|
کدخبر: 206335

سرنوشت شوم بیت کوین پس از کرونا

مریم محبی - کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی

به نظر می‌رسد، همچنان روند نزولی در بازار ارزهای دیجیتال ادامه‌دار خواهد بود. شاهد استقبال خوب از ارزهای دیجیتال در جهان به واسطه تقاضای زیاد بودیم اما سیاست‌های چین و امریکا که متقاضی کوین‌ها اعم از آلت کوین و بیت کوین هستند، روند نزولی در بازار ایجاد کرد. چین در زمانی متقاضی بیت کوین بود و بعد از این دوره دولت چین اعلام کرد، بیت کوین را به رسمیت نمی‌شناسد. در این مسیر قواعد مخالف را برای ارزهای دیجیتال وضع کردند. هم‌زمان با چین امریکا اعلام کرد، شرایط خوبی برای ارزهای دیجیتال هست و کالین پاول در رابطه با بیت کوین صحبت کرد. در نتیجه سیاست‌های چین و امریکا هست که به بازار سمت و سو می‌دهد.

محبی

تأثیرپذیری بیت کوین از اقتصاد امریکا

بیت کوین در یک ماه اخیر به اخبار اقتصادی امریکا واکنش نشان می‌دهد. روند فعلی نشان می‌دهد که بیت کوین علاوه بر بحث تکنیکال از فاندامنتال هم تأثیر می‌گیرد. رفت و برگشت‌های قیمتی در حال حاضر بیشتر نشاءت گرفته از اخبار فاندامنتالی هست که کوین‌ها به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند.

بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری دور از ذهن است

بیت کوین به عنوان ابزار مالی جدید مورد استقبال بازار قرار گرفته است و جایگاه خود را دارد. زمانی که از سرمایه‌گذاری صحبت می‌شود، در کنار بورس، فارکس، ملک و سایر بازارها نام بیت کوین نیز شنیده می‌شود. حتی در داخل کشور هم نام بیت کوین بسیار شنیده می‌شود. بیت کوین به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری در بین سرمایه‌گذاران جایگاه خود را پیدا کرده است. البته نقش اصلی بیت کوین که ابزار پرداخت هست، هنوز ایجاد نشده است. تا زمانی که بیت کوین به عنوان یک ابزار پرداخت به صورت رسمی یا غیر رسمی، به صورت بین‌الملل یا داخلی مورد تائید نباشد، عددهای بسیار بالا مثل بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری یا ۵۰۰ هزار دلاری دور از ذهن هست.

کرونا برای ارزهای دیجیتال فرصت استثنایی بود

هم‌زمانی کرونا با رونق ارزهای دیجیتال یک فرصت برای آن‌ها بود. در دوران کرونا یک فرصت استثنایی برای ارزهای دیجیتال ایجاد شد. در دنیای ارزهای دیجیتال تصور چنین شرایط، محیایی برای رشد نمی‌شد. کاهش پاندمی کرونا اثرات منفی بر روند رشد بیت کوین خواهد داشت.

کشورهایی که تهدید جدی برای بیت کوین هستند

نحوه برخورد کشورها با صرافی ارزهای دیجیتال بر روند بازار تأثیر شدیدی دارد. در کشورهایی مثل امریکا به دلیل مشخص نبود، مبدأ و مقصد پرداخت و دریافت بیت کوین و امکان استفاده از این ابزار در پول‌شویی به شدت در حال مقابله با شرایط فعلی بیت کوین هستند. به همین دلیل دولت‌ها همچنان موافق نیستند که بیت کوین به عنوان یک ارز پرداختی پذیرفته شود. اگر دولت‌های جهان اول مثل اتحادیه اروپا، امریکا، ژاپن و کانادا که ارزهای ماژور در بازار بین‌الملل دارند، بیت کوین را قبول نکنند، تهدید جدی برای بازار ارزهای دیجیتال خواهند بود.

نویسنده: مریم محبی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها