|
کدخبر: 283401

از زبان مسافران همیشگی هواپیما بشنوید!

گردشگری از زبان مسافران همیشگی هواپیما بشنوید!

اگر از علاقه‌مندان به سفر باشید به احتمال زیاد تجربه سفرهای هوایی هم دارید. درواقع می‌توان گفت بخش زیادی از دغدغه‌های مسافران مربوط به پیش از سفر و مسیر آن می‌شود. با هر وسیله‌ای که به سفر بپردازید، لازم است درصورت عدم تجربه نکاتی را درمورد آن بدانید. یکی از بخشهای مشترک در همه سفرهایی که با هر وسیله‌ای بجز خودروی شخصی انجام می‌شود، تهیه و رزرو بلیط است. در سفرهای هوایی نیز رزرو بلیط هواپیما درواقع نخستین و مهم‌ترین اقدامی است که هر شخص باید انجام دهد. البته اگر پرواز شما خارجی باشد لازم است پیش از تهیه بلیط و انتخاب قطعی زمان پرواز، از وجود تمامی مدارک مورد نیاز اطمینان حاصل کنید.

نکات مورد توجه در تهیه بلیط هواپیما

امروزه تهیه بلیط عموما به‌صورت آنلاین و از سایت‌های معتبر انجام می‌شود. این موضوع موجب می‌شود سرعت تهیه بلیط بالا برود و همچنین بتوانید به سادگی انواع مختلف بلیط را ببینید و هرکدام را که با شرایط و اولویت‌های شما سازگارتر است بخرید. یکی از نکاتی که ممکن است در تهیه بلیط به‌صورت آنلاین نادیده گرفته شود، انتخاب فرودگاه است! در سفر به شهرهای کوچک معمولا با این موضوع برخورد نمی‌کنید اما اگر تجربه پروازهای خارجی به شهرهای بزرگ را داشته باشید ممکن است با این مشکل مواجه شده باشید. برخی از این شهرها دو یا سه فرودگاه دارند و در تهیه بلیط به چنین مقاصدی لازم است به فرودگاهی که برای مقصد برمی‌گزینید توجه داشته باشید. با کمی دقت می‌توانید بلیط خود را به مقصد فرودگاهی که به محل اقامت یا کار شما نزدیکتر است بگیرید.

یکی دیگر از مواردی که در تهیه آنلاین بلیط توجه شما را جلب می‌کند، انواع کلاس‌های پروازی است. فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی سه کلاس پروازی هستند که در رزرو بلیط هواپیما به شما پیشنهاد می‌شود. شما امکان این را دارید که لیست قیمت هرکدام از این کلاسهای پروازی را ببینید. این کلاس‌ها طبیعتا از نظر نرخ قیمت و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند. اگر قصد سفری معمولی و به نسبت ارزان قیمت را دارید به لیست پروازهای اکونومی بروید.

پرواز-مسافربری-2

بلیط‌های چارتر نیز از مواردی هستند که معمولا مورد توجه مسافران قرار می‌گیرند. ممکن است هنگام بررسی بلیطهای چارتری با تغیر قیمت این نوع بلیط روبه‌رو شوید. لازم است بدانید هرچه به زمان سفر نزدیکتر شوید معمولا قیمت بلیط چارتر کمتر می‌شود تا راحت‌تر به فروش برسد. بنابراین اگر احتیاج به زمانی طولانی برای آماده‌سازی خود برای سفر ندارید می‌توانید به سراغ بلیط‌های چارتر بروید.

نکات مهم پیش از پرواز

اولین نکته‌ای که پیش از پرواز و حتی رفتن به فرودگاه باید به آن توجه داشته باشید، بررسی مدارک مورد نیازی است که باید همراه خود ببرید. فراموشی و عدم توجه کافی به این موضوع می‌تواند زمان زیادی از شما بگیرد و حتی در نهایت باعث جا ماندگی از پرواز شود. بهتر است این مدارک را در یک کیف دستی یا یک جای در دسترس بگذارید تا هنگام عبور از گیت بازرسی موجب معطلی مسوول مربوطه و مسافرانی که پشت شما هستند نشوید. همچنین یک تا دو ساعت پیش از پروازتان لازم است که در فرودگاه حضور داشته باشید. پس حواستان به شلوغی و ترافیک احتمالی مسیر خود از مبدا تا فرودگاه باشد.

پرواز-مسافربری-3

منظور از No Show شدن در پرواز

این اصطلاح، از اصطلاحات رایج پروازی است. وقتی مسافری به هر دلیلی پرواز خود را از دست می‌دهد، پرواز او به اصطلاح نو شو شده است. در این مواقع بسته به نوع ایرلاینی که از آن بلیط را تهیه کرده‌اید و نع بلیطی که گرفته‌اید، ممکن است بخشی از هزینه آن به شما برگشت داده شود یا ممکن است هیچ هزینه‌ای به شما برنگردد. با این حساب بهتر است هنگام رزرو بلیط هواپیما به قوانین و شرایط ایرلاین مورد نظر یا چارترکننده پیرامون نوشویی بلیط توه داشتهباشید تا درصورتی که احیانا پرواز خود را از دست دادید بدانید که هزینه‌ای به شما برمی‌گردد یا برنمی‌گردد.

نکاتی که خوب است هنگام پرواز در نظر داشته باشید

وسایل بزرگ خود را در محفظه بالای صندلی خود بگذارید و از قسمت زیر صندلی برای چیزهای کوچک بهره ببرید. به توصیه‌های مهماندار توجه لازم را داشته باشید. از مخازن آب داخل هواپیما آب ننوشید چون احتمال کهنگی آب آن زیاد است. بهتر است هنگام پرواز لباس تنگ نپوشید چراکه نمی‌گذارد خون به راحتی در بدنتان جریان داشته باشد. همچنین خصوصا در پروازهای طولانی بدون تحرک نباشید. چراکه امکان ابتلا به نوعی لخته خون در هواپیما وجود دارد که می‌توانید با کمی تحرک از بروز آن جلوگیری کنید. تا حد امکان شدت سیستم تهویه بالای سر خود را کاهش ندهید. اگر هرگونه احساس ناراحتی در طول پرواز به شما دست داد، کافی است با یکی از مهماندارها درمیان بگذارید چراکه همه مهماندارها نکات لازم برای بهبود حال مسافران را آموزش دیده‌اند.

در نهایت، پرواز خوبی داشته باشید!

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها