|
کدخبر: 49865

دخل را بیشتر کنیم یا خرج را کمتر؟

در شرایطی که فشار هزینه‌های سنگین و قیمت‌های سر به فلک کشیده بر گرده همه ما سنگینی می‌کند، بحث‌های زیادی مطرح می‌شود که برای مواجهه با این شرایط اقتصادی چه کنیم؟ هزینه‌ها را کمتر کنیم یا درآمد را بیشتر؟

گسترش نیوز- از ساده‌ترین پاسخ که «هر دو» است می‌گذریم و با فرض این که تلاش برای افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها همزمان باید با هم دنبال شود، بحث بر سر این است که کدام مورد در شرایط فعلی اولویت دارد؟ این سوال به ویژه برای حقوق بگیران مهم‌تر است، چرا که برای این گروه، افزایش درآمد به میزانی بیش از افزایش سالانه حقوق و مزایا شاید چندان ممکن نباشد. استفاده از شغل دوم پاره وقت یا اضافه کار بیشتر در محل کار (با فرض تمایل کارفرما) گزینه‌های پیش روست. مشخص است که این ۲ گزینه برای بسیاری از حقوق بگیران امکان تحقق ندارد. پس به ناچار گزینه کاهش هزینه‌ها پیش روست.

DAKHLOKHARJ.jpg

به نظر می‌رسد، مهم‌ترین اقدام برای کاهش هزینه ها، استفاده از ابزارهای حسابداری خانوار است. حسابداری، دانش ثبت و گزارش دهی فعالیت‌های مالی شرکت هاست ولی این ابزار را در سطح خانوار هم می‌توان استفاده کرد و حتی اپلیکیشن‌هایی نیز برای آن طراحی شده است که امکان ثبت هزینه‌ها و درآمدها را به لحظه می‌دهد. به ویژه با توجه به این که عمده هزینه‌ها نه به شکل نقد بلکه از طریق کارت بانکی انجام می‌شود و با توجه به استفاده از سیستم پیامکی بانک‌ها که به لحظه تراکنش‌ها را روی گوشی ما می‌فرستند، می‌توان سراغ استفاده از نرم افزارهای موبایلی حسابداری رفت و با ثبت این اطلاعات و بررسی آن ها، متوجه شویم که کی، چگونه و درباره کدام کالاها و خدمات، دچار هزینه‌های زاید هستیم تا بتوانیم امکان کاهش هزینه‌ها را در شرایط سخت اقتصادی امسال برای خود فراهم کنیم.

منبع: خراسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها