|
کدخبر: 44970

در صورت عدم پرداخت تسهیلات؛

بانک‌های متخلف منتظر برخورد بانک مرکزی باشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: خودداری بانک‌ها از پرداخت تسهیلات با سیاست‌های دولت متضاد است و در صورت استمرار از طریق بانک مرکزی برای برخورد با متخلفان اقدام خواهد شد.

گسترش‌نیوز : منوچهر حبیبی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: سیستم بانکی تا آخر بهمن‌ماه امسال فرصت دارد تا از تسهیلات اعطایی دولت برای رونق تولید در واحدهای تولیدی استفاده کرده و عملکرد مثبتی از خود در سهم تولید و اشتغال استان باقی بگذارد.

وی ادامه داد: در صورت همراهی نکردن بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بانک مرکزی مکاتبه کرده تا برای برخورد با این بانک‌ها اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: واحدهای تولیدی و صنایع استان قزوین به همراهی بیشتر سیستم بانکی نیازمند هستند چون در شرایط کنونی کشور ثابت نگه‌داشتن میزان تولید و اشتغال بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی در بخش بازسازی و نوسازی صنایع از اولویت‌های اساسی استان است که انتظار می‌رود بانک‌ها هرچه سریع‌تر در پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

حبیبی عنوان کرد: واحدهای تولیدی استان باید برای به‌روزرسانی تجهیزات و دستگاه‌ها و جلوگیری از توقف تولید اقدام کنند که این مهم بدون همراهی بانک‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با گلایه از روند کُند بررسی طرح‌ها در ستاد تسهیل افزود: رویه تصویب طرح‌ها برای دریافت تسهیلات در کارگروه تسهیل بسیار کُند است و با توجه به ظرفیت‌های استان باید این روند شتاب بیشتری بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اشاره کرد: در صورت تصویب طرح‌های بیشتر در کارگروه تسهیل، بانک‌ها می‌توانند باقدرت انتخاب بیشتری برای بررسی طرح‌ها عمل کرده و واحدهای بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند.

حبیبی با اشاره به جذب کم تسهیلات رونق تولید در بخش گردشگری عنوان کرد: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری باید جز استان‌های برتر کشور در میزان جذب تسهیلات این بخش باشد که امیدواریم به‌زودی شاهد تحقق این موضوع باشیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها