|
کدخبر: 278160

گردشگری ایران با این اتفاق بی رمق شد

مدیرعامل منطقه آزاد کیش تصریح کرد: متاسفانه اغتشاشات اخیر در کشور به شدت به جزیره کیش ضربه زده و حضور گردشگران به طور چشمگیری کاهش یافته است.

گردشگری گردشگری ایران با این اتفاق بی رمق شد

مهدی کشاورز در نشست خبری با اشاره به اینکه باید یک ایران قوی در تمام حوزه‌ها داشته باشیم اظهار کرد: در این صورت بسیاری از مسائل موجود کشور حل خواهد شد. در جزیره کیش، ظرفیت‌های بسیار زیادی داشته و داریم که اگر آنها را به مرحله عملیاتی نرسانیم آیندگان ما را نخواهند بخشید.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که در کیش مغفول مانده، بخش گردشگری است ادامه داد: با هدف جذب گردشگر بیشتر به دنبال توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه هستیم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش تصریح کرد: متاسفانه اغتشاشات اخیر در کشور به شدت به جزیره کیش ضربه زده و حضور گردشگران به طور چشمگیری کاهش یافته است.

کشاورز با اشاره به اینکه عدم ورود گردشگر باعث می‌شود تا هتل‌ها پر نشود، گفت: کسبه بازار و همچنین مراکز تفریحی نیز بلااستفاده خواهند ماند که ضربه زیادی به اقتصاد خواهد زد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت پهلوگیری کشتی‌های کروز در جزیره کیش فراهم است، تصریح کرد: کشتی‌های کروز به دلیل درفت کم در جزیره کیش نمی‌توانستند وارد جزیره شوند اما با هزینه صورت گرفته، آبخور را به ۱۲.۵ متر افزایش دادیم و آمادگی داریم شرایط ورود و پهلوگیری کشتی‌های کروز را فراهم کنیم.

کشاورز همچنین با یادآوری اینکه ناوگان حمل و نقل جزیره کیش فرسوده است گفت: با توجه به بروز چالش‌هایی در این بخش حل این مشکل به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار گرفته و قرار است جدا از دستورالعمل یک میلیاد دلاری واردات خودرو دولت، سهمیه‌هایی برای مناطق آزاد در نظر گرفته شود. این مسئله در کارگروه‌هایی در دولت در حال بررسی است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها