|
کدخبر: 262711

نکته های مهم برای رزرو آنلاین هتل که مفید هستند

گردشگری نکته های مهم برای رزرو آنلاین هتل که مفید هستند

با گسترش روزافزون تکنولوژی کار مسافران هر روز راحت‌تر می‌شود. اول این که شما می‌توانید به راحتی بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و نکته‌ی دوم این است که شما می‌توانید هتل خود را نیز به صورت آنلاین رزرو کنید. چه چیزی بهتر از این؟ شما در این حالت دیگر نیاز نیست که به مقصد برسید و در آنجا برای پیدا کردن هتل دلخواه خود با ساک و چمدان دربدر شوید. شما به راحتی در خانه‌تان هتل مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و سپس راهی سفر می‌شوید. اگر قصد چنین کاری را دارید بهتر است پیش از انجام این کار، با نکته های مهم برای رزرو آنلاین هتل که مفید هستند، آشنا شوید.

چگونه هتل مناسب را انتخاب کنیم؟

برای این کار کافی است که سری به سایت فلایتیو با آدرس https://flightio.com/ بزنید. در این سایت می‌توانید با جست‌وجو کردن هتل‌های موجود در شهری که قصد دارید به آن سفر کنید، بهترین هتل را انتخاب کنید. از فیلترهای تعداد ستاره و محدوده‌ی قیمت استفاده کنید تا هتل‌هایی در یک ردیف و رتبه را به شما نشان بدهد. پس از دیدن نام هتل‌ها، وارد بخش نمایش جزئیات بشوید تا امکانات هتل، رتبه‌بندی از نظر کاربران، نقد و نظرها و مشخصات اتاق‌ها را بررسی کنید. سپس دوباره به صفحه‌ی قبل برگردید و مطالب مربوط به هتل‌های دیگر را نیز بخوانید. هیچ وقت با دیدن یک هتل جست‌وجو را متوقف نکنید و هتل‌هایی با همان تعداد ستاره‌ی دلخواه را بررسی کنید.

زمان انتخاب هتل به جای آن روی نقشه توجه کنید

محلی که هتل در آن قرار دارد، می‌تواند گزینه‌ای برای انتخاب کردن یا نکردن هتل از جانب شما باشد. بنابراین باید پیش از انتخاب هتل، آدرس آن را بدانید. از آنجایی که ممکن است شهری که به آن سفر می‌کنید را به خوبی نشناسید، بهتر است نقشه را نگاه کنید و جای هتل را روی نقشه پیدا کنید. در این حالت می‌توانید میزان دوری و نزدیکی آن از مراکز مهم شهر را بسنجید و با توجه به دلیل سفرتان بهترین انتخاب را داشته باشید. به عنوان مثال ممکن است شما برای یک سفر تفریحی به شهر استانبول بروید و در نتیجه برایتان بهتر باشد که مکانی نزدیک به جاذبه‌های گردشگری شهر را انتخاب کنید. اما اگر قصد خرید از مراکز خرید عمده‌ی استانبول را داشته باشید، انتخاب هتلی در نزدیکی مراکز خرید هم منطقی‌تر و هم به‌ صرفه‌تر به نظر می‌رسد. این کار را می‌توانید با مشاهده‎ی جای هتل روی نقشه‌ی شهر به سادگی انجام دهید.

شناخت انواع هتل

شاید با خود فکر کنید که تنها تعداد ستاره‌های هتل انواع آن را تعیین می‌کنند اما چنین نیست. هتل‌ها را می‌توان به شیوه‌های مختلفی دسته‌بندی کرد. یکی از این دسته‌بندی‌ها به میزان دوری و نزدیکی از مراکز اصلی شهر باز می‌گردند. در دسته‌بندی دیگر هتل‌ها بر اساس میزان اقامت شما تقسیم می‌شود. اندازه‌ی هتل‌ها، کاربرد آنها و شکل و شمایلشان عوامل دیگری در تقسیم‌بندی هتل‌ها هستند. شما باید هنگام رزرو آنلاین هتل از این دسته‌بندی‌ها مطلع باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به شرایطتان داشته باشید.

هتل

چگونه هتل‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی و کاربردشان تقسیم‌بندی می‌شوند؟

موقعیت جغرافیایی و مکانی هتل‌ها عاملی است که بر قیمت آنها تاثیرگذار است. ضمن این که شما نیز به عنوان مسافر باید بدانید هتلی که قصد دارید رزرو کنید، به کدام بخش شهر نزدیک است و از کدام بخش دور است. آگاهی از دسته‌بندی هتل‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی و کاربردی که دارند، به شما کمک می‌کند تا هنگام انتخاب هتل، سردرگم نشوید. انواع هتل‌ها بر اساس این دسته‌بندی عبارتند از:

  • هتل حومه‌ی شهری (Sub-urban Hotel) که در خارج از مرکز شهر قرار دارد.
  • هتل شهری (Urban Hotel) که در درون فضاهای شهری واقع است.
  • هتل با فضای باز میانی یا هتل آتریوم (Atrium Hotel)
  • هتل بزرگ یا مگا هتل (Mega Hotel)
  • هتل سوپر لوکس (Super Lux Hotel) که دارای خدمات ویژه است.
  • هتل تمام سوئیت (Suite Hotel) که واحدهای اقامتی آن به صورت سوئیت است.
  • هتل با سوئیت‌های یک طبقه (Bungalow Suite Hotel)
  • هتل ارزان قیمت یا هتل اقتصادی (Budget inn Hotel) که ممکن است نام مسافرخانه را نیز داشته باشد.
  • هتل گردهمایی (Convention Hotel) مناسب برای جلسات اداری و مجالس عروسی
  • هتل فرودگاه (Airport Hotel) که در محوطه‌ی فرودگاه‌های بزرگ ساخته می‌شود.

تقسیم‌بندی هتل‌ها بر اساس زمان اقامت

دسته‌بندی انواع هتل‌ها برای اقامت طولانی به شرح زیر است:

  • هتل با امکان اقامت طولانی
  • هتل بازی‌های شبانه
  • هتل آپارتمان
  • هتل مالکیت مشتری
  • هتل مالکیت زمانی مشترک
  • پانسیون
  • مهمان‌سرا
  • هتل کازینو

شاید همه‌ی انواع این هتل‌ها در ایران موجود نباشد اما اگر قصد رزرو هتل در خارج از کشور را دارید باید این انواع را بشناسید. در این حالت شما می‎توانید بر اساس نوع اقامت خود یکی از آنها را برگزینید.

هتل‌های دارای تخفیف را انتخاب کنید

برخی از هتل‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای را در زمان‌های مختلف ارائه می‌دهند. شما می‌توانید برای پیدا کردن این دسته از هتل‌ها در سایت‌ها جست‌وجو کنید تا گزینه‌هایی را پیدا کنید که در زمان سفر شما دارای تخفیف هستند. به این صورت می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

چگونه از امکانات هتل‌های مطلع شویم؟

گاهی در یک هتل تمام امکانات و خدمات متعلق به همه‌ی اتاق‌ها نیست و بسته به نوع قیمت اتاق، شرایط اقامت در آن متفاوت است. شما می‌توانید با مطالعه‌ی جداگانه‌ی امکانات اتاق‌های هر هتل متوجه شوید که کدام خدمات به اتاق مورد نظر شما تعلق می‌گیرد. اگر احساس کردید که با مطالعه در سایت‌ها و حتی سایت هتل پاسخ سوالات خود را نگرفته‌اید، می‌توانید با پشتیبانی هتل تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

رستوران-هتل

بررسی رستوران‌های هتل

حتی اگر قصد داشته باشید که تمام وعده‌های غذایی را بیرون صرف کنید، به هر حال صبحانه‌ی شما در بسیاری از جاها با هتل است، بنابراین باید بدانید که رستوران هتل چه امکاناتی دارد. علاوه بر این گاهی رستوران‌های هتل آنقدر جذاب هستند که افرادی از بیرون نیز برای صرف غذا به آنها می‎آیند. پس هنگام رزرو آنلاین، اطلاعاتی از رستوران‌های هتل به دست آورید.

عکس‌های هتل را برررسی کنید

شاید در ابتدا به نظر بیاید که این کار کمک زیادی به شما نمی‌کند اما گاهی عکس‌ها گویای رازهای پنهانی هتل‌ها هستند. شما با دیدن عکس‌های اتاق‌ها که هر چند به صورت تبلیغاتی گرفته شده‌اند، از شکل و شمایل چیدمان و سلیقه‌ی هتل‌داران آگاه می‌شوید، پنجره‌ها و جای تخت‌خواب‌ها را در می‌یابید و اطلاعات کلی دیگری را به دست می‌آورید که شاید در هیچ نوشته‌ای آنها را پیدا نکنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر