|
کدخبر: 254109

نماینده ادوار مجلس در گفتگو با گسترش نیوز تاکید کرد:

موهای مسئولان از شدت مشکلات سفید شده است

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: من وقتی مسئولینی را میبینم که موهایشان سفید شده و قیافه شان تغییر کرده نشان دهنده این است که یا مشکلات زیادی در پیش آن هاست یا احساس میکنند که ناخواسته و غیر واقعی صندلی مسئولیت نشستند.

سیاست موهای مسئولان از شدت مشکلات سفید شده است

پس از پایان دولت تدبیر و امید و حواشی که دور دوم ریاست جمهوری حسن روحانی به همراه داشت، برخی تندروها و ناظران به طور تقریبی تمام گرانی ها و ناکامی ها در حل مسائل اقتصادی را به گردن دولت یازدهم و دوازدهم انداختند و برخی دیگر هم این نظریه را منطقی نمی دانستند. در همین رابطه و برای بررسی ابعاد بیشتری از این موضوع با یکی از نمایندگان ادوار مجلس گفتگو کردیم. جلال جلالی زاده در این مورد معتقد است؛ «وضعیت زندگی مردم و گرانی و ناامنی اقتصادی و اجتماعی نشان دهنده وخیم تر شدن وضعیت مردم و رو به نشیب قرار گرفتن اوضاع است». با گسترش نیوز همراه باشید.

دولت در برخی موضوعات نقش چندانی ندارد

جلالی زاده در رابطه با اختیارات دولت در اداره کشور و حل مشکلات اقتصادی اظهار کرد: اکثر مردم متوجه هستند که شاید دولت هیچ کاره باشد و مصاحبه آقای ظریف هم نشان داد که دولت حتی در ترسیم سیاست خارجی هم نقش چندانی ندارد.

وی افزود: خیلی از سفرا در دوران احمدی نژاد بودند که در دوران روحانی هم ماندند و مسئله برجام هم پیشرفتی نکرد و تحریم ها همچنان بر جای خود ماندند و به هر صورت با توجه به تلاش هایی که در دولت روحانی هم صورت می‌گرفت سعی بر این بود از گرانی و تورم بیشتر جلوگیری شود.

کشور با شعار اداره نمی شود

جلالی زاده تاکید کرد: با وجود شرایط حادی که در اقتصاد ایران ترسیم شده از وقتی دولت جدید آمده تغییر وضعیت داده و اعلام شد که تا آخر امسال فقر مطلق از بین میرود اما انگار برخی نمی دانند کشور را نمی شود با شعار اداره کرد و اگر این طور بود وضعیت ما به اینجا نمی‌رسید.

وی ادامه داد: قطعا سیاست علم است و علم مقتضی لوازم وزمینه ها و سوال و پاسخ است و متخصصان بر اساس تجارب و عملکرد خود بر اساس الگو پذیری از کشورهای دیگر تلاش میکنند که از امکانی که دارند به نحو احسن استفاده کنند.

جلالی زاده گفت: مردم متوجه می شوند که برخی مشکلات ناشی از رفتار احساسی و شعاری با مشکلات است و بخشی از آن هم به روی کار آمدن افراد جدیدی که از تجربه خوبی برخوردار نیستند و با شعار و ادعا یا دوستی و آشنایی و پارتی بر سر کار آمدند و به مقام رسیدند، برمی گردند.

مردم همیشه در مقایسه روسای جمهور می دانند

این نماینده ادوار مجلس اضافه کرد: مردم همیشه در مقام مقایسه می‌دانند که خاتمی یا احمدی نژاد یا روحانی با رییسی، در چنین وضعیتی مردم تشخیص میدهند و دست آخر نمره میدهند یا قضاوت خود را اعلام میکنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در دولت جدید هم آنگونه که شعار داده شده و لازم است وضعیت نه تنها فرق نکرده بلکه شاهد گرانی مسکن و میوه و خواربار و محصولات هستیم و قطعا دولت اگر فکری به حال مردم نکند با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد و با شعار نمی‌شود مشکلات را حل کرد و اسم و ظاهر و لفظ نمی‌تواند محتوا را تغییر دهد.

دولت رئیسی دولت محرومان نیست

او ادامه داد: زمانی می‌توانید اعلام کنیم که دولت محرومان در رفع محرومیت مردم هستیم که نقش موثری داشته باشیم و به نظرم بعد از ۴۳ سال از انقلاب دم از محرومان زدن یک نوع توهین به گذشته این نظامی است که از اول به خاطر رفع محرومیت شعار ائتلای وضعیت محرومان را میداد چون امروز کسی سوال میکند که این ۴۳ سال چه کردید؟آیا این ۴۳ سال کافی نبود که ما بتوانیم تغییری در وضعیت مردم ایجاد کنیم؟، پس دولت رئیسی دولت محرومان نیست.

جلالی زاده افزود: وضعیت زندگی مردم و گرانی و ناامنی اقتصادی و اجتماعی نشان دهنده وخیم تر شدن وضعیت مردم و به هر صورت رو به نشیب قرار گرفتن است و لازم است مسئولین تلاش کنند که ببینند چه موانعی بر سر راه آنهاست و باید چه کارهایی کنند.

وی گفت: دعوای دولت ها دائما بر سر این است که مشکلات اقتصادی داخلی هستند یا خارجی و کسی مسئولیت بر عهده نمی گیرد،  اگر کسی نمیتواند از حواشی خارج شود و به اصل راه حل ها فکر کند بهترین راه این است که از وظیفه خود کناره گیری کند. هیچ کس مجبور نشده که حتما باید منجی و نجات دهنده باشد.

موهای مسئولین از شدت مشکلات سفید شده است

او گفت: من وقتی مسئولینی را میبینم که موهایشان سفید شده و قیافه شان تغییر کرده نشان دهنده این است که یا مشکلات زیادی در پیش آن هاست یا احساس میکنند که ناخواسته و غیر واقعی بر این مسئولیت نشستند.

نماینده ادوار مجلس در پایان گفت: به هر صورت هر گونه که حساب کنیم با شرایط خوبی مواجه نیستیم و جز اینکه از همه دلسوزان و سیاست مداران و اقتصاد دانان و متخصصان امر درخواست شود که در شورای آشتی یا نجات ملی فکری به حال نجات کشور بکنند و اگر چنین فکری اتخاذ نشود ما با این وضعیت با آینده روشنی روبه رو نیستیم.

 

  • 1 ارسالی در

    .........................................

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها