|
کدخبر: 44036

توسعه بیمه‌های زندگی استراتژی بیمه مرکزی است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: توسعه بیمه‌های زندگی، استراتژی بیمه مرکزی است و شرکت‌های بیمه‌ای باید اهتمام بیشتری برای افزایش این شاخه از بیمه داشته باشند.

گسترش‌نیوز : به گزارش خبرنگار گسترش‌نیوز غلامرضا سلیمانی در پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با اشاره به اینکه شرکت‌هایی در صنعت بیمه موفق هستند، که ریسک را اجرا کرده باشند گفت: بیمه مرکزی به دلیل اهمیت ریسک، در آیین نامه حاکمیت شرکتی، تشکیل «کمیته مدیریت ریسک» را تکلیف کرده است.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های بیمه ای، ریسک هایی را قبول می‌کنند که توان مدیریت و توانگری نگهداری آن را ندارند که این موضوع مشکلاتی را برای این شرکت‌ها پدید می‌آورد.

سلیمانی افزود: برخی شرکت‌ها ریسک‌های بزرگی را برداشتند که سهم نگهداری آنها یک درصد است. شرکت‌ها باید سرمایه‌ها را با توجه به تورم و خسارت‌ها افزایش دهند و ریسک خود را مدیریت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تعدادی زیادی از شرکت‌های بیمه‌ای در امسال افزایش سرمایه داده‌اند. با توجه به شرایط تحریمی، ما توانسته‌ایم بیمه اتکایی را در کشور نگهداری کنیم، البته این روند مطلوب نیست و بیمه مرکزی به دنبال همکاری با شرکت‌های اتکایی بین‌المللی است.

سلیمانی افزود: شرکت بیمه‌ای که در بخش بیمه درمان تکمیلی، قیمت‌های پایین و ارزان ارائه می‌دهد طبیعتا سرویس دهی خوبی نخواهد داشت. ما نگران نرخ شکنی شرکت‌های بیمه‌ای هستیم ولی قصدی برای ورود به حوزه نرخ‌گذاری نداریم اما متاسفانه نرخ شکنی‌ها به صنعت بیمه آسیب زیادی می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه استراتژی بیمه مرکزی توسعه بیمه‌های زندگی است گفت: در سال ٩٧ به هدف گذاری‌های انجام شده برای رشد بیمه‌های عمر نرسیده‌ایم که امیدواریم شرکت‌های بیمه تا پایان سال اهتمام بیشتری برای افزایش بیمه‌های زندگی داشته باشند.

سلیمانی اظهارکرد: واکنش‌های جامعه و شبکه‌های اجتماعی به اظهار نظرها و مسائل بیمه‌ای ارزشمند است و باید چالش‌ها و مشلاتی که مردم در بخش بیمه با آن مواجه هستند شناسایی شده و برای رفع آنها تلاش کرد. ‎

گفتنی است در این همایش رئیس پژوهشکده بیمه، معاونان نظارت، اتکایی، طرح و توسعه بیمه مرکزی و مدیران عامل بیمه نوین، بیمه دانا، بیمه اتکایی ایرانیان و بیمه حکمت صبا حضور داشتند.

پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه امروز یکشنبه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی در تهران برگزار شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها