|
کدخبر: 255602

بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه برای سفر بهار ۱۴۰۱

گردشگری بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه برای سفر بهار ۱۴۰۱

ترکیه مملو از بناهای باستانی به جا مانده از رژه‌ی امپراطوری‌های مختلف است و دارای مناظری است که هرگز شما را خسته نمی‌کند. برای بسیاری از افراد، بهار یکی از بهترین وقت‌ها برای سفر به ترکیه است و حالا که بعد از دو سال ممنوعیت‌های سفر کاملا برداشته شده است، بهار ۱۴۰۱ را به راحتی می‌توان به این کشور زیبا سفر کرد. برای یافتن ایده‌هایی در مورد بهترین مکان‌ها برای بازدید، فهرست ما از برترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه را مطالعه کنید. شما می‌توانید مطالب بیشتر در مورد جاذبه‌های گردشگری ترکیه را در بلاگ فلایتیو بخوانید.

مسجد ایاصوفیه، کلیسای باشکوه دوران بیزانس

مسجد ایاصوفیه که به عنوان یکی از زیباترین بناهای جهان شناخته شده، در حقیقت یک کلیسای باشکوه بوده که در دوران بیزانس ساخته شده است. بازدید از این ساختمان بی‌نظیر یکی از بهترین کارهایی است که در کل ترکیه انجام می‌توان انجام داد. این کلیسا به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد معماری امپراتوری بیزانس شناخته می‌شود و به مدت ۱۰۰۰ سال بزرگ‌ترین کلیسای جهان بوده است. کاوش در این بنای تاریخی معروف برای هر گردشگری که به این کشور سفر می‌کند، ضروری است.

ویرانه‌های عظیم شهر افسوس را نباید از دست داد

گشت‌وگذار و بازدیدِ ویرانه‌ی عظیم افسوس، شهری با بناهای تاریخی عظیم و ستون‌های مرمری را نباید از دست داد است. افسوس یکی از کامل‌ترین آثار به یاد مانده و از شهرهای معروف دوران باستان در منطقه‌ی مدیترانه است که با گام نهادن در آن می‌توانید درک کنید که زندگی در دوران طلایی امپراتوری روم چگونه بوده است. تاریخ این شهر به قرن دهم پیش از میلاد بازمی‌گردد، اما بناهای تاریخی مهمی که امروزه در آن می‌بینید، همگی مربوط به دوران رومی هستند. یک گشت‌وگذار کامل در اینجا حداقل نصف روز زمان می‌برد و اگر واقعاً می‌خواهید کاوش کنید، بیشتر طول می کشد، بنابراین مطمئن شوید که برای بازدید خود برنامه‌ریزی کرده‌اید تا عجولانه از افسوس بازدید نکنید.

صومعه‌ی سوملا در چه زمانی متروکه شد؟

صومعه‌ی سوملا یا صومعه‌ی مریم باکره، که در صخره‌ای ساخته شده، دارای محیطی خیره‌کننده و خلوت است و یک جاذبه‎ی عالی برای بازدیدکنندگان در امتداد ساحل دریای سیاه به شمار می‎آید. اگر به منطقه‌ی شمال‌شرقی ترکیه سفر می‌کنید، حتماً از این مجموعه‌ی مذهبی منحصربه‌فرد، با فضای داخلی کلیسا که مملو از نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده است، دیدن کنید. این صومعه برای اولین بار در دوران بیزانس افتتاح شد و در سال ۱۹۲۳ طی جابجایی و کوچ اجباری ترک‌ها و یونانیان متروکه شد. با خرید بلیط هواپیما به ترکیه سفر کنید و با رفتن به شمال شرقی آن، از این صومعه‌ی دیدنی بازدید کنید.

کاپادوکیه، یکی از بهترین مراکز بالن‌سواری جهان

تماشای دره‌های صخره‌ای سورئال و مواج کاپادوکیه رویای هر عکاسی است. برآمدگی‌های صخره‌ها و تاج تپه‌ها، مناظر و صخره‌های موج‌داری را که در اثر هزاره‌ها حرکت باد و آب شکل گرفته‌اند، درست کرده‌اند. کوه‌نوردی روی این صخره‌ها و کشف این مناظر یکی از کارهای جذاب در کاپادوکیه است. به یاد داشته باشید که کاپادوکیه این یکی از مقاصد برتر جهان برای بالن‌سواری نیز هست. علاوه بر این در چشم‌انداز منحصربه‌فرد کاپادوکیه، کلیساهای مزین به سنگ‌تراشی و ساختمان‌هایی درون غار که به دوره‌ی بیزانس تعلق دارند، دیده می‌شود. به طور خاص، غار-کلیساهای متعدد، موزه‌ی فضای باز گورمه و دره‌ی ایهلارا در کاپادوکیه را ببینید که برخی از بهترین نمونه‌های بازمانده از هنر مذهبی اواسط دوره بیزانس در جهان هستند.

ترکیه-بالن

از خانه‎های سنتی عثمانی در سافرانبولو دیدن کنید

سافرانبولو بهترین شهر حفاظت‌شده‌ی عثمانی در ترکیه است. این شهر دارای کوچه‌های پرپیچ‌وخم باریک است. عمارت‌های چوبی بازسازی‌شده‌ی زیادی که زمانی خانه‌ی تاجران ثروتمند بوده در این کوچه‌ها قرار دارد. این خانه‌های قدیمی و مجلل اکنون به بوتیک هتل‌ها و رستوران‌های شیک تبدیل شده‌اند. اینجا مکانی برای قدم زدن در خیابان‌ها و تحسین فضای دنیای قدیمی است که همچنین به خاطر شیرینی‌های سنتی و صنایع دستی‌اش شهرت دارد. در سافرانبولو مغازه‌های زیبای زیادی وجود دارد که می‌توانید سوغاتی‌های بی‌نظیری را از آنها تهیه کنید.

کاخ توپکاپی چگونه جایی است؟

کاخ توپکاپی استانبول یک مکان مجلل مافوق تصور است که شما را به دنیای خارق‌العاده و اشرافی سلطان‌های عثمانی می‌برد. در طول قرن‌های ۱۵ و ۱۶، سلاطین عصر عثمانی در این کاخ‌ها سکونت داشتند، زمانی که امپراطوری بزرگی را تاسیس کردند که تا اروپا و خاورمیانه و آفریقا گسترش یافت. فضای داخلی، با کاشی‌کاری‌ها و دکورهای مجلل، یادگاری فراموش نشدنی از پایگاه قدرت عثمانی را بر جای گذاشته است. در کاخ سلطان سلیمان تنگه‌ی بسفر را ببینید و پس از بازدید کاملِ کاخ، در باغ‌های عمومی اطراف که زمانی منحصراً متعلق به دربار سلطنتی بود، قدم بزنید و شکوه و جلال آن دوران را احساس کنید.

پاموکاله قلعه‌ی پنبه‌ای نامیده می‌شود

آب گرم پاموکاله یکی از معروف‌ترین شگفتی‌های طبیعی ترکیه به رنگ سفید است که شبیه به یک برف‌زار همیشگی در میان چشم‌انداز سبز اطراف خودنمایی می‌کند. در کنار این حوضچه‌های زیبا و عجیب، شما می‌توانید از خرابه‌های وسیع یونانی-رومی هیراپولیس که یک شهر باستانی است و در سراسر قله‌ی این تپه پراکنده شده، دیدن کنید. پس از کاوش در تئاتر باستانی و بقایای آگورا، سالن بدنسازی، گورستان و دروازه‌های بزرگ شهر، می‌توانید در آب‌های غنی از مواد معدنی که این شهر آب گرم باستانی را معروف کرده، شنا کنید.

آنتالیای زیبا و دیدنی

آنتالیا یک شهر ساحلی زیبا است که همه ساله گردشگران زیادی را از کشورمان و هم‌چنین از سراسر اروپا به خود جذب می‌کند. منطقه‌ی قدیمی شهر با کوچه‌های سنگفرش‌شده‌اش و عمارت‌های دوران عثمانی درست در مرکز شهر واقع شده و بسیار دیدنی است. هم‌چنین موزه‌ی آنتالیا با مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از مجسمه‌های سنگ مرمر هلنیستی و رومی به عنوان یکی از بهترین‌های این کشور مشهور است. آنتالیا برای مسافرانی که می‌خواهند از آنتالیا به عنوان پایگاه تفریحات آبی استفاده کنند، مکان بسیار مناسبی است.

آنتالیا

تئاتر رومی آسپندوس در کجا واقع است؟

تئاتر آسپندوس درست در جنوب شهر تفریحی آنتالیا واقع شده و با زیبایی و شکوهش، عظمت و جلال حکومت امپراطوران رومی را جشن می‌گیرد. این تئاتر بهترین نمونه‌ی بازسازی شده و باقی مانده از عصر کلاسیک است که هنوز در جهان پابرجاست و دارای ۱۵۰۰۰ صندلی است. در مرکز باستانی آسپندوس علاوه بر این تئاتر، بقایایی از یک قنات، معبد، استادیوم، و یک آب انبار دوران بیزانس وجود دارد که همگی در منطقه‌ی وسیع دامنه‌ی تپه در اطراف تئاتر پراکنده شده‌اند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر