|
کدخبر: 219134

ارزآوری صنعت توریسم و بوم گردی در کشور

سید محمد عاشورپور عضو هیات مدیره شرکت تعاونی گردشگری شن رود خزر با بیان اینکه مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری صبا یکی از بهترین مجموعه های گردشگری در منطقه سیاهکل به دیلمان است، افزود: از منظر گردشگری نیازمند هستیم که مواردی چون ایمن سازی جاده سیاهکل به دیلمان، نظام اداری صدور مجوزها تقویت شود.

گردشگری ارزآوری صنعت توریسم و بوم گردی در کشور

عاشورپور گفت: آنچه که مهم است این است که خدمات مطلوبی به گردشگران ارایه دهیم، افزود: گردشگران برای بازدید از منابع میراث فرهنگی و صنایع دستی، آرامش خاطر و نشاط سفر می کنند.

عاشورپور افزود: این مجموعه اقامتی و گردشگری است و صناعی دستی منطقه نیز به نمایش گردشگران گذاشته میشود که منجر به تقویت فرهنگ منطقه و صنایع دستی خواهد شد.

وی ادامه داد: گردشگران می‌توانند علاوه بر خرید آثار صنایع دستی با گویش ها و فرهنگ منطقه نیز آشنا شوند.

عاشورپور با تاکید بر ظرفیت بالای کاروانسرای تی تی اظهار کرد: به آماده سازی جاده و بهره برداری از کاروانسرا نیزا داریم تا گردشگران علاوه بر اقامت در اینجا، در کاروانسرای تی تی، باغات چای، آبشار لونک و سایر نقاط گردشگری و تاریخی منطقه حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه توسعه فاز دوم و سوم این مجموعه و همچنین راه اندازی رستوران با غذاهای بومی در دستور کار است، افزود: مجموعه تفریحی گردشگری در فضای جنگلی نیاز به مساحت بیشتری جهت ایجاد فضای سبز دارد و از استاندار گیلان انتظار داریم با توجه به رویکردی که دولت برای صنعت گردشگری در نظر گرفته است در تهیه زمین در حوزه منابع طبیعی با سرمایه‌گذار مساعدت کنند.

عضو هیات مدیره شرکت تعاونی گردشگری شن رود خزر ادامه داد: مطابق مذاکرات صورت گرفته با نماینده لاهیجان و سیاهکل و رییس سازمان جنگل ها اگر موانع اداری الصاق ۱۵ هزار مترمربع زمین براساس ماده ۳۳ برطرف شود، مانور بیشتری برای فضای سبز خواهیم داشت.

عاشوپور همچنین گفت: ایجاد موزه مردم شناسی، ایجاد فضای سبز، اسب سواری و کالسکه سواری از دیگر اقداماتی است که سبب می شود گردشگر در این منطقه سرگرم شود.

وی یادآور شد: سرمایه گذاری در این بخش به صورت شرکت تعاونی بوده و نیازمند حمایت معنوی از سرمایه گذاران هستیم تا در جهت توسعه گردشگری به صورت ویژه اقدام شود.

عاشورپور با بیان اینکه تنها صنعتی که میتواند به صورت پاک و سالم منجر به ارزآوری برای منطقه شود صنعت توریسم و بومگردی است، یادآور شد: یکی از مهمترین قابلیت های مجتمع گردشگری، اقامتی و پذیرایی صبا، توسعه اشتغالزایی و کارآفرینی برای مقابله با مهاجرت جوانان است و اگر توسعه یابد با ایجاد فاز دوم بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت می گیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها