|
کدخبر: 44168

۹۱ درصد مردم موافق نصب کارتخوان در مطب پزشکان هستند

در نظرسنجی برنامه تلویزیونی پایش مشخص شد ۹۱ درصد مردم موافق نصب کارتخوان در مطب پزشکان هستند.

گسترش نیوز ، در برنامه تلویزیونی پایش که شب گذشته (یکشنبه) از شبکه یک سیما پخش شد، موضوع مالیات پزشکان و الزام پزشکان به نصب دستگاه کارتخوان با حضور معاون سازمان نظام پزشکی و یکی از نمایندگان مجلس به صورت تلفنی بررسی شد.

kartkhan7.jpg

در این برنامه، مجتبی رحمتی پژوهشگر اقتصادی با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با دریافت ۱۰ درصد حق العمل پزشکان در مراکز درمانی به صورت علی الحساب و نیز الزام پزشکان، پیراپزشک، داروساز به نصب صندوق مکانیزه فروش و کارتخوان، اظهارداشت: در روزهای اخیر این موضوع با واکنش تند مسئولان نظام پزشکی روبرو شده و نامه نگاری‌های مختلفی با روسای کمیسیون‌های مجلس داشتند تا این مصوبات لغو شود.

در ادامه این پژوهشگر عنوان کرد: براساس اظهارات مسئولان مالیاتی، عملکرد مالیات پزشکان ۱۵۰ میلیارد تومان است که طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس باید ۶۷۰۰ میلیارد تومان در سال پزشکان مالیات بپردازند. نسبت این دو عدد نشان می‌دهد که این صنف حدود ۲ درصد مالیات می‌دهد که مالیات کارگران و کارمندان و دیگر بخش‌ها بیش از این میزان است.

براساس این گزارش، یکی از اهداف این مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس، مبارزه با فرار مالیاتی برخی پزشکان و دریافت مالیات عادلانه و شفاف است.

مخاطبان برنامه پایش در پاسخ به نظرسنجی که «آیا موافقید نصب کارتخوان در مطب پزشکان اجباری شود؟» مشارکت کردند.

حدود ۹۱ درصد پیامک‌های ارسال شده نشان می‌دهد که مخاطبان و بینندگان برنامه موافق نصب کارتخوان در مطب پزشکان هستند و تنها حدود ۹ درصد با این سوال مخالفت کردند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها