|

قیمت دلار/ قیمت ارز/ بازار دلار

قیمت جدید دلار اعلام شد / جدول ۱ بهمن

مطابق با گزارش‌ها، در معاملات امروز، مرکز مبادله طلا و ارز ایران، نرخ هر اسکناس دلار آمریکا را به ۴۲هزار و ۹۲۲ تومان و حواله دلار را به ۳۹هزار و ۵۲۳ تومان اعلام کرده است.

اقتصاد قیمت جدید دلار اعلام شد / جدول ۱ بهمن

علی نقیب، کارشناس اقتصادی، توضیح می‌دهد که نرخ ارز تحت تأثیر مسائل سیاسی و نیازهای مصرف و عرضه و تقاضا قرار می‌گیرد. اتفاقات سیاسی اخیر تأثیر چندانی در افزایش نرخ ارز نداشته‌اند. با این حال، اگر نرخ ارز ثابت شود، ممکن است ثابت بماند یا به سطح دو هفته قبل برگردد.

پیش‌ بینی قیمت ارز تا پایان سال

وی ادامه داد: با وجود این، باید به ارزی که برای صنایع و مصارف صنعتی استفاده می‌شود نیز توجه کرد. از طرف دیگر در خصوص اینکه در روزهای پایانی سال و شب عید سفرهای خارجی زیاد است و مسافران به ارز نیاز دارند، بانک مرکزی باید جوابگو باشد که ارز به اندازه کافی موجود است یا نه.

 این کارشناس اقتصادی اظهار امیدواری کرد که با بررسی نیازها بتوانیم از تورم بی‌رویه‌ای که وجود دارد و به قیمت‌های محصولات در بازار ضربه می‌زند، جلوگیری کنیم. با توجه به اظهارات بانک مرکزی مبنی‌بر اینکه ذخایر ارزی کمبودی ندارد، امیدواریم این موضوع به ثبات قیمت ارز کمک کند

نقیب درباره پیش‌بینی خود از وضعیت ماه‌های آینده بازار گفت: بر اساس اظهارات مسئولان دولتی نباید مشکلی داشته باشیم.

وی درباره اینکه در صورت تبعیت نرخ ارز از تورم، روند به چه صورت خواهد بود، گفت: پیش‌بینی‌ها بر اساس آنچه در گذشته رخ داده حاکی از آن است که با وجود تورم، سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، موجب ثبات نرخ ارز شده است.

این کارشناس اقتصادی در پایان پیش‌بینی کرد که در ماه‌های آینده هم ثبات نرخ ارز را داشته باشیم و ثبات نرخ ارز باعث ثبات در اقتصاد و کسب‌وکارهای بازار می‌شود.

قیمت دلار در مرکز مبادله

در معاملات امروز (یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به ۴۲ هزار و ۹۲۲ تومان و نرخ حواله دلار هم با به‌‌نرخ ۳۹ هزار و ۵۲۳ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۸۲۴ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۱۱۶ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات قیمت نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۷۶۲ تومان است.

جدول

منبع: تسنیم
کدخبر: 318526

ارسال نظر

 

آخرین اخبار