|
کدخبر: 272484

ضرغامی در نشست شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری:

مشکلات روادید گردشگری برطرف شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در کنار هتل‌های مدرن و درجه یک نیازمند تکمیل واحدهای اقامتی به‌منظور توسعه و رونق گردشگری ارزان و آسان هستیم.

گردشگری مشکلات روادید گردشگری برطرف شد

سید عزت‌الله ضرغامی دیروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ در  نشست شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری که در محل دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به اهمیت این نشست اظهار کرد: «این نشست‌ها بسیار مهم است و تاثیرگذار خواهد بود. اخباری که از نشست‌های این جلسات می‌آید خبرهای امیدبخش است و شاهد نتایج خوب برگزاری نشست‌های این شورا هستیم.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «روز اولی که مسئولیت را قبول کردم دو موضوع جدی در این حوزه وجود داشت که یکی از آن‌ها موضوع از سرگیری روادید بود که خوشبختانه اکنون این موضوع برطرف شده است.»

او افزود: «موضوع دومی که فعالان حوزه گردشگری مطرح می‌کردند این بود که به دلیل کرونا فعالان این صنعت با مشکلاتی روبه‌رو بودند و برخی‌ها در مرحله ورشکستگی قرار داشتند، اما خوشبختانه این مشکل نیز اکنون برطرف شده، به گونه‌ای که اکنون ظرفیت بسیاری از هتل‌ها و واحدهای اقامتی ما در طول سال ظرفیت‌شان تکمیل است.»

مهندس-ضرغامی

اقامتگاه‌های اقتصادی توسعه یابد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت گردشگری ارزان‌قیمت، اضافه کرد: «در کنار هتل‌های مدرن و درجه یک نیازمند تکمیل واحدهای اقامتی به‌منظور توسعه و رونق گردشگری ارزان و آسان هستیم. اکنون به لطف خدا و با تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده رایزن‌های فرهنگی به کمک صنعت گردشگری خواهند آمد و در تمام دنیا به‌عنوان مدیران این وزارتخانه در خدمت توسعه گردشگری و برطرف کردن مشکلات این حوزه هستند.»

باید زیر میز بزنیم و اجازه کارشکنی ندهیم

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: «تقویت زیرساخت‌های ارتباطی یکی دیگر از راه‌های تقویت و توسعه گردشگری است. به‌عنوان مثال کمبود تعداد پروازها به مقصد برخی از استان‌ها یکی از مشکلات ماست. من پیگیری کردم و متوجه شدم گاهی اوقات هواپیماها را در خطوط خارجی به کار می‌گیرند. ما باید زیر میز بزنیم و اجازه یک سری از کارشکنی‌ها و ایجاد موانع را ندهیم.»

مهندس ضرغامی به تحولات و اتفاقات در سطح بین‌المللی اشاره کرد و افزود: «برخی از این تحولات به نفع ما است و می‌تواند به توسعه و رونق صنعت گردشگری کمک کند.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: «بسیاری از مشکلات حوزه گردشگری در همین جلسات و در همین شورا باید برطرف شود. به‌عنوان مثال موضوع گردشگری سلامت یکی از موضوعاتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی و آن را به شکل صحیح مدیریت کرد و آن را سروسامان داد.»

او اضافه کرد: «یکی از سیاست‌های مهم ما در این وزارتخانه تفویض اختیار است. خوشبختانه تا کنون کارهای خوبی با این تفویض اختیار انجام شده است.»

مهندس ضرغامی به مشکلات و موانع پیش روی صنعت گردشگری و ورود گردشگران خارجی به کشور اشاره کرد و افزود: «ایران‌هراسی یکی از موانع پیش‌ روی ورود گردشگران خارجی به کشور است. درباره ایران‌هراسی صحبت‌های زیادی دارم و برنامه‌هایی را نیز برای این موضوع داریم. نظام ارزشی موجود در کشور ما اجازه برخی از رفتارهای ناهنجار را به گردشگران نمی‌دهد که البته کاملا درست است و من دفاع می‌کنم اما واقعیت این است که گردشگران خارجی که به ایران می‌آیند رفتارهای ناهنجار ندارند و گردشگران فرهنگی هستند.»

از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها حمایت می‌کنم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: «تصویر مطلوب به هدف مقابله با پروژه‌ایران‌هراسی باید به دنیا ارائه داد. خوشبختانه روز گذشته اجازه حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ صادر شد و برای اولین‌بار بانوان به‌عنوان تماشاگر مسابقات لیگ برتر فوتبال به ورزشگاه رفتند. این اتفاق خوبی است و من حمایت کردم. این مدل کارها باعث ایجاد شادی و تقویت نشاط در جامعه می‌شود و هرکاری که به تقویت و ترویج شادی و نشاط در جامعه کمک کند من از آن حتما حمایت خواهم کرد.»

مهندس ضرغامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سایر تاسیسات گردشگری اشاره کرد و با ذکر مثالی درباره سفره‌خانه‌های سنتی گفت: «سفره‌‌خانه‌های سنتی نمادی از فرهنگ ایرانی‌اسلامی هستند. این آمادگی را داریم تا از طریق صندوق احیا، تعدادی از اماکن تاریخی را به‌منظور احداث سفره‌خانه‌های سنتی واگذار کنیم. البته هر مدل از سفره‌خانه‌ها مورد تأیید نیست. سفره‌خانه‌ سنتی باید مروج فرهنگ غنی ایرانی‌اسلامی باشد و همه چیز آن از جمله غذا، موسیقی و ... در این اماکن یادآور سنت‌های زیبای گذشتگان باشد.»

او خاطرنشان کرد: «بوم‌گردی‌ها نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری کشور ما است. این نوع از تاسیسات گردشگری می‌تواند به تقویت فرهنگ کمک کند و اگر برنامه‌های جذاب و متنوع در بوم‌گردی‌ها اجرا شود این نوع از تاسیسات گردشگری در حقیقت پیشران فرهنگی خواهند بود.»

در این جلسه رؤسای تشکل‌ها، انجمن‌ها و جوامع گردشگری که به‌عنوان شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری حاضر شده بودند، در حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و مسائل مختلف حوزه گردشگری از جمله تقویت بازارهای هدف، توسعه اماکن اقامتی، تقویت بازاریابی و معرفی ایران، مقابله با پروژه ایران‌هراسی و توسعه گردشگری داخلی در حضور مهندس ضرغامی تشریح شد.

 

 

ارسال نظر