|
کدخبر: 218145

بازسازی عتبات عالیات برای احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع)

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: کمک به بازسازی عتبات و عالیات در واقع تلاش در جهت احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع) در جامعه است.

جامعه بازسازی عتبات عالیات برای احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع)

آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در همایش خواهران خدام‌الحسین(ع) با اشاره به نقش پُرزنگ ایرانیان در بازسازی عتبات و عالیات اظهار داشت: اعمال انسان روزانه به پیشگاه امام زمان(عج) عرضه می‌شود لذا کسی که در راستای احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع) کمک می‌کند قطعاً مورد توجه اهل‌بیت(ع) قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تصریح کرد: کسی‌که در این راه برای کمک به بازسازی عتبات و عالیات گام برمی‌دارد نشاط معنوی و روحی برای وی به همراه دارد البته هرجا که برای امام حسین(ع) گام برداشته شود مردم بی‌منت و با اشتیاق در این مسیر کمک می‌کنند و اهل‌بیت(ع) هم به این قدم‌ها توجه دارند.

مسئول خواهران ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت این واحد در جهت فرهنگ‌سازی اسلامی، شیعی و انقلابی اظهار داشت: جمعیت زنان گیلانی به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد و می‌توان از این ظرفیت در جهت افزایش نذورات برای بازسازی استفاده کرد.

کرم‌بیجاری گفت: زنان گیلانی در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان از جان و مال خود برای دفاع از اسلام گذشتند و در این زمینه نقش‌آفرین بوده‌اند و در طول امسال هم بانوان گیلانی حدود 108 گرم طلا برای بازسازی عتبات و عالیات اهدا کردند که نشان از گذشت و ایثار بانوان گیلانی دارد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ شعائر دینی در ستاد بازسازی عتبات و عالیات تصریح کرد: واحد خواهران ستاد عتبات عالیات گیلان هم‌اکنون در 16 شهرستان گیلان و 11 بخش فعال است و مجموع خادمان خواهر ستاد در سطح استان حدود 200 نفر است که باید شبکه نیروی انسانی خود را گسترش دهیم.

کرم‌بیجاری با بیان اینکه فعالیت در اماکن و تجمعات مذهبی یا حضور در ادارات و سازمان‌ها با وجود شیوع کرونا در دو سال اخیر مانع آغاز فعالیت خادمان نگردیده است گفت: تشکیل اعضای شورای واحد خواهران و هیئت امنا در استان و شهرستان‌های تابعه، جلسه با واحد خواهران شهرستان‌ها به صورت حضوری و آنلاین از جمله اقدامات انجام شده است.

ارسال نظر