|
کدخبر: 255823

نکاتی که برای سفر به استانبول باید بدانید

سفر به استانبول می‌تواند به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرها تبدیل شود، البته به شرطی که پیش از سفر فکر همه چیز را کرده باشید. بررسی هتل های استانبول، بلیط‌های هواپیما، جاذبه‌های گردشگری، فاصله اماکن دیدنی و نحوه جابجایی در شهر، قیمت مواد خوراکی و... از کارهایی است که باید پیش از سفر به استانبول انجام دهید. در این مطلب سعی می‌کنیم نکات سفر به استانبول را به طور مختصر شرح دهیم.

استانبول

بلیط استانبول را از جای مطمئن بخرید

از میان وبسایت‌ها و آژانس‌های گردشگری که فروش بلیط استانبول انجام می‌دهند، باید به سراغ مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین آنها بروید. مهم است که بتوانید از پشتیبانی استفاده کنید و بابت پرداخت هزینه یا استرداد آن خیالتان راحت باشد.

فلای تودی طی سالها تجربه خود در فروش بلیط داخلی و خارجی، توانسته به یک مرجع مطمئن برای خرید بلیط تبدیل شود. در سایت فلای تودی این امکان وجود دارد که علاوه بر خرید ارزان ترین بلیط استانبول، برای رزرو بهترین هتل های استانبول هم اقدام کنید.

فلای تودی با دسترسی به ایرلاین‌های معتبر بین‌المللی و هتل های استانبول، گزینه‌های زیادی در قیمت‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هتل خود را درست انتخاب کنید

هتل های استانبول در قسمت‌های مختلفی از شهر قرار گرفته‌اند. برخی در مناطق گردشگری معروف مثل میدان تقسیم و برخی در جاهای خلوت‌تر. قبل از هر چیز، باید منطقه موردعلاقه خود را برای اقامت مشخص کنید. البته باید در نظر داشته باشید که این عامل تاثیر زیادی بر قیمت هتل دارد. هر چه هتل شما به جاذبه‌های گردشگری معروف استانبول نزدیکتر باشد، هزینه آن هم بیشتر است.

علاوه بر منطقه، امکانات هتل را هم باید در نظر بگیرید. ممکن است هزینه یک هتل پنج ستاره را پرداخت کنید، اما امکانات هتل سه ستاره دریافت کنید، یا برعکس. این مساله با مطالعه اطلاعات و جزئیات هتل که در سایت فلای تودی قرار دارد، برطرف می‌شود. امکانات هتل، قوانین، موقعیت هتل و اتاق‌ها همگی از اطلاعاتی هستند که پیش از رزرو هتل باید موردبررسی قرار بگیرند.

استانبول۲

استانبول کارت تهیه کنید

از آنجایی که جابجایی در شهر با تاکسی هزینه بالایی خواهد داشت، بهترین و به صرفه‌ترین روش، استفاده از مترو و اتوبوس است. برای این کار هم لازم است استانبول کارت داشته باشید. این کارت را می‌توانید در دکه‌های ایستگاه مترو و اتوبوس تهیه کنید و در صورت تمام شدن شارژ، همانجا نیز کارتتان را شارژ کنید.

برای جابجایی با مترو و اتوبوس هم نگران گم شدن و پیدا نکردن مسیر نباشید، نرم‌افزارهای مسیریابی و نقشه‌های مترو و اتوبوس را می‌توانید در موبایل خود نصب کنید و به وسیله آنها به راحتی راهتان را پیدا کنید.

تخفیف بگیرید

یکی از نکاتی که در سفر به استانبول باید یادتان باشد، این است که فروشنده‌های استانبول معمولا اجناس خود را به قیمت‌های بالاتر از حد معمول به گردشگران می‌فروشند. سنت تخفیف گرفتن در ترکیه بسیار شایع و رایج است. بنابراین هر بار که به خرید می‌روید، از چک و چونه زدن با فروشنده غافل نشوید.

حواستان به قوانین اماکن گردشگری باشد

استانبول هم مانند هر شهر گردشگری دیگری در دنیا، قوانین و مقرراتی دارد که لازم است از سوی گردشگران رعایت شود. از مهمترین آنها، رعایت پوشش در اماکن مذهبی به خصوص مسجدهاست. هنگام بازدید از مسجدهای استانبول، حتما باید پوشش مناسبی داشته باشید، در غیر این صورت اجازه ورود به شما داده نمی‌شود.

چند لغت ترکی یاد بگیرید

برای ورود به شهرهای ترکیه، آشنایی با زبان ترکی الزامی نیست، اما برای راحتی بیشتر شما و مشکلات کمتر در برقراری ارتباط، لازم است چند لغت ترکی کار راه‌انداز بلد باشید. انگلیسی صحبت کردن با شهروندان استانبول خیلی کار راحتی نیست، بنابراین بهتر است برای کلماتی که به صورت روزمره در خرید، گشت و گذار و... در استانبول زیاد به کار می‌برید، معادل ترکی آنها را هم بلد باشید.

حمام ترکی را امتحان کنید

یکی از تجربه‌های جالب در سفر به استانبول، رفتن به حمام ترکی است. البته بسیار شبیه به حمام سنتی ما ایرانیان است. حمام ترکی را می‌توانید در بسیاری از جاهای شهر پیدا کنید. برخی هتل های استانبول هم چنین امکاناتی را دارند.

انعام فراموش نشود

عادت انعام گرفتن البته در همه جای استانبول رایج نیست، اما در هتل های استانبول لازم است برای خدمات خانه‌داری مقداری انعام در نظر بگیرید. یا برای حمام ترکی، پیشخدمت رستوران، کسانی که در حمل بار فرودگاه کمک می‌کنند، مقداری انعام یا تیپ پرداخت کنید که البته لازم نیست مبلغ زیادی برای این کار در نظر بگیرید.

استانبول۳

تورهای گردش در شهر را در خیابان خریداری نکنید

ممکن است حین قدم زدن در شهر، افرادی بخواهند تورهای گردش در شهر به شما بفروشند. توصیه می‌کنیم به جای این تورها، تور گردش در شهر را پیش از سفر، از آژانس مسافرتی خود تهیه کنید یا از تورهای گردش در شهر که برخی هتل های استانبول ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

سفر ایمن به استانبول داشته باشید

برخلاف اینکه برخی ممکن است استانبول را شهری ناایمن توصیف کنند و شما را از جیب‌برها و دزدهای این شهر بترسانند، باید بگوییم استانبول از امنیت خوبی برای گردشگران برخوردار است. مانند هر شهر توریستی دیگر، ممکن است جیب‌برهایی در سطح شهر داشته باشد، اما لازم نیست بترسید. سعی کنید مدارک مهم خود را در گاوصندوق هتل نگهداری کنید و تنها به مقدار نیاز پول همراه خود داشته باشید.

برای اینکه سفری به یادماندنی به استانبول داشته باشید، سعی کنید اطلاعات خود را از جاهای دیدنی شهر، تاریخ ترکیه و قوانین و هنجارهای مسلط بر کشور ترکیه افزایش دهید. غذاها و نوشیدنی‌های استانبول را حتما امتحان کنید. یادتان باشد در هتل های استانبول تنها وعده صبحانه رایگان است و دیگر وعده‌ها را در رستوران‌های شهر که توسط مردم و گردشگران توصیه شده‌اند، صرف کنید.

با مردم شهر ارتباط برقرار کنید. به لحاظ نزدیکی و مشابهت فرهنگ ما با مردم ترکیه، همزبان شدن با مردم آنجا و آشنا شدن با شیوه زندگی‌شان می‌تواند بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد. ترکیه مردمی خونگرم و مهمان‌نواز دارد و مطمئن باشید از اینکه با شما هم صحبت شوند، استقبال می‌کنند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها