|
کدخبر: 102228

پیش‌بینی قیمت خودرو در ماه‌های آینده

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: بازار خودرو دوباره به خواب فرو رفته است. اگر امروز خرید و فروشی هم در بازار خودرو شکل گیرد باز هم این اقدام توسط واسطه‌ها انجام می‌شود؛ چرا که با شرایط فعلی مصرف‌کننده واقعی در بازار وجود ندارد.

خودرو پیش‌بینی قیمت خودرو در ماه‌های آینده

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درباره وضعیت بازار خودرو گفت: بازار خودرو آرام است. خرید و فروش خودرو چندان انجام نمی‌شود. بازار دوباره به خواب فرو رفته است. نمایشگاه‌داران خودرو اسفند ماه خرید و فروش خودرو نداشتند. اوایل اردیبهشت یک شوکی به بازار خودرو ایجاد شد اما خریدار یا فروشنده واقعی در بازار وجود نداشت. کسانی‌که در اردیبهشت ماه با عرضه خودرو به بازار جو بازار خودرو را بر هم زدند، افرادی بودند که خودروهای دپو شده در انبارها داشتند.

سعید موتمنی افزود: در اردیبهشت ماه مشتری واقعی نیز در بازار مشاهده نکردیم. در حقیقت فروشنده واقعی در خودروهای تولیدی، منتاژی و وارداتی دیده نشده است. اگر امروز خرید و فروشی هم در بازار خودرو شکل گیرد باز هم این اقدام توسط واسطه‌ها انجام می‌شود؛ چرا که با شرایط فعلی مصرف‌کننده واقعی در بازار وجود ندارد.

پیش‌بینی نرخ خودرو در ماه‌های آینده

او اظهارکرد: پیش‌بینی ما این است که در ماه‌های آینده عرضه خودروها به بازار کاهش می‌یابد و نرخ خودروها مجدد نوسان خواهد داشت. متاسفانه وضعیت کسب وکار بسیاری از بنگاه‌ها ضعیف شده است و فعلا آماری مبنی بر تعطیلی نمایشگاه‌داران وجود ندارد. چنانچه قرار باشد روند بازار به همین منوال ادامه یابد در آینده نزدیک شاهد تعطیلی نمایشگاه‌داران خودرو هستیم.

موتمنی با اشاره به تاثیر عرضه خودروهای جدید به بازار خودرو گفت: هر خودرو جدیدی که به بازار عرضه شود مشتری برای آن پیدا خواهد شد؛ چرا که بازار به دنبال تنوع است. اگر امروز در تولید تنوع داشتیم بازار خودرو نیز وضعیت بهتری داشت، درحال‌حاضر بازار خرید و فروش خودرو به تعدادی برخی از برندها و مدل‌ها محدود شده است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها