|
کدخبر: 214133

پیش‌بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱

حسین مرید سادات - مدرس و تحلیلگر بازارهای مالی

سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ جدا از بحث پروژه‌های پانزی و کلاه‌برداری برای ارزهای دیجیتال سال‌هایی فوق‌العاده بودند. اخبار خوب فاندامنتالی پیرامون این بازار ارائه می‌شود. در نتیجه به بازار ارزهای دیجیتال امیدوار هستیم. خیلی از کشورها در ابتدا به عدم صلاحیت این بازار رأی دادند اما رفته رفته رمز ارزها را پذیرفتند و به بازار ارزهای دیجیتال ورود کردند. در این بازار ارزهای دیجیتال ملی خود را طراحی کردند. کشور چین طلایه‌دار این حوزه است و قرار به زودی ارز دیجیتال ملی خود را ارائه کند. نظام بانکی نیز رمز ارزها را پذیرفته است. این روند نشان از آغاز یک فصل جدید در حوزه نظام مالی کشورها است که بسیار جذاب قلمداد می‌شود. چشم‌انداز این بازار بسیار روشن شده است. تمام تمرکز و نگرش بازارهای دیگر بر کشور چین است که در سال ۲۰۲۱ یوان دیجیتال خود را راه‌اندازی کند. این خبر به حالت پامپ بر بازار تأثیرگذار خواهد بود.

مریدسادات

بیت کوین در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

چشم‌انداز بازار ارزهای دیجیتال و خصوصاً بیت کوین نشان می‌دهد که مؤسسات مالی سنتی و بانک‌ها به بیت کوین گرایش پیدا کرده‌اند و ساز و کار فعالیت با بیت کوین را آماده می‌کنند تا به خوبی از آن استفاده کنند. در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ فرایندی ایجاد خواهد شد که به امکان خرید و فروش در بازار فراهم می‌شود. سرمایه‌گذاری برای خیلی‌ها راحت شده است. خرید و فروش آسان چشم‌انداز بیت کوین را جذاب کرده است. ارزش بازار بیت کوین (Market cap) به بالاترین حد در سال‌های اخیر رسیده است و ورود نقدینگی تأثیر به سزایی به روند بازار خواهد داشت.

 نباید فراموش کرد که بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است و ارزش بازار خوبی نسبت به سایر رمزارزها دارد. چشم‌انداز بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ روشن هست. البته باید توجه داشته باشیم که همانند حقوقی‌ها در بازار بورس، در بازار ارزهای دیجیتال نهنگ‌هایی حضور دارند که با فشار عرضه‌ها می‌توانند بر قیمت‌ها تأثیرگذار باشند. به صورت کلی شرایط بازار مثبت ارزیابی می‌شود.

رویدادهای مهم بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱

سافت فورک بیت کوین در تاریخ ۲۴ آبان (۱۶ نوامبر) انجام می‌شود و تغییراتی در سیستم بلاک چین قبلی ایجاد می‌شود. این تغییرات بهره بری کار را افزایش می‌دهد. بر اساس تجربه‌های تاریخی زمانی که در بازار خبر سافت فورک منتشر می‌شود، رمز ارز مورد نظر رشد می‌کند و در روز اجرای سافت فورک بازار به تعادل می‌رسد. بعد از اجرای سافت فورک، شاهد اصلاح در بازار خواهیم بود. این نکته باید در نظر گرفته شود که در فضای مجازی خیلی از افراد اعداد و ارقام عجیب و قریبی را ارائه می‌دهند. اعداد و ارقام سنگینی پیرامون بیت کوین مطرح می‌شود اما به نظر می‌رسد، بیت کوین به رشد خود رسیده است. احتمالاً قیمت ۶۵ یا ۶۶ هزار دلار برای بیت کوین ثبت شود و بعد از آن وارد فاز اصلاح خواهد شد. اگر بیت کوین کانال ۶۰ هزار دلار را حفظ کند، روند خوبی را حفظ کرده است. بعد از این سافت فورک در سال ۲۰۲۱ احتمالاً بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری را خواهیم دید.

 مؤلفه مهم دیگر تا پایان سال ۲۰۲۱ بحث نظام عرضه و تقاضا در بیت کوین است. این رمز ارز ساختار مند با نظام عرضه و تقاضا بین خریداران و فروشندگان مطرح است. بازار نسبت به اخبار کاملاً منطقی رفتار خواهد کرد. در نتیجه پایان کرونا تأثیرات مثبت بر بازار ارزهای دیجیتال می‌گذارد. در شرایط کرونا تولید ناخالص کشورها کاهش پیدا کرده است و خیلی از کشورها مجبور به چاپ پول شده‌اند. در پسا کرونا تورم را شاهد خواهیم بود و تورم در بازار ارزهای دیجیتال مطرح نخواهد بود، به این دلیل که مبتنی بر عرضه و تقاضا است. این تورم منجر به افزایش قیمت در بازار ارزهای دیجیتال خصوصاً بیت کوین خواهد شد.

 

نویسنده: حسین مرید سادات

ارسال نظر