|
کدخبر: 266486 نیما مجدی

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در گفتگو با گسترش نیوز:

دولت صدای بخش خصوصی را بشنود

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران معتقد است: « باید دولت حرف بخش خصوصی را بشنود و این مهم‌ترین خواسته و مطالبه؛ از دولت است تا بیش از این شاهد فرصت سوزی‌ها نباشیم».

گردشگری دولت صدای بخش خصوصی را بشنود

این روزها بخش خصوصی بارها از غیبتش در تصمیم‌گیری‌های دولت گله‌مند‌است این در حالی است که امسال، مقام معظم رهبری بر فعالیت و توسعه دانش‌بنیان‌ها تاکید داشته‌اند بنابراین به نظر می‌رسد گوش دادن به حرف‌های بخش خصوصی یک الزام از سوی دولت باشد. عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق ایران، معتقد است: «ما استاد فرصت سوزی در کشور هستیم و نباید اجازه بدهیم این اتفاق در تار و پود اقتصاد، صنعت و محیط زیست کشور رخ دهد». مصاحبه ذیل؛ ماحصل گفتگوی گسترش نیوز با رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است. با گسترش نیوز همراه باشید.

علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفتگو با گسترش نیوز با اشاره به این که یکی از مهمترین مطالبات بخش خصوصی، شنیدن صدایشان توسط دولت است ادامه داد: « ما می خواهیم حرف، درد و دل مان توسط دولت شنیده شود چرا که ما با دولت زاویه نداریم و قصدمان کمک برای رفع مشکلاتی است که دولت به تنهایی از پس آن بر نمی آید».

وی با اشاره به این که ما نباید در همه موارد دولت را مقصر بدانیم یادآور شد: « به عنوان یک ایرانی همه دغدغه ام؛ هر چه بهتر شدن شرایط ایران است چرا که همه کشورهای همسایه در حال توسعه و رشد هستند و وقتی با دقت به این موضوع می نگریم متوجه می شویم ما در ایران فقط در حال فرصت سوزی‌هایی هستیم که می توانست ما را به توسعه برساند».

فرصت سوزی بی سابقه در کشور

عبدالملکی با ابراز تاسف از این که نتوانسته ایم از فرصت هایی که کشورمان از آن برخوردار است استفاده کنیم ادامه داد: « مقام معظم رهبری رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی یعنی خصوصی سازی را بر دولت ابلاغ کرد اما ما تا به امروز چه کاری انجام داده ایم؟ هر دولتی با حضور و بروزش، اقدام به تاسیس شرکت ‌های کردند که اختیاراتشان را به شرکت های زیر مجموعه به عنوان شرکت خصولتی،  واگذار کردند. که از آن جمله می توان به شستا و مپنا اشاره کرد همین موضوع باعث شد تا دولت به جای این که کوچکتر شود هر روز بزرگتر و فربه تر شود در نتیجه توانی برای حرکت و اصلاحات باقی نمی ماند».

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این که هربار برای حضور در جلسه، سمینار یا نمایشگاه به خارج از کشور می رویم بسیار دردمندانه باز میگردیم ابراز کرد: « هربار با خود تکرار می کنیم چرا نتوانسته ایم از فرصت هایمان استفاده کنیم؟ چرا حکمرانی واحد در برخی صنایع وجود ندارد؟

عبدالملکی در ادامه سخنانش با اشاره به این که، وقتی به ملت حق انتخاب می دهند باید این انتخاب آگاهانه باشد عنوان کرد: «همچنین تیم ریاست جمهوری برای انتخاب نمایندگانش باید با آگاهی کامل بهترین انتخاب را داشته باشد تا مزیت های این انتخاب درتوسعه کشور خودش را نشان دهد».

این مقام مسئول در اتاق ایران با تأکید بر رابطه تنگاتنگ آب و صنعت گردشگری بیان کرد: با نگاهی به کشورهای توسعه‌یافته و یا در حال توسعه در منطقه از جمله قطر این سؤال مطرح می‌شود که این کشورها چه مسیری را طی کرده‌اند که امروز در مورد کشوری مانند قطر می‌بینیم هم منابع آبی خود را حفظ کرده و هم مسیر توسعه را طی کرده تا جایی که حالا میزبان جام جهانی شده است.

تشکیل کمیته گردشگری آب در اتاق ایران

او  با بیان این که باید زیرساخت‌ها را به گونه‌ای توسعه دهیم که هم منابع خود را حفظ کنیم و هم ثروت ملی آیندگان را هدر ندهیم یادآور شد: « اعلام آمادگی می‌کنم کمیته‌ای در کمیسیون با عنوان کمیته گردشگری آب ایجاد کنیم تا بتوانیم این موضوع را به شکل تخصصی‌تری دنبال کنیم».

وی با تاکید بر این که عبدالملکی با اشاره به اینکه حکمرانی واحد در وزارتخانه‌ها وجود ندارد ادامه داد: «در گردشگری اوضاع بدتر است. ۳۷ ارگان مرتبط با گردشگری داریم که هر کدام یک تصمیم می‌گیرند. با این حال ما از تشکیل کمیته مشترکی به عنوان آب و گردشگری در وزارت نیرو استقبال می‌کنیم».

عبدالملکی در پاسخ به این سوال که چطور می شود برای مردم تعیین تکلیف کرد که آب مصرف کنند؟گفت: «نمی شود برای مردم تعیین تکلیف کرد اما می شود فرهنگسازی کرد. باید از لخاظ روانشناسی به این موضوعات پرداخت».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها