|
کدخبر: 313098

معدن/ معدن در استرالیا/ ادغام معادن

درآمدهای معدنی این کشور روی ایران را سیاه کرد

شرکت لایونت تایید کرده ملاقات با سرمایه‌گذاران استرالیایی آلکم را انجام خواهد داد تا پیش از رای‌گیری در ماه آینده که برای تصویب ادغام ۱۰.۶‌میلیارد دلاری رخ خواهد داد، به توافق برسند.

اقتصاد درآمدهای معدنی این کشور روی ایران را سیاه کرد

بخش معدن استرالیا احتمالا به‌زودی شاهد یک ادغام بزرگ و ۱۰.۶‌میلیارد دلاری خواهد بود. ظاهرا شرکت مشهور لایونت (Livent) از آمریکا‌ درصدد است تا با خرید گروه آلکم (Allkem) استرالیا و ادغام آن با مجموعه خود چارچوب تازه‌‌‌‌‌‌‌ای برای نقش‌آفرینی در بخش معدن پایه‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند.

شرکت لایونت تایید کرده ملاقات با سرمایه‌گذاران استرالیایی آلکم را انجام خواهد داد تا پیش از رای‌گیری در ماه آینده که برای تصویب ادغام ۱۰.۶‌میلیارد دلاری رخ خواهد داد، به توافق برسند. این موضوع در صورت تحقق می‌تواند به ایجاد سومین تولیدکننده بزرگ لیتیوم جهان منجر شده و اقتصاد را در بحبوحه کاهش تقاضا و افت قیمت لیتیوم با وضعیت تازه‌‌‌‌‌‌‌ای روبه‌رو سازد.

اگر سهامداران آلکم در ۱۹دسامبر به این معامله رای‌دهند، پل گریوز، مدیرعامل لایونت شغل اصلی خود را رها کرده و مسوولیت در آرکادیوم لیتیوم را به عهده خواهد گرفت.

این معامله توسط کارشناسان مستقل در گزارشی که توسط مشاوران مالی کرول تهیه شده توصیه و تایید شده‌است. ادغام این دو شرکت، سومین تولیدکننده بزرگ لیتیوم جهان را از نظر حجم دارایی شکل خواهد داد. در صورت تحقق این موضوع، لایونت بر معادنی در کشورهای استرالیا، کانادا و آرژانتین تسلط می‌یابد؛ هرچند کماکان پشت‌سر آلبامرل مستقر در ایالات‌متحده و SQM مستقر در شیلی خواهد بود.

شکل‌‌‌‌‌‌‌گیری سومین تولیدکننده برتر جهان طبق گفته پل گریوز یکی از اولین اولویت‌های شرکت لایونت برای گسترش ردپای خود در حوزه لیتیوم است تا جایی‌که تبدیل به یک بازیگر معدنی در کلاس جهانی می‌شود.

منبع: بیرونیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها