذاری»، «خرید اوراق قرضه دولتی باهدف جبران کسری بودجه دولت‌های اروپایی» و «تسهیل شرایط استقراض بانک‌های اروپایی از بانک مرکزی » از جمله برنامه‌های بانک مرکزی اروپا در این طرح ۳ ساله است که سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای آن ۲۶۰۰ میلیارد یورو اعلام شده است.

هفته گذشته بانک مرکزی اروپا به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد باهدف احیای رشد اقتصادی کشورهای منطقه یورو، سیاست‌های حمایتی گسترده‌ای را در قالب یک برنامه ۳ ساله آغاز نماید.

پیش از این پیش‌بینی‌ها از عملکرد اقتصادی کشورهای اروپایی، نشان از احتمال وقوع رکود در سال‌های آتی داشت. از این رو بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از تحقق این پیش‌بینی‌ها، به عنوان متولی تعیین سیاست‌های پولی، قصد دارد در راستای جلوگیری از رکود و تداوم رونق اقتصادی گام بردارد.

بانک مرکزی اروپا «هر کاری لازم باشد» برای احیای رشد اقتصادی انجام می‌دهد

ماریو دراگی، رئیس فعلی بانک مرکزی اروپا، که زمان ریاست وی بر این نهاد پولی، تا کمتر از ۶ هفته دیگر به پایان میرسد، ضمن اعلام جزییات این برنامه ۳ ساله، از عزم بانک مرکزی برای کمک به اقتصاد کشورهای اروپایی خبر داده است.

دراگی در سال ۲۰۱۲ و در زمان آغاز به کار خود به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا تأکید کرده بود که «هر کاری لازم باشد» برای نجات اقتصاد اروپا انجام خواهد داد. وی در نشست اخیر نیز بار دیگر شعار اولیه خود را یادآور شد و برنامه ۳ ساله بانک مرکزی اروپا را در راستای عمل به آن برشمرد.

بانک مرکزی اروپا پیش از این نیز با منفی نمودن نرخ بهره و رساندن آن به منفی ۰.۴ درصد، عزم خود را برای کمک به رونق سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی در کشورهای اروپایی نشان داده بود. با وجود این بار دیگر این نرخ از سوی بانک مرکزی اروپا کاهش یافته و به منفی ۰.۵ درصد رسیده است.

در شکل زیر روند تغییر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا در طول سال‌های اخیر نشان داده شده است.

منبع: مقاومتی نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها