|
کدخبر: 109852 سهیل فرزین

مدیر اجرایی انجمن غرفه‌سازان در گفت و گو با گسترش‌نیوز تشریح کرد:

آخرین جزییات طرح بیمه تکمیلی فعالان صنعت نمایشگاهی

مدیر اجرایی انجمن غرفه‌سازان تهران با اشاره به اینکه طرح بیمه تکمیلی فعالان صنعت نمایشگاهی از دو سال پیش کلید خورده است،‌ آخرین جزییات اجرای این طرح را تشریح کرد.

نمایشگاه آخرین جزییات طرح بیمه تکمیلی فعالان صنعت نمایشگاهی

انجمن صنفی غرفه‌سازان تهران در راستای حمایت همه‌جانبه از فعالان صنعت نمایشگاهی و بر اساس یک تصمیم یکپارچه اقدام به ثبت اطلاعات کلیه فعالان این عرصه در طرح بزرگ کمک رسان ایران (بیمه تکمیلی SOS) کرده است.

خبرنگار گسترش نیوز به منظور دریافت آخرین اطلاعات و جزییات اجرای این طرح و وضعیت فعالان صنعت نمایشگاهی درحال‌حاضر و همچنین آینده صنعت نمایشگاهی با توجه به شیوع کرونا گفت‌وگویی را با حسام گودرزی، مدیر اجرایی انجمن غرفه‌سازان تهران ترتیب داده است که در ادامه مشاهده می‌کنید:

طرح بیمه تکمیلی ویژه شاغلین صنعت نمایشگاهی

حسام گودرزی در ابتدای این گفت‌وگو پیرامون طرح بیمه تکمیلی ویژه شاغلین صنعت نمایشگاهی، اظهارکرد: به علت شرایط کاری سخت و پر استرس و گاها پر ریسک در صنعت نمایشگاهی، متاسفانه شاهد اتفاقات و مخاطرات جدی برای سلامتی فعالان این صنعت بوده ایم؛ دغدغه‌ای که ما در هیأت مدیره انجمن غرفه سازان در دو سال پیش به آن پرداختیم و با همت اعضای محترم هیات مدیره انجمن غرفه سازان این موضوع در سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

حسام-گودرزی

وی در ادامه افزود: ایده‌ای که دو سال پیش از سوی هیأت مدیره انجمن مطرح شد، در سال اول برای اعضای انجمن غرفه سازان، در سال دوم برای کلیه غرفه سازان و پیمانکاران زیرمجموعه ایشان و در امسال برای کلیه فعالان صنعت نمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

این فعال صنعت نمایشگاهی در ادامه با بیان اینکه قطعاً یکی از وظایف همیشگی تشکل‌ها ایجاد مزایا و امکانات برای اعضای خود است، خاطرنشان کرد: دغدغه ما در این موضوع برای تمامی فعالان صنعت نمایشگاهی بوده و در این راستا اطلاع رسانی برای تمامی فعالان صنعت نمایشگاهی صورت پذیرفته است و مراحل ثبت نام از متقاضیان در حال اجراست و فرصت ثبت نام نیز تا پایان تیرماه امسال در نظر گرفته شده است.

شرایط حال حاضر صنعت نمایشگاهی کشور

گودرزی در ادامه به شرایط حال حاضر صنعت نمایشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: همانند بسیاری از کسب و کار‌های دیگر متاسفانه فعالان و شاغلین این صنعت نیز در معرض فشارهای اقتصادی فراوانی هستند که با شیوع بیماری کرونا این فشارهای اقتصادی که حاصل تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور است تشدید شد و فشارهای روانی نیز به آن اضافه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی یکی از مهجورترین صنایع در ایران است، گفت: این صنعت به بسیاری از صنایع دیگر خدمت رسانی می‌کند و کمترین بهره را از امکانات دولتی داردِ؛‌ صنعت نمایشگاهی ایران از نخستین کسب و کارهایی بود که در ابتدای شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه سال ۹۸ تعطیل شد و از آخرین صنعت‌ها و کسب و کارها بود که اجازه فعالیت گرفت و بازگشایی شد.

مدیر اجرایی انجمن غرفه‌سازان تهران در ادامه بیان کرد: درحال‌حاضر با توجه به ترکیب تحریم‌ها و کرونا آینده این صنعت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و فعالان حوزه‌های مختلف این صنعت، مانند غرفه سازان، برگزار‌کنندگان و سایت داران آینده روشنی برای این صنعت متصور نیستند.

وی در ادامه تصریح کرد: شاید اشاره به این مطلب لازم باشد که صنعت نمایشگاهی در چین جز نخستین مواردی بود که بازگشایی شد؛ چراکه کشورهایی مانند چین به اهمیت نمایشگاه‌ها به عنوان کاتالیزور تمامی کسب و کار‌ها و صنایع واقف هستند.

راهکارهای کم کردن تبعات کرونا

این فعال صنعت نمایشگاهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح راهکارهای کم کردن تبعات کرونا پرداخت و گفت: به عقیده من تنها با مدیریت منسجم و هماهنگی تمامی فعالان امکان‌پذیر است؛ کار گروهی، انتخاب منافع جمعی به جای مصالح شخصی، دوری از اختلافات، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و بازی دادن تمامی نیروهای دارای تجربه و تخصص در برنامه‌ریزی ها، می‌تواند به عبور از این بحران کمک شایانی نماید. البته باید گفت که دوران کرونا زمان بسیار مناسبی برای بازبینی سیاست گذاری‌های صنعت نمایشگاهی است.

گودرزی افزود: این صنعت بایستی خانه تکانی در زیرساخت ها، سیاست‌گذاری ها، برنامه‌ریزی‌ها و تغییر روش مدیریتی را برای عبور موفق از دوران کرونا سر لوحه کار خود قرار دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین چالش صنعت نمایشگاهی ایران عدم وجود یک نهاد صنفی به عنوان یک مرجع متمرکز و مستقل است، خاطرنشان کرد: این نهاد صنفی در قالب اتحادیه صنفی می‌تواند پیچیدگی‌های حال حاضر را در بسیاری از موارد حل نماید و همینطور نقش بخش خصوصی را در این صنعت تبیین نماید. آن چیزی که مبرهن است اینکه عدم وجود نهاد صنفی مستقل هر چند منافع زودگذر عده قلیلی را تامین می‌نماید، ولی این موضوع آسیب‌ها و لطمات زیادی را در پی داشته و در آینده نیز قطعاً باعث افزایش مشکلات و تنش‌ها در بدنه فعالان صنعت و در نتیجه هدر رفت فرصت و انرژی‌ها خواهد شد.

تشکیل اتحادیه صنعت نمایشگاهی ایران

مدیر اجرایی انجمن غرفه‌سازان تهران در ادامه در خصوص تشکیل اتحادیه صنعت نمایشگاهی ایران، گفت: در زمان مدیریت آقای خسروتاج در سازمان توسعه تجارت، با حمایت هایی که صورت گرفت مسیر ایجاد اتحادیه را با دوستان در انجمن‌های تخصصی دیگر صنعت نمایشگاهی آغاز کردیم و موضوع با دریافت موافقت مرکز اصناف وزارت صمت به اتاق اصناف ایران رساندیم که متاسفانه این فرآیند در اتاق اصناف ایران از دو سال پیش تا کنون مسکوت مانده و متوقف گردیده است و پیگیری‌های صورت گرفته از اتاق اصناف ایران نیز تا کنون نتیجه‌ای در بر نداشته و روند تشکیل اتحادیه منظور در نخستین قدم‌های مسیر خود باقیمانده است.

گودرزی همچنین  به لزوم حمایت دولت از صنعت نمایشگاهی و فعالان این بخش تاکید و کرد و گفت: دولت و مجلس تا کنون نه این صنعت را به عنوان صنعت رسمی شناسایی کرده است که مزایا، سوبسیدها و حمایت‌های صنایع شامل حالش شود و نه تا به حال حمایتی از فعالان و شاغلین بخش خصوصی آن انجام داده است. حمایت دولت از تشکیل اتحادیه صنعت نمایشگاهی ایران و حمایت مجلس از تصویب قانون صنعت نمایشگاهی، مهم‌ترین حمایت هایی است که فعالان این صنعت از دولت و مجلس درخواست دارند.

وی افزود: صنعت نمایشگاهی در تمامی جوامع، چه جوامع پیشرفته و چه کشور‌های در حال توسعه؛ نقش پیشران و کاتالیزور را برای کسب و کارها، تولید‌کنندگان کالا و خدمات و بالطبع اقتصاد در تمامی حوزه‌ها بازی می‌کند. رویدادهای نمایشگاهی در عرصه‌های مختلف باعث برندسازی، یافتن بازارهای جدید، افزایش فروش، اعتماد سازی، ایده‌های جدید، آشنایی با بازار و... برای کسب و کارها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه است و در عین حال باید به این نکته نیز توجه داشت که این صنعت یک صنعت درآمدزا و اشتغالزا است.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: صنعت نمایشگاهی در حواشی خود می‌تواند باعث رونق هتل داری، گردشگری و توریسم، حمل‌ونقل، تبلیغات، صنایع تولید‌کننده مواد اولیه‌ای مانند چوب و... گردد.

افزایش صادرات

مدیر اجرایی انجمن غرفه‌سازان تهران در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین امکان‌ها و دستاوردهای صنعت نمایشگاهی افزایش صادرات است، گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین فواید برگزار یک رویداد، نمایش و به رخ کشیدن قدرت، وسعت و توانایی‌های یک صنف برای مخاطب عام و خاص است که این شناساندن و پرزنتیشن دیدگاه کلی را در مورد یک صنف و یک کسب و کار تغییر خواهد داد.

وی در پایان گفت: به طور کلی صنعت نمایشگاهی و برگزاری رویداد مقوله‌ای است که در تمام تاریخ جز لاینفک تجارت بوده است و امروزه نیز کشورهای صاحب برنامه در این صنعت، آینده موفق تری را برای اقتصاد کشور خود نوید می‌دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها