|
کدخبر: 272486

افزایش ۶۴ درصدی درآمدهای صادرات گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ارتقا جایگاه ایران در زمینه تجارت گاز با ثبت رکورد بالاترین میزان فروش میعانات گازی و افزایش ۶۴ درصدی درآمدهای صادرات گاز در دولت سیزدهم محقق شد.

صنعت افزایش ۶۴ درصدی درآمدهای صادرات گاز

مجید چگنی، امروز در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی در هفته دولت، با بیان اینکه دولت سیزدهم نشاط جدید در کشور ایجاد کرده است، افزود: در مسیر عدالت و پیشرفت و توسعه متمرکز شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۵ درصد سبد انرژی کشور به گاز طبیعی وابسته است و صنعت گاز قلب تپنده اقتصاد و رفاه کشور است.

چگنی تاکید کرد: برخی از استان‌ها از شاخص‌های توسعه عقب بودند موردتوجه دولت سیزدهم است و گازرسانی به این مناطق از اهداف راهبردی شرکت ملی گاز است.

وی با بیان اینکه گازرسانی شتاب گرفته، گفت: برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان، ۵ استان و در استان هرمزگان، ۳ استان بسیج شده‌اند.

معاون وزیر نفت افزود: در یک سال گذشته در پالایش، انتقال و تجارت گاز موفق بوده‌اند.

وی ادامه داد: رسیدن به توان اسمی فرآورش ۱۰۳۰ میلیون مترمکعب، احداث و بهره‌برداری از ۵۳۰ کیلومتر و گازرسانی به ۷ نیروگاه جدید از اقدامات انجام گرفته در زمینه توسعه گازرسانی در یک سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۶۴ درصدی درآمدهای صادرات گاز در دولت سیزدهم، گفت:  افزایش ۱۱ درصدی حجم صادرات گاز به ترکیه، ادامه مذاکرات برای افزایش صادرات گاز، وصول حدود ۱.۶ میلیارد دلار طلب گازی ایران از عراق، افزایش ۱۳۸ درصدی سوآپ گاز و ... از دیگر اقدامات انجام شده برای گسترش دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم بوده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها