|
کدخبر: 260878

رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران استان فارس در گفت‌و گو با گسترش نیوز عنوان کرد؛

سفر به این شهر جیبتان را خالی می‌کند/ ۱۰ دینار هزینه یک شب اقامت درهتل‌ های شیراز

شیراز یکی از مقصد‌های لذت‌بخش برای انتخاب سفر برای مسافران است.گردشگران زیادی فصل بهار را برای سفر به این شهر زیبا انتخاب می‌کنند. هر ساله مسافران زیادی راهی این شهر می‌شوند تا از جاذبه‌های این شهر زیبا لذت برند اما نرخ بالای هتل‌ها در این شهرکام مسافران را کمی تلخ می‌کند.

گردشگری سفر به این شهر جیبتان را خالی می‌کند/ ۱۰ دینار هزینه یک شب اقامت درهتل‌ های شیراز

فصل بهار و اردیبهشت زمان پرترافیک سفر به گردشگران به سمت این شهر است. ۱۵ اردیبهشت به اسم شیراز نام‌گذاری شده است که بسیاری از گردشگران را ترغیب به این سفر می‌کند. همین استقبال مردم باعث شده که نرخ هتل‌ها و مکان‌های تفریحی در این زمان بسیار افزایش ‌یابد. اگر میزان هزینه برایتان مهم است این فصل راه برای سفر انتخاب نکنید که افزایش قابل توجهی را دارد. طی صحبت با چند تن از مسافران این شهر آنها از قیمت‌های بالا هتل ها، پروازها و سایر هزینه‌ها بسیار ناراضی بودند و همین امر باعث شد گسترش نیوز به بررسی این هزینه‌ها بپردازد.

سیادتان

هزینه‌های میلیونی برای یک شب

سید حسن سیادتان، رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران استان فارس در رابطه با بالا بودن هزینه هتل‌های به گسترش نیوز می‌گوید: : «هزینه هتل‌ها در مقایسه با نرخ بلیط هواپیما بالا نیست و با نرخ مصوب در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود » رئیس جامعه هتلداران در حالی این صحبت‌ها را به میان آورده که بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت‌های هتل شیراز برای یک شب اقامت در اتاق ۲ تخته معمولی در هتل پنج ستاره شیراز از ۱میلیون و ۶۶۴ هزار تومان  شروع می‌شود، و تا ۲ میلیون دویست هزار تومان ادامه دارد.

 او خاطر نشان کرد: هزینه نگهداری تاسیسات هتل‌ها بسیار گران است. به طور مثال اگر یک پمپ آب خراب شود حداقل چند میلیون تومان برای تعمیر آن لازم است

استقبال مردم از خانه‌های غیر مجاز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

گرانی هتل‌ها باعث شده مردم به سمت اقامتگاه‌های غیر مجاز (سوئیت ها) رو بیاورند با این که نرخ این خانه‌ها هم گران است ولی برای یک خانواده پر جمعیت مقرون به صرفه تر است. چرا که هزینه اسکان برای حداقل ۷ نفر در این خانه‌ها به اندازه ۲ نفر در هتل‌ها تمام می‌شود و مردم ترجیح می‌دهند وقتی به صورت دسته جمعی سفر می‌کنند برای صرفه جویی در هزینه هایشان از این خانه‌ها استفاده کنند.

صبحانه لاکچری از جیب مسافران

سیادتان صبحانه را یکی از دیگر هزینه‌های مازاد هتل می‌داند و می‌گوید: هتل‌های ۴ و ۵ ستاره دارای صبحانه رایگان برای مسافران هستند در حالی که هر وعده بوفه صبحانه برای هتل‌ها چیزی نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان هزینه بر می‌دارد.

وی ادامه داد: با وجود هزینه‌های بالا صبحانه هتل‌ها همچنان این وعده غذایی را به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌دهند، با وجود این همه مخارج نرخ هتل‌ها منطقی است. سیادتان در حالی از این موضوع سخن به میان آورده که همواره صبحانه در هتل‌ها به صورت رایگان سرو می‌شد.

گردشگران خارجی مجانی سفر می‌کنند

رئیس هیات مدیره جامعه هتل‌داران استان فارس برای سفر گردشگران خارجی گفت: شیراز یک منطقه گردشگری و زیارتی به همین دلیل گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند در نتیجه برای مسافران خارجی یارانه در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال زمانی که مسافر کویتی وارد شیراز می‌شود با ۱۰ دینار کویتی در یک هتل ۵ ستاره اسکان می‌یابد به طوری‌که با این هزینه در کشور خود از منطقه‌ای به منطقه دیگر هم نمی‌تواند رفت و آمد کند. بهتر است بگوییم کشور ما به این گردشگران سوبسید می‌دهد.

وی ادامه داد: در صورتی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز پرداخت با ارز برای مسافران خارجی را مانند گذشته بدهد می‌توان این یارانه را برای مسافران داخلی در نظر گرفت. یکسان‌سازی قیمت‌ها باعث شده مسافران خارجی به میزان مسافران داخلی پول هتل را بپردازند.در صورتی که وقتی ما به کشور‌های دیگر سفر می‌کنیم حداقل برای یک شب ۲۰۰تا ۳۰۰ دلار باید هزینه کنیم. برای مثال در کشور عمان برای سکونت در ارزان‌ترین هتلش ۵۰ ریال عمانی برای ایرانیان دریافت می‌شود.

سیادتان افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حالی مجوز پرداخت ارزی را به هتل‌ها نمی‌دهد اما اماکن گردشگری می‌توانند بلیط‌های ورودی را به صورت ارزی به فروش برسانند و در اختیار گردشگران قرار دهند. یعنی نرخ بلیط ایرانی‌ها با مسافران خارجی متفاوت است اگر مکان‌های گردشگری برای ایرانی‌ها ۲۰ هزار تومان باشد برای گردشگران خارجی ۱۰۰ هزار تومان تمام می‌شود.

وی در خاتمه اضافه کرد: آینده بسیار روشنی برای صنعت گردشگری پیش‌بینی می‌شود، البته در صورتی‌که اتفاق غیر منتظره‌ای مانند کرونا رخ ندهد روزهای خوبی برای این صنعت در نظر گرفته شده است. نه تنها هتل‌های شیراز بلکه سراسر ایران طی دو سال گذشته بسیار متضرر شده‌اند.

خبرنگار: نعیمه صفری‌تبار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها