|
کدخبر: 327228

جزئیات مهم درباره واریز سود سهام عدالت در خرداد ماه

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: اگر شرکتی اقدامات لازم برای پرداخت سود سهام عدالت را انجام ندهد، مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.

اقتصاد جزئیات مهم درباره واریز سود سهام عدالت در خرداد ماه

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به مراجعه به مکان خاصی ندارند و سود مرحله سوم سهام عدالت، همانند دوره‌های قبل، به طور مستقیم به حساب افراد واریز خواهد شد.

وی همچنین افزود که برخی شرکت‌ها بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند و پیگیری‌های لازم توسط سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است. به محض دریافت این سودها، زمان واریز آن به اطلاع عموم خواهد رسید. در صورتی که شرکتی اقدامات لازم را انجام ندهد، مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اضافه کرد: در نهایت به طور کل برای دریافت سود سهام عدالت سهامداران نباید به هیج جا مراجعه و هیچ مدرکی را نباید به کسی دهند همچنین سهامداران هوشمند باشند که برای دریافت سود سهام عدالت نباید روی هیچ لینکی را کلیک کنند.

حاجی وند بیان کرد: همچنین سهامداران مشمول دریافت سود سهام نیازمند واریز وجه نیستند و با آنها اصلا تماسی گرفته نخواهد شد و زمانی که سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت تعیین تکلیف شد همانند سال‌های گذشته سود به شماره شبای بانکی افراد که در سامانه سجام اعلام کردند واریز خواهد شد. در نهایت هم سهامداران اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت و دیگر موارد مربوط به این حوزه را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند.

فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

بر اساس اطلاعات ارائه شده، فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آنها از ۱۵ آبان ماه امسال رسماً آغاز شده است. در این فرایند، وراث متوفیان دارای سهام عدالت می‌توانند با طی چند مرحله، نسبت به انتقال سهام به نام خود اقدام کنند. ابتدا، یکی از وراث که دارای کد سجام باشد، باید به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به نشانی "ddn.csdiran.ir" مراجعه کند. سپس در بخش "امور سهام عدالت متوفی"، با ورود کد ملی و تاریخ تولد متوفی، زمان تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی را استعلام می‌نماید. در صورت تأیید زمان تشکیل پرونده، وارث می‌تواند به یکی از دفاتر کارگزاری یا بانک‌های منتخب مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کند. پس از تشکیل پرونده در دفتر مربوطه، امکان پیگیری وضعیت پرونده از طریق بخش "استعلام وضعیت پرونده" در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث فراهم خواهد بود.

تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)، اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی جهت کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است) و در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه از جمله مدارک مورد نیاز برای فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث به شمار می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها