|
کدخبر: 278971

یک انتقاد جدی به صنعت گردشگری کشور

عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با انتقاد از سیستم آموزشی کشور گفت: صنعت گردشگری با کمبود نیروی آموزش‌دیده مواجه است.

تازه‌ترین نشست کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران با موضوع ضرورت‌ها و امکانات آموزش مدیران صنعت گردشگری و با حضور رئیس و اعضای این کمیسیون، نمایندگان دانشگاه تامپسون ریورز (TRU) کانادا و جمعی از فعالان صنعت گردشگری برگزار شد.

عباس نیکزاد دبیر کمیسیون گردشگری با اشاره به فاصله میان آموزش و نیازهای حوزه کسب‌وکار در ایران بیان کرد: سیستم آموزش در ایران نتوانسته آن‌طور که باید نیازهای بازار کار را پاسخگو باشد. هدف از برگزاری این جلسه این است که با برقراری ارتباط میان مدیران صنعت گردشگری و دست‌اندرکاران دانشگاه TRU خدمات و دوره‌های آموزشی این دانشگاه در حوزه گردشگری معرفی شود.

علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران نیز در این نشست گفت: به عنوان فعال بخش گردشگری معتقدم در حوزه‌های مختلف گردشگری با کمبود نیروی فعال آموزش‌دیده مواجه هستیم.

او افزود: حتی بسیاری از نیروهای فعلی فعال در صنعت گردشگری نیز با وجود آنکه در دانشگاه آموزش دیدند اما به صورت تجربی فاقد دانش کافی هستند. چرا که آموزش‌ها در این بخش به قدر کافی کاربردی نیست و فرد آموزش‌دیده در عمل آماده ورود به بازار کار نمی‌شود.

عبدالملکی تأکید کرد: در این زمینه به نظر می‌رسد آموزش مدیران صنعت گردشگری از ضرورت بیشتری برخوردار است. مدیر آموزش‌دیده می‌تواند توانایی‌های کسب شده را به لایه‌های دیگر نیز منتقل کند.

در ادامه این جلسه یاوری نماینده دانشگاه TRU به معرفی دوره‌های کارشناسی ارشد کاربردی در این دانشگاه در حوزه گردشگری پرداخت. مدیریت گردشگری، توسعه مقصد گردشگری، مدیریت مکان‌های اقامتی، نوآوری و خلاقیت در صنعت گردشگری، مدیریت جشنواره‌ها و رویدادها، مدیریت زنجیره تأمین از جمله این دوره‌هاست.

او همچنین گفت: در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت کمتر از ۶ ماه و همچنین دوره‌های دو ساله آمادگی داریم متناسب با نیاز صنعت گردشگری ایران دوره‌های آموزشی برگزار کنیم.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه مشترکی بین دانشگاه TRU، مرکز آموزشی علمی کاربردی اتاق ایران و کمیسیون گردشگری این اتاق در راستای انتقال و مدیریت دانش در حوزه گردشگری به امضا رسید.

 

ارسال نظر