|
کدخبر: 65345

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۶ شهریور)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی سه‌شنبه، بیست‌وششم شهریورماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

نزول نرخ طلا و سکه در بازار

قیمت طلا و سکه امروز در بازار روندی نزولی را در پیش گرفت. نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار تهران با کاهش ۲۱ هزارتومانی نرخ مواجه شد؛ به‌طوری‌که درنهایت با نرخ ۴ میلیون و ۳۱ هزار تومان به فروش رفت.

یارانه شهریور ۹۸ امشب واریز می‌شود

یک‌صد و سومین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ امشب (۲۶ شهریور ۹۸) به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

پوشش تمامی تعهدهای قبل سال ۹۸ سایپا تا اواسط مهرماه

مدیرعامل سایپا خودرو با بیان این‌که سعی داریم سریعاً تمامی تعهدات و معوقات سایپا را به‌دست مردم برسانیم، تأکید کرد: کلیه تعهدهای قبل سال ۱۳۹۸ را تا اواسط مهرماه پوشش می‌دهیم.

معافیت جدید مالیاتی برای کالاهای اساسی

هیات مقررات زدایی، مبنای محاسبه مالیات علی الحساب ۴ درصدی واردات را از پایه ارزش گمرکی و حقوق و عوارض به ارزش گمرکی مندرج در اظهارنامه تقلیل داد.

اختصاص بیش از ۷ هزار میلیارد تومان به آموزش عالی

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه از سرمایه‌گذاری ۷۳۰۰ میلیارد تومانی برای آموزش عالی در امسال خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این تخصیص‌های برای آموزش عالی به ۱۰۰ درصد برسد.

ترخیص موبایل‌های پستی از گمرک کلید خورد

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرد: مشکل ترخیص موبایل‌هایی که به‌صورت پستی به گمرک امام خمینی (ره) ارسال شده بود، برطرف شده و صاحبان کالا می‌توانند با انجام تشریفات قانونی، نسبت به تحویل محموله‌هایشان اقدام کنند.

۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن

بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، در چهارماهه نخست امسال حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید مسکن به بخش ساختمان و مسکن پرداخت شده است.

سبقت گازی ایران از رقیب ۳۰ ساله

تولید گاز از بزرگ‌ترین میدان مشترک گازی جهان در سمت ایران نسبت به‌طرف همسایه پیشی گرفته است. درحال‌حاضر ظرفیت تولید ایران از میدان مشترک پارس جنوبی ۶۶۰ میلیون مترمکعب در روز است. با بهره‌برداری کامل از فازهای ۱۳، ‌۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تا پایان سال، تولید از این سه فاز دو برابر خواهد شد.

ادامه طرح خرید حمایتی گوجه‌فرنگی

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: برنامه خرید گوجه حمایتی در سال ۹۸ که از چهار استان فارس، اصفهان، خراسان رضوی و اردبیل آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، پایداری تولید، حفظ نرخ محصول در بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان است.

خط اعتباری ۴۰۰میلیارد دلاری ایران و چین راه‌اندازی شد

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: مستندات موجود نشان می‌دهد خط اعتباری ۴۰۰میلیارد دلاری میان ایران و چین راه‌اندازی شده است.

منابع: ایسنا، خبرآنلاین، ایرنا، تسنیم، باشگاه خبرنگاران جوان، میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها