|
کدخبر: 51537

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش نیوز؛

مجلسی‌ها به دنبال استقلال بانک مرکزی هستند

انارکی گفت: در کنار تصحیح و تدوین لایحه بانکداری بدون ربا، طرح مستقل شدن بانک مرکزی و ایجاد سازوکار‌های نوین آن در مجلس شورای اسلامی مطرح است.

گسترش نیوز: احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز اظهار کرد: مجلس به‌تازگی تعاریفی در مورد بانکداری به تصویب رسانده است که در هفته‌های آینده به اجرا می‌رسد.

anarakimajles.jpg

انارکی محمدی اضافه کرد: نگارش و تدوین قواعد جدید بانکداری کشور در مجلس پیشین به انجام رسید و در کنار این موضوع طرح استقلال بانک مرکزی هم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و پیگیری است که به‌زودی نتایج نهایی آن اعلام می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در این طرح تمام مسائل مربوط به چگونگی سازوکار همکاری بانک‌ها با این نهاد به‌طور شفاف ترسیم‌شده است.

وی ادامه داد: اکنون کمیسیون اقتصادی قصد دارد لایحه جدید بانکداری کشور را در سه بخش "طرح یک‌فوریتی قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران"، "طرح تأسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران" و "طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران"به اجرا برساند.

این نماینده مردمبیان کرد: استقلال بانک مرکزی و بانکداری اسلامی اثر زیادی در برطرف شدن مشکلات کنونی به‌ویژه نرخ تورم دارد.

انارکی محمدی مطرح کرد: متأسفانه در کشوری همانند انگلیس، پاکستان، مالزی و..قانون بانکداری اسلامی در حال اجراست اما در ایران که کشوری اسلامی به‌حساب می‌آید از این مزیت بی‌بهره مانده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در این لایحه سعی شده تا دغدغه‌های مردم برطرف شود چراکه در قواعد اجریی کنونی تنها به نفع بانک‌ها است.

وی تصریح کرد: در کشور‌های پیشرفته شعب بانک‌ها در پست و و نقاطی دور از تردد‌های اصلی قرار دارددرحالی‌که در کشورمان به علت نواقص قانونی بانک‌ها توانسته‌اند با سوءاستفاده از سرمایه مردم بهترین امکان تجاری را از آن خود کنند.

انارکی محمدی خاتمه داد: درواقع قوانین تنها به نفع بانک‌ها تمام می‌شود و این موضوع علاوه بر جفا به شهروندان باعث بروز مشکلات پایه‌ای و اساسی در کشور شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها