|
کدخبر: 313675

سنگ آهن/ معدن/ استرالیا

چراغ استرالیا سبز شد

گروه معدنی فنیکس (Fenix Resources) قرارداد خرید الزام‌آوری در زمینه تامین سنگ معدن با تولیدکنندگان مشهور سنگ‌آهن استرالیا را امضا کرده است که این امر موجب این شده که این شرکت در ماه‌‌‌‌‌‌‌ آتی حدود ۵۰۰‌هزار‌تن سنگ‌آهن هماتیت با عیار بالا را به گروه فنیکس برساند.

اقتصاد چراغ استرالیا سبز شد

گروه معدنی فنیکس (Fenix Resources) قرارداد خرید الزام‌آوری در زمینه تامین سنگ معدن با تولیدکنندگان مشهور سنگ‌آهن استرالیا را امضا کرده است که این امر  موجب این شده که این شرکت در ماه‌‌‌‌‌‌‌ آتی حدود ۵۰۰‌هزار‌تن سنگ‌آهن هماتیت با عیار بالا را به گروه فنیکس برساند.

این قرارداد که گفته شده در دوره ۲۴ ماهه قابل‌تمدید است، قرار است از محل سنگ‌آهن با خلوص مثبت‌۶۰‌درصد (DSO) که در ذخایر وولبانگ پیک در پروژه سنگ‌آهن توین‌‌‌‌‌‌‌پیک یافت می‌شود، تامین خواهد شد.

فنیکس با استفاده از ظرفیت توسعه‌یافته بندری و قابلیت‌های لجستیک خود، مسوولیت حمل‌ونقل، ذخیره سازی، خدمات بندری، بارگیری کشتی، بازاریابی و فروش این مواد معدنی را بر عهده خواهد داشت.

جان ولبورن، رئیس فنیکس می‌گوید که این شرکت از همکاری با صنایع سنگ‌آهن استرالیا خرسند است. او گفته است: «قرارداد ۱۰‌میلیون تنی خرید سنگ‌معدن، به افزایش فوری تناژهای صادراتی ما کمک خواهد کرد، درحالی‌که ما تلاش می‌کنیم معدن سنگ‌آهن شاین و ذخایر بیبین-W۱۱ را در کنار معدن سنگ‌آهن آیرون‌ریج که گل سرسبد معادن استرالیاست، به مرحله تولید نزدیک کنیم.» تبدیل فنیکس به یک تاجر بزرگ معدنی که کار حمل‌ونقل، راه‌آهن و لجستیک مواد معدنی را به‌طور کاملا یکپارچه و به شکلی جاه‌‌‌‌‌‌‌طلبانه پیش می‌‌‌‌‌‌‌برد، استرالیا را در موقعیت برجسته‌‌‌‌‌‌‌ای از منظر یک تولیدکننده سنگ‌‌‌‌‌‌‌آهن بزرگ و ارائه‌‌‌‌‌‌‌دهنده لجستیک به شخص ثالث قرارداده و سودآوری بالایی را عاید این کشور کرده‌است.» طبق این قرارداد، فنیکس پیش‌‌‌‌‌‌‌پرداخت‌های خود را به‌صورت نقدی و در قالب پرداخت ۱۰‌میلیون‌دلار ارائه می‌کند.

تا زمانی‌که سنگ معدن روی کامیون‌ها بارگیری شود نیز تامین‌‌‌‌‌‌‌کننده سنگ معدنی مسوولیت تمام فعالیت‌های استخراج و فرآوری را بر عهده خواهد داشت. فیل رابینسون، مدیر شرکت تامین‌‌‌‌‌‌‌کننده در مورد این توافق گفت: «ما متعهد به روش‌های استخراج معادن متعارف از نظر زیست‌محیطی و همکاری نزدیک با مالکان سنتی، دامداران، ادارات دولتی ایالتی، نهادهای حاکمیتی نظارتی و همه ذی‌نفعان برای دستیابی به نتایج معدنی ایمن، پایدار و مناسب از نظر فرهنگی هستیم.» با توجه به موفقیت فنیکس به‌عنوان یک معدن‌کار بسیار سودآور سنگ‌‌‌‌‌‌‌آهن در غرب استرالیا که دارای زیرساخت‌های بی‌‌‌‌‌‌‌نظیر و قابلیت‌‌‌‌‌‌‌های لجستیکی است، رونق صادرات سنگ‌آهن استرالیا طی سالیان آتی تضمین شده‌ است.

منبع: بیرونیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها