|
کدخبر: 307242

آموزش رزرو بلیط هواپیما برای سفارت

خرید بلیط هواپیما سفارت یکی از مراحل دریافت ویزا برای سفر به برخی کشورهای جهان است. با اینکه شرایط برای سفر به کشورهای مختلف متفاوت بوده؛ ولی در بسیاری از موارد برای دریافت ویزا باید بلیط هواپیما خارجی خود را به سفارت کشور مقصد تحویل دهید. برای تهیه مدارک ویز اعم از بلیط هواپیما و تحویل آن به سفارت، می‌توانید بلیط هواپیما را از برخی سایت‌ها به صورت پیش فروش یا پیش فاکتور تهیه کرده و سپس در صورت صدور ویزا، همان بلیط یا بلیطی دیگر را خریداری کنید. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات تکمیلی را در این مورد برای شما توضیح دهیم.

رزرو بلیط هواپیما برای سفارت

رزرو بلیط هواپیما برای سفارت

 

چگونه بلیط هواپیما را برای سفارت رزرو کنیم؟

 

سفارت کشورهای خارجی از مسافران درخواست می‌کنند که قبل از تایید ویزا اقدام به خرید بلیط نکنند و در عوض بلیط موقت یا پیش فاکتور آن را ارائه دهند. سایت‌هایی که رزرو بلیط هواپیما برای سفارت را ارائه می‌دهند؛ وابسته به سفارت بوده و تنها این بلیط‌ها را برای ایرلاین‌های محدودی ارائه می‌دهند. این ایرلاین‌ها عبارتند از:

  • ایرلاین قطر ایرویز
  • ایرلاین امارات
  • ایرلاین لوفتهانزا
  • ایرلاین ترکیش ایر
  • ایرلاین اتریش
  • ایرلاین ایرفلوت

 

ایرلاین‌های ویژه خرید بلیط هواپیما برای سفارت

ایرلاین‌های ویژه خرید بلیط هواپیما برای سفارت

 

با اینکه این بلیت‌ها قیمت ارزان‌تری نسبت به بلیط اصلی دارند؛ اما در صورتی که ویزای شما صادر شد؛ باید مابه التفاوت بلیط را پرداخت نموده و آنرا خریداری نمایید. البته می‌توان برای برخی کشورها که قابلیت سفر با ایرلاین‌های ایرانی را دارند؛ برای کاهش هزینه‌های سفر، بلیط هواپیما ایران ایر یا ماهان را خریداری نمود. به هر حال در صورتی که سفارت کشور مقصد پیش فاکتور بلیط را از شما قبول نکرده و قصد رزرو بلیط هواپیما خارجی برای سفارت را دارید؛ باید بلیطی را رزرو کنید که قابلیت کنسلی داشته باشد. این بلیط را باید چند روز زودتر خریداری کنید تا در صورت کنسلی جریمه کمتری را پرداخت کنید.

 

با خرید پیش فاکتور یا پیش خرید بلیط هواپیما از سایت‌های معتبر، می‌توانید به راحتی مدارک ویزا را برای سفارت آماده کنید.

 

کدام کشورها برای صدور ویزا بلیط هواپیما را دریافت می‌کنند؟

 

رزرو بلیط هواپیما برای سفارت ایتالیا و سایر کشورهای عضو شینگن که شامل اکثر کشورهای اروپایی از جمله بلژیک، اتریش، دانمارک (به جز گرینلند و جزایر فارو)، فرانسه (به جز کشورهای تحت سلطه خارج از این کشور مثل موناکو)، آلمان، سوییس، ایتالیا، لهستان، پرتغال، اسپانیا و... می‌شود. رزرو بلیط هواپیما برای سفارت کانادا و آمریکا نیز برای سفر به این کشورها در کنار ارائه کلیه مدارک برای صدور ویزا الزامی است. اگر قصد دارید به چندین کشور در این حوزه سر بزنید؛ در مورد رزرو بلیط هواپیما سفارت این کشورها، بلیط شما باید کلیه مقاصد سفر شما را پوشش دهد.

 

دریافت بلیط هواپیما برای صدو ویزا

دریافت بلیط هواپیما برای صدو ویزا

 

جمع بندی

 

در این مطلب سعی کردیم پیرامون رزرو بلیط هواپیما برای سفارت صحبت کرده و آموزش رزرو بلیط هواپیما بدون پرداخت را شرح دهیم. برخی سایت‌های وابسته به سفارت، خدماتی را برای رزرو بلیط سفارت ارائه می‌دهند که شما با نرخ کمتر می‌توانید پرواز را رزرو کنید و بلیط آنرا به سفارت تحویل دهید و در صورت صدور ویزا، همان بلیط را می‌توانید با پرداخت مابقی پول دریافت کنید. اگر شما هم قصد خرید بلیط خارجی دارید؛ می‌توانید بلیط هواپیما خود را از سایت جامع فروش بلیط، سایت قاصدک 24 خریداری کنید.

 

سوالات متداول در مورد رزرو بلیط برای سفارت

 

  1. آیا رزرو بلیط هواپیما بدون پرداخت امکان‌پذیر است؟ بله؛ شما می توانید بدون پرداخت هزینه قبلی، بلیط هواپیما سفارت را رزرو کنید که به صورت موقت بوده و قابل ارائه به کنسولگری است. در این صورت باید حداقل یک هفته قبل از پرواز رزرو خود را قطعی نمائید.
  2. آیا خرید بلیط هواپیما به صورت یک‌طرفه برای ارائه به سفارت قابل قبول است؟ خیر؛ دلیل اینکه سفارت بلیط رفت و برگشتی را برای صدور ویزا درخواست می‌کند؛ این است که اطمینان حاصل کند ویزای شما دارای زمان مشخصی است و بلیط دوطرفه این را ثابت می‌کند که پس از اتمام زمان ویزا، به کشور مبدا باز می‌گردید.
  3.  کدام کشورها بلیط هواپیما سفارت برای صدور ویزا درخواست می‌کنند؟ کشورهای عضو حوزه شینگن، کانادا، ژاپن، الجزایر، برزیل، نیوزیلند، تایلند، چین، ترکیه، امارات و ویتنام از جمله کشورهایی هستند که هنگام درخواست ویزا، نیاز به ارائه بلیط هواپیما رفت و برگشت دارند.
  4. آیا قبل از درخواست ویزا باید بلیط رزرو کرد؟ در حالت کلی این مورد لازم نیست و می‌توانید تنها یک برنامه سفر به سفارت ارائه دهید. اما در صورت لزوم برای برخی کنسولگری‌ها باید اقدام به رزرو بلیط موقت نمایید.
  5. بلیط سوری برای ویزا چیست؟ این بلیط صرفا برای درخواست ویزا و ارائه به کنسولگری است. این بلیط گاهی می‌تواند به عنوان برنامه سفر یا رزرو پرواز شناخته شود.
نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها