|
کدخبر: 303152

در سفر به شیراز در کدام هتل اقامت کنیم؟ چمران یا هما؟

گردشگری در سفر به شیراز در کدام هتل اقامت کنیم؟ چمران یا هما؟

شیراز یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای ایران است که هرساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی است. افراد زیادی با هدف گشت‌وگذار در بازارها و مراکز تفریحی شیراز و همچنین بازدید از آرامگاه شعرای بزرگ شعر و ادب فارسی به این شهر سفر می‌کنند. در سفر به هر شهری یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های ما انتخاب هتل برای اقامت است. برای مثال با اقامت در هتل چمران شیراز می‌توانید اقامتی آسان و راحت را تجربه کنید.

سفر به شیراز

شیراز یکی از کهن‌ترین شهرهای کشور ما است که در نیمه جنوبی آن قرارگرفته است. شهر شیراز سومین شهر قدیمی ایران و پنجمین شهر بزرگ کشور است. این شهر در سال‌ها و قرن‌های گذشته، پایتخت بسیاری از حکومت‌ها بوده است و حتی در دوره هخامنشیان و ساسانیان نیز از شهرهای مهم به شمار می‌رفته است.

در شهر شیراز آرامگاه بسیاری از بزرگان ادبیات فارسی قرارگرفته است و افراد زیادی به‌منظور بازدید از همین آرامگاه‌ها شهر شیراز را برای سفر انتخاب می‌کنند. در سفرمان به شیراز از میان هتل‌های متنوعی که برای رفاه مسافران ساخته‌شده است، مناسب‌ترین هتل را با توجه به بودجه‌مان انتخاب کنیم.

در ادامه دو هتل عالی شیراز به نام‌های هتل چمران و هتل هما شیراز را معرفی کرده و با در نظر گرفتن جزئیات این هتل‌ها را مقایسه می‌کنیم.

هتل چمران شیراز

هتل چمران یکی از جذاب‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های 5 ستاره شهر شیراز به شمار می‌رود. افراد زیادی در سفر به شیراز این هتل را برای اقامتشان انتخاب می‌کنند. در خصوص موقعیت جغرافیایی این هتل باید گفت که این هتل در یکی از نقاط خوش آب‌وهوای شیراز قرارگرفته و مشرف‌به منطقه قصر الدشت است؛ بنابراین با رزرو اتاق در هتل چمران شیراز می‌توانید چشم‌اندازی بی‌نظیر از باغ‌های اطراف هتل داشته باشید.

هتل چمران در سال 1389 در شهر شیراز افتتاح شد. این هتل با رعایت کردن اصول کیفیت بین‌المللی و همچنین داشتن پرسنل مجرب و خوش‌اخلاق به یکی از معروف‌ترین هتل‌های شیراز تبدیل‌شده است.

ساختمان هتل چمران

هتل چمران شیراز در یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌های شهر شیراز واقع‌شده است و این هتل درمجموع در 30 طبقه ساخته‌شده است که دارای تعداد 250 عدد اتاق و واحد اقامتی می‌باشد.

اگر با خودروی شخصی‌تان به شیراز سفرکرده‌اید و می‌خواهید در رفت‌وآمد به هتل راحت باشید، هتل چمران شیراز گزینه بسیار مناسبی برای شماست. چراکه این هتل خارج از محدوده طرح ترافیک واقع‌شده است.

شیراز۱

فاصله هتل چمران با جاذبه‌های دیدنی شیراز

هتل چمران در نزدیکی مهم‌ترین بیمارستان‌های شهر شیراز ازجمله بیمارستان شهید چمران، بیمارستان شهید رجایی شیراز، بیمارستان نمازی و بیمارستان حافظ در این شهر اشاره کرد. علاوه بر این بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی شهر شیراز ازجمله باغ ارم، مرکز خرید پی سی سنتر، مرکز خرید الهیه، باغ عفیف‌آباد، موزه پارس، ارگ کریم‌خان و ... هستند.

امکانات هتل چمران

در مقایسه هتل چمران با سایر هتل‌های شیراز می‌توان امکاناتی که این هتل برای مسافران خود در نظر گرفته است را بررسی کرد. با رزرو اتاق در هتل چمران نگرانی بابت جای پارک خودروی‌تان نداشته باشید چراکه در این هتل برای مسافران یک پارکینگ با ظرفیت 40 خودرو به‌طور رایگان در نظر گرفته‌شده است.

اگر برای صرف غذا نیز به دنبال یک رستوران با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید، باید بدانید که در هتل چمران برای راحتی بیشتر مسافران یک رستوران با ظرفیت 200 نفر افتتاح‌شده است؛ بنابراین شما می‌توانید بعد از گشت‌وگذار و تفریح در شهر شیراز، برای استراحت و میل کردن غذا به هتل برگردید.

در ساختمان هتل امکانات بی‌نظیری دیگری مانند استخر، سونا، جکوزی، فروشگاه، کافی‌شاپ، کافی‌نت، آرایشگاه، نمازخانه، نیز وجود دارد. علاوه بر این موارد خدماتی ازجمله خدمات بیدارباش، زنگ هشدار، سستم تهویه هوا، اتاق چمدان، خدمات تور، باربری، لاندری، اتاق تلفن، خدمات خانه‌داری و خدمات تهیه بلیط نیز به مهمانان هتل ارائه می‌شود.

هتل هما شیراز

یکی از هتل‌های قدیمی و محبوب شیراز، هتل هما در این شهر است. با توجه به اینکه هتل چمران در سال 1389 افتتاح‌شده و هتل هما در سال 1351 ساخته‌شده است، ممکن است تصور کنید هتل هما، هتلی بی‌کیفیت و قدیمی است؛ اما باید بدانید که این هتل برای انجام بازسازی و تعمیرات لازم در سال 1395 موردبازسازی و تعمیر کامل قرار گرفت.

هتل هما در کنار بوستان آزادی در یکی از مناطق سرسبز در مرکز شیراز قرارگرفته است. با رزرو اتاق در هتل هما شیراز می‌توانید دسترسی بسیار آسانی به جاذبه‌های دیدنی این شهر داشته باشید. هتل هما در 8 طبقه با تعداد 232 اتاق ساخته‌شده است و چشم‌اندازی زیبارو به کوه‌ها و گل‌های اطرافش دارد.

شیراز۲

فاصله هتل هما با جاذبه‌های اطراف

همان‌طور که گفته شد هتل هما در مرکز شهر شیراز واقع‌شده است و فاصله کمی با خیابان‌های مهم و اصلی شهر ازجمله خیابان رودکی، خیابان هجرت، خیابان فردوسی، خیابان حافظ و خیابان لطفعلی‌خان زند دارد. از جاذبه‌های دیدنی اطراف این هتل می‌توان به ارگ کریم‌خان، مسجد وکیل، موزه پارس، آرامگاه حافظ، باغ جهان‌نما، بازار وکیل شیراز، بازار مسگرها و حرم شاه‌چراغ اشاره کرد.

ساختمان هتل هما

قبل از انتخاب هتل برای رزرو اتاق و اقامتتان در شهر شیراز باید با توجه به دلیل سفرتان امکانات و خصوصیات هر هتل را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. هتل هما نیز مثل هتل چمران خارج از محدوده طرح ترافیک قرارگرفته است. درصورتی‌که با خودروی شخصیتان سفر می‌کنید، این خصوصیت اهمیت زیادی دارد.

در ساختمان هتل یک پارکینگ با ظرفیت 130 خودرو به‌طور رایگان برای مسافران طراحی‌شده است که ظرفیت این پارکینگ به نسبت از هتل چمران بیشتر است. علاوه بر پارکینگ داخل ساختمان هتل یک رستوران عالی و باکیفیت با ظرفیت 250 نفر نیز وجود دارد.

خدمات و امکانات هتل هما شیراز

ازجمله امکاناتی ک در هتل هما برای راحتی مسافران در نظر گرفته‌شده می‌توان به کافی‌شاپ، مرکز خرید، نمازخانه، کتابخانه، آتلیه، تاکسی‌سرویس، آژانس مسافرتی، اتاق چمدان، استخر، سونا، جکوزی، سالن ماساژ، فضای سبز، سالن ورزشی، زمین‌بازی کودکان، صرافی و زمین تنیس اشاره کرد.

علاوه بر مواردی که نام بردیم خدمات بسیاری نیز در هتل هما شیراز به مسافران ارائه می‌شود. این خدمات شامل بیدارباش، خدمات باربری، خدمات تور، خدمات خانه‌داری، سیستم تهویه هوا، سیستم اعلام حریق، لاندری و مینی بار با هزینه می‌شود. برای افراد معلول نیز در هتل هما خدمات ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده است. در هتل هما، هزینه استفاده از استخر درصورتی‌که مقیم این شهر باشید، نیم‌بها محسوب می‌شود.

سخن پایانی

شیراز یکی از شهرهای گردشگری و مهم کشور ما است و به همین دلیل تنوع بالایی درزمینهٔ هتل‌های این شهر وجود دارد. با توجه به اینکه شما با چه هدفی به شیراز سفرکرده‌اید و همچنین بودجه‌ای که برای سفرتان در نظر گرفته‌اید، می‌توانید از بین دو هتل پنج ستاره هما و چمران یک گزینه را انتخاب کنید و اقامتی به‌یادماندنی برای خودتان و دیگر همراهانتان بسازید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها