|
کدخبر: 117243

اختصاص وام به مستاجران بافشار به بانک‌ها

یوسف کاووسی- کارشناس پولی بانکی

مدتی بود میخواستم دراین مورد بنویسم ولی گذاشتم طرح به مرحله اجرا برسد تا بعد بنویسم تا متهم به مخالفت با پرداخت وام به مستاجران نیازمند نشوم.

 پیشنهاد این طرح و اصرار برآن در وانفسای کرونا و فشار بیش از حد به منابع پرقدرت بانک مرکزی و یا استفاده از منابع بانک‌ها به شرط موافقت با کاهش نرخ سود سپرده وکاهش هزینه بانک‌ها و خسارات فراوان به اقتصاد ازبابت کاهش نرخ سود سپرده‌ها و جابه‌جا شدن منابع از پارکینگ بانک‌ها به ساختمان و ارزو سکه و خودرو و نهایتا بورس به چه قیمتی؟

کاووسی

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان به مستاجران فارغ از شرعی بودن یا نبودن آن عقد که مدتها نقل مباحث حوزه و شرع ومخالفت با آن بود و یا دادن این پول به مالکان و گرفتن سود آن از مستاجران و یا در پایان سال مالک پول را به بانک برگرداند و....نشان از کارشناسی نبودن طرح و دستوری بودن و پوپولیستی بودن طرح بود که همانان که اقدام غلط پرداخت وام به بنگاه‌های زود بازده در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد را تقبیح میکردند خود عامل فشار برای پرداخت این وام شدند تا در تاریخ ثبت شود که در زمانی که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

به هر دری میزنیم و با هر روشی معقول ویا غیر معقول دنبال جذب پول هستیم. ۱۰ درصد نیز با دست خود به آن اضافه کنیم بدون آن که نتیجه ملموسی داشته باشد و دولت بعد و بانک‌ها وارث پرونده هایی خواهند شد که نه بازپرداخت اصل آن انجام می‌شود ونه سود آن دریافت می‌شود و مصداق بر باد دادن منابع کشور در دوران مضایق اقتصادی است.

 بگذریم که در اجرای طرح چه ایراداتی وجود دارد و چگونه مبالغ برای شهرها سهمیه بندی شده وچگونه تعیین ظرفیت شده وچگونه وثیقه دریافت می‌شود وچگونه ضمانت میدهند کسانی که خود به نان شب محتاجند و چگونه اقساط آن را پرداخت می‌کنند و......

نویسنده: یوسف کاووسی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها