|
کدخبر: 259717

تیم اقتصادی رئیسی نیازمند بازنگری است

جواد آرین منش _ نماینده ادوار مجلس

قریب به ۱۰ تا ۱۲ سال است که مشکلات اقتصادی کشور بر سایر مشکلات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی کشور غلبه پیدا کرده است. مسائل معیشتی و فقر و بیکاری و افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها و تورم جزو موضوعات اصلی کشور و مردم تلقی می‌شود بیش از ده سال است که رهبری معظم انقلاب در شعار‌ها و نام گذاری‌های سالانه خود بر حول مسائل اقتصادی و لزوم ساماندهی مسائل اقتصادی تاکید دارند. دولت آقای رئیسی شعار‌های خود را بر اساس حل مشکلات اقتصادی و خروج از بروکراسی ناکارامد و مزاحم و توجه به ظرفیت‌های درونی کشور و گره نزدن اقتصاد کشور به مسائل برجام و براساس رفع مشکلات و فشار‌های اقتصادی و حل زخم‌های اقتصادی و معیشتی و استفاده از ظرفیت استعداد‌های داخلی و توجه به محرومان و مستضعفان و حل مشکلاتی مثل مسکن و گرانی و امثالهم آغاز کرده است.

آرین منش

مسئله تورم روز افزون و افزایش فقر مطلق و کاهش قدرت خرید مردم در ماه‌های اخیر افزایش داشته است. همچنین شوک‌های قیمتی در اقلامی نظیر برنج و روغن و گوشت و ماکارونی و اخیرا نان هر روز خود را بیش از گذشته نمایان می‌کند و نشان می‌دهد که کاهش قیمت دستوری اقلام موثر نبوده و نظام کنترل قیمت‌ها ناکارآمدی خود را به خوبی عیان کرده است.

از این رو دولت اقای رئیسی در تیم اقتصادی خود نیازمند یک بازنگری است چرا که ما با بیماری اقتصادی مزمنی روبه‌رو هستیم و حل مشکلات اقتصادی نیازمند تیم اقتصادی قوی و کارآزموده و مجرب و توانمند است. اگر چه بحران های اقتصادی صرفا مربوط به این دولت یا دولت هیا گذشته نیست و امری مزمن است و عوامل متعدد داخلی و خارجی از جمله فساد و رانت و تحریم‌های اقتصادی عوامل اصلی تلقی می‌شوند اما ضعف تیم اقتصادی آقای رئیسی کاملا آشکار شده و نیازمند بازنگری و هماهنگی است و کاهش مشکلات قطعا در کنار ترمیم کابینه و تقویت بدنه کارشناسی اقتصادی دولت و بهره گیری از نخبگان و ظرفیت‌های علمی و کارآمد تر شدن مجلس، به حل مسئله برجام نیازمند است.

 

نویسنده: جواد آرین منش

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها