|
کدخبر: 325645

شرکت های هواپیمایی فعال تخفیف فرودگاهی خواهند داشت/ تسهیلات عوارض فرودگاهی کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره برنامه‌ریزی برای افزایش پروازها به جزیره کیش در فصل گردشگری لو سیزن تابستان اظهاراتی کرد. او اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی که در فصل تابستان تصمیم به افزایش تعداد پروازها به جزیره کیش می‌گیرند، مورد حمایت سازمان منطقه آزاد قرار خواهند گرفت و از تسهیلات تخفیفی در خدمات فرودگاهی بهره‌مند خواهند شد.

اقتصاد شرکت های هواپیمایی فعال تخفیف فرودگاهی خواهند داشت/ تسهیلات عوارض فرودگاهی کیش

رحیم سرهنگی، به جلسه هم‌اندیشی اخیر با معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور به همراه مدیران و مسئولان شرکت‌های هواپیمایی اشاره کرد و اظهار داشت که خوشبختانه با تعامل موفقیت‌آمیز، ما توانستیم یک نوروز موفق را پشت سر بگذاریم و امیدواریم که این روند در فصل تابستان نیز ادامه یابد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و راه‌های محدود سفر به جزیره کیش، بیان کرد: افزایش پروازها به جزیره کیش ضروری است؛ هر شرکت هواپیمایی که در فصل تابستان اقدام به افزایش تعداد پرواز به جزیره کند، مورد حمایت سازمان منطقه آزاد کیش قرار خواهد گرفت و از تسهیلات و تخفیفات قابل توجه این سازمان در حوزه عوارض و خدمات فرودگاهی برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که رونق و حیات اقتصادی جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری وابسته به حضور گردشگر است، افزود: ۹۴ درصد گردشگران از طریق مسیر هوایی وارد جزیره کیش می‌شوند؛ ما نیازمند برنامه ریزی شرکت‌های هواپیمایی در خصوص افزایش پروازها به ویژه در فصل تابستان به این جزیره هستیم.

وی با اشاره به تشکیل کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری با مشارکت و نظارت سازمان منطقه آزاد و مشارکت تمامی جوامع صنوف کیش گفت: این کنسرسیوم ظرفیت‌های بخش خصوصی و این سازمان را در بهره‌وری و هموار کردن مسیر رونق گردشگری تسریع و تسهیل می‌کند و جا دارد که شرکت های هواپیمایی نیز را در این امر مشارکت لازم را داشته باشند.

کیش ۱۶۲ فرصت سرمایه گذاری برای «اکسپو» معرفی کرد

سرهنگی فراهم کردن بستر لازم برای رونق گردشگری و هموارسازی جذب گردشگران داخلی و خارجی را از اهداف کلیدی این کنسرسیوم دانست و ادامه داد: برنامه‌ ریزی راهبردی و خلاقانه در راستای رونق بخشی پایدار گردشگری این منطقه به ویژه در فصل کم فروغ تابستان از ماه ها قبل آغاز شده و از هفته‌های آتی اجرایی می‌شود.

وی نقش سازمان منطقه آزاد کیش در کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری را ناظر، سیاست گذار و تسهیل‌کننده عنوان کرد که جوامع اصناف مسوولیت اجرایی آن را بر عهده خواهد داشت؛ این کنسرسیوم در مراحل ابتدایی با کمک‌های سازمان منطقه آزاد کیش، کار خود را آغاز و با محقق شدن درآمدها، به پویایی خواهد رسید.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حضور فعال این منطقه در نمایشگاه بین المللی صادراتی «اکسپو» گفت: بیش از ۱۶۲ فرصت سرمایه گذاری کیش در این نمایشگاه بین المللی معرفی شد.

رحیم سرهنگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش با ۲ رویکرد معرفی برخی از کالاهای تولیدی این جزیره و معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری برای جلب مشارکت مردم در این نمایشگاه شرکت کرده است، اظهار کرد: فرصت‌های شغلی ارائه شده توسط کیش در این نمایشگاه برای برای ‌ ۸ هزار و ۶۸۹ نفر اشتغال مستقیم و ۱۴ هزار و ۸۱۱ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بسته‌های سرمایه‌ گذاری در زمینه‌های گردشگری، درمان و سلامت، شهرک نمایشگاهی، مسکونی، اداری، تجاری، خدماتی، نمایشگاهی، صنعتی، خدمات صنعتی، زیرساختی، انبار، کشاورزی، مختلط، ورزشی، فرهنگی، آموزشی، تفریحی، هنری تهیه و تدوین شده که به سرمایه گذاران متقاضی معرفی و تحویل می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی، خارجی و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری، مشارکت و ارائه خدمات را از دیگر اهداف سازمان منطقه آزاد کیش برای حضور در این نمایشگاه بین المللی برشمرد.

نمایشگاه بین المللی اکسپو از شنبه هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها