|
کدخبر: 327865

رونمایی از تولیدات سفارشی خودرو سازان/ این ماشین ها شما را میخکوب می‌ کند! +عکس

بی‌ام‌و در جشنواره خودروهای کلاسیک (Villa d'Este) ویلا د استه در ایتالیا، یک ماشین کنسبت روباز را به نمایش گذاشت. این خودرو لوکس بر اساس سری ۸ ساخته شده و رسانه‌ها حدس زده‌اند که بی‌ام‌و ممکن است تصمیم به تولید آن را در تعدادی محدود بگیرد.

اقتصاد رونمایی از تولیدات سفارشی خودرو سازان/ این ماشین ها شما را میخکوب می‌ کند! +عکس

جشنواره خودروهای کلاسیک ویلا د استه هر سال در عمارتی به همین نام در نزدیکی شهر رم برگزار می‌شود و از جمله گردهمایی‌های مهم در تقویم صنعت خودرو است. ب‌ام‌و حامی مالی این جشنواره است و در آن جا کانسپت‌هایی با الهام از مدل‌های کلاسیک خود رونمایی می‌کند.

خودروی-1

چراغ‌های کانسپت اسکای تاپ باریک و کشیده است.

خودروی-2

اتاق ماشین کاملا با چرم روکش شده است.

نام کانسپت امسال ب‌ام‌و «اسکای تاپ‌» است. ماشین روی شاسی مدل روباز سری ۸ ساخته شده، اما ظاهرش کاملا متفاوت است. ب‌ام‌و می‌گوید اتاق را با الهام از دو مدل Z۸ و ۵۰۳ طراحی کرده که هر دو از ماشین‌های روباز مشهور کارخانه هستند.

طراحان ب‌ام‌و جلوپنجره جدیدی برای ماشین طراحی کرده‌اند. چراغ‌های جلو و عقب هم خط باریکی است که در امتداد جلو و عقب ماشین کشیده شده و چهره‌ای متفاوت از مدل‌های کنونی ب‌ام‌و به اسکای ‌تاپ داده است.

خودروی-3

سقف چرمی ماشین دو تکه است و دستی نصب می‌شود.

سقف ماشین چرمی و دو تکه است که در صندوق عقب قرار می‌گیرد و باید دستی نصب شود. تمام اتاق با چرم مرغوب روکش شده و دستگیره‌ درها بال‌های بسیار کوچکی هستند که با فشار کمی در را باز می‌کنند.

ب‌ام‌و درباره توانایی‌های فنی ماشین حرفی نزده، اما سری ۸ کارخانه موتور هشت سیلندر با قدرت ۶۲۵ اسب بخار دارد. حداکثر سرعت ب‌ام‌و سری ۸ به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۳.۳ ثانیه است.

خودروی-5

ب‌ام‌و تاکنون هیچکدام از کانسپت‌هایی را که در ویلا د استه نمایش داده تولید نکرده است. اما به نظر می‌رسد رونق بازار ماشین‌های سفارشی و استقبال از مدل‌های شرکت‌هایی نظیر بنتلی و فراری توجه این خودروساز آلمانی را جلب کرده است.

رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که پروژه ساخت اسکای ‌تاپ در تعدادی محدود به مدیران ب‌ام‌و ارائه شده و در صورت تایید سال آینده پنجاه دستگاه از آن با دست و در بخش ویژه‌ای در کارخانه ساخته خواهد شد. گفته می‌شود قیمت پایه این ماشین ۵۰۰ هزار یورو (۵۴۲ هزار و ۴۰۰ دلار) است. قیمت پایه ب‌ام‌و سری ۸ روباز در آلمان ۱۴۵ هزار و ۹۰۰ یورو است.

خودروی-6

توضیح تصویر؛ بنز پیور اسپید شیشه جلو و سقف ندارد.

مرسدس بنز در آستانه برگزاری مسابقه فرمول یک در شهر موناکو، کانسپتی از یک مدل اسپرت رونمایی کرد که قرار است در تعدادی محدود تولید شود. این ماشین اولین مدل از سری ماشین‌های سفارشی بنز است که قرار است در زیرمجموعه‌ای به نام میتوس (Mythos) تولید شوند.

نام کانسپتی که بنز نمایش داده پیور اسپید (PureSpeed) است. ماشین بر روی شاسی مرسدس کلاس SL ساخته شده که زیرمجموعه AMG کارخانه به تازگی به بازار عرضه کرده است. ظاهر ماشین کاملا تغییر کرده است. سقف و شیشه جلو برداشته شده و بخش جلو از نو طراحی شده است. بنز می‌گوید قسمت عقب ماشین را با الهام از مدل ۳۰۰ SLR طراحی کرده که کارخانه در دهه پنجاه میلادی در مسابقات اتومبیل‌رانی افتخار زیادی با آن کسب کرد.

خودروی-7

توضیح تصویر؛ کانسپت پیور اسپید روی شاسی مرسدس کلاس SL ساخته شده است.

رنگ ماشین با الهام از مدلی انتخاب شده که در سال ۱۹۲۴ در مسابقه مشهور تارگو فلوریو در سیسیل برنده شد. تماشاچیان این مسابقه مشهور برای شرکت‌کنندگان غیرایتالیایی مانع ایجاد می‌کردند و برای همین این مسابقه به ندرت برنده خارجی داشت. بنز که معمولا رنگ ماشین‌هایش سفید بود برای گمراه کردن تماشاچیان با ماشین قرمز در مسابقه شرکت کرد که رنگ تیم‌های ایتالیایی بود. این تصمیم به پیروزی ماشین شماره ده تیم مرسدس منجر شد.

پیور اسپید به جای سقف یک سیستم محافظ شبیه به ماشین‌های فرمول یک دارد. این سیستم که نامش هی‌لو (HALO) است از سال ۲۰۱۸ برای حفاظت از رانندگان مسابقات فرمول یک اجباری شد. هی‌لو میله‌ای از تایتانیوم است که مانع برخورد اجسام بزرگ به سر راننده می‌شود.

خودروی-8

لوییس همیلتون و جرج راسل، رانندگان تیم فرمول یک مرسدس در مراسم رونمایی بنز پیور اسپید در موناکو.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی تردیدهایی درباره کاربردی بودن سیستم هی‌لو در پیور اسپید مطرح کرده‌اند و می‌گویند بیشتر برای نمایش و زیبایی است. بنز برای ایمنی دو سرنشین پیور اسپید کلاه ایمنی ویژه ساخته که آنها را در برابر وزش باد هم محافظت می‌کند.

اطلاعات فنی پیور اسپید منتشر نشده، اما پیش‌بینی می‌شود از قوی‌ترین مدل کلاس SL برای ساخت ماشین استفاده شده باشد که موتور هشت سیلندر ۸۱۵ اسب بخاری دارد. حداکثر سرعت این مدل SL ۳۱۷ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۲.۹ ثانیه است.

تولید پیور اسپید سال آینده آغاز خواهد شد. بنز می‌گوید تنها ۲۵۰ دستگاه ار آن تولید می‌کند و فقط به «علاقه‌مندان وفادار بنز و کلکسیونرها» خواهد فروخت. قیمت ماشین اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود بسیار گران‌تر از مدل SL کارخانه باشد که قیمت پایه‌اش ۲۲۴ هزار یورو (۲۴۲ هزار دلار) است.

منبع: ایران جیب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها