|
کدخبر: 68347

آماری جالب از میزان تردد خودروها در جاده‌های البرز

‌معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: میانگین ساعتی تردد خودرو از محورهای مواصلاتی البرز چهار برابر سایر محورهای مواصلاتی کشور است.

گسترش‌نیوز: علی درویش پور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان البرز، اظهار کرد: وضعیت حمل‌ونقل اعم از جاده‌ای هوایی و ریلی امروزه به فاکتوری اصلی برای سنجش توسعه یافتگی کشورها تبدیل شده است‌.

وی ادامه داد: کشورهایی که دارای زیرساخت‌های مناسب در بخش حمل‌ونقل هستند، اغلب وضعیت اقتصادی مناسبی دارند و با سرعت زیادی به سمت توسعه پیش می‌روند.

درویش پور در ادامه با اشاره به موقعیت خاص البرز در بحث ارتباطی توضیح داد: این استان شاهراه ارتباطی بیش از ۱۴ استان کشور است و در تمام سال شاهد تردد خودروهای زیادی از محورهای آن هستیم.

وی با بیان اینکه حجم تردد خودرو در محورهای مواصلاتی البرز قابل مقایسه با دیگر استان‌ها نیست، گفت: میانگین تردد ساعتی خودروها در محورهای کشور برابر ۴۱۳ مورد است ولی در البرز چهار برابر سایر محورهای کشور است به طوری که سال گذشته‌ ۵۰۰میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز تردد داشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با این توضیح که در کنار حجم بالای خودروهای عبور البرز جایگاه صنعتی این استان در کشور نیز مهم است، افزود: در کنار آن‌ حجم بالای تولیدات کشاورزی، باغی، زراعی و دام را در البرز داریم که سیستم‌ حمل‌ونقل در این حوزه‌ها نقشی مهم دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها