|
کدخبر: 323910

وام فرزندآوری/تسهیلات/وام فوری

مراقب سودجویان وام بانکی باشید / هشدار درباره بازار سیاه فروش امتیاز تسهیلات

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اظهار کرد: به طور کلی، مردم باید از تبلیغات مربوط به پرداخت تسهیلات توسط واسطه‌ها به دلیل احتمال مواجهه با چالش‌هایی، پرهیز کنند.

اقتصاد مراقب سودجویان وام بانکی باشید / هشدار درباره بازار سیاه فروش امتیاز تسهیلات

جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور، اظهار کرد: تاکنون هیچ یک از بانک‌های خصوصی، تبلیغات محیطی مربوط به وام‌های فوری و... را به صورت مستقیم ارائه نکرده‌اند. بنابراین، اگر تبلیغاتی وجود دارد، احتمالاً از سوی واسطه‌هایی صورت گرفته است که به عنوان دلال این اقدامات عمل می‌کنند، و نه از سوی بانک‌ها.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: شاهد سوء استفاده‌هایی در رابطه با وام های خرد فوری، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری و.. با همین واسطه‌گرای‌ها هستیم و در جلسات برگزار شده بانک مرکزی هم در جریان این موضوع قرار گرفته شده است.

او می‌گوید: در کل مردم نباید به این تبلیغات توجه داشته باشند چرا ممکن است با چالش روبه‌رو شوند به طور مثال کسی که ازدواج کرده به واسطه همین واسطه گران امتیاز تسهیلات خود را به دیگری می‌دهد، اما باید توجه کند که در نهایت خودش متعهد آن بدهی می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: بهترین مسیر برای دریافت تسهیلات مراجعه بدون واسطه به بانک‌ها است همچنین سامانه‌ها و مسیرهایی هم وجود دارد که مردم می‌توانند. تخلفات بانک‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تسهیلات دهی را گزارش دهند و حتما به این گزارشات رسیدگی می‌شود.

یک خبر جدید درباره وام فرزندآوری منتشر شده است که براساس آن، میزان این تسهیلات مشخص شده است. وام فرزندآوری تسهیلاتی است که به زوج‌ها اعطا می‌شود و این تسهیلات به آنها کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به فرزندان خود را تأمین کنند. در ادامه، جزئیات بیشتری درباره این خبر جدید درباره وام فرزندآوری را مطالعه خواهید کرد.

در تاریخ ۶ فروردین ماه، بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

بر این اساس تسهیلات برای فرزندانی که از ۱‌/۱‌/۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند با رعایت شروط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به شرح زیر پرداخت می‌شود:

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ به‌ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان (سه ساله)، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان (چهار ساله)، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان (پنج ساله)، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان (شش ساله) و برای فرزند پنجم به بعد ۲۰۰ میلیون با بازپرداخت هفت ساله درنظر گرفته شده است.

همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی شروع اقساط این تسهیلات با شش ماه دوره تنفس آغاز و کارمزد این وام چهار درصد به صورت سالانه است.

تسهیلات فرزندآوری که اما برخی از بانک‌ها با سنگ اندازی‌های خارج از ضوابط قانونی برای والدین مانع تراشی می‌کنند در همین راستا نیز برخی از مخاطبان گلایه‌هایی داشتند.

اما بنابر قانون و اعلام بانک مرکزی، وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات فرزندآوری شامل یکی از موارد داشتن حساب یارانه، سهام عدالت، سفته یک نفر ضامن و یک نفر بستگان درجه اول می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها