|
کدخبر: 215919

۱۰ جاذبه گردشگری دبی که باید ببینید

دبی یکی از شهرهای بسیار معروف جهان است. نه فقط به‌خاطر موقعیت اقتصادی یا سیاسی، بلکه اصلی‌ترین چیزی که باعث این شهرت شده، جاذبه‌های توریستی و گردشگری این شهر فراموش‌نشدنی است.

گردشگری ۱۰ جاذبه گردشگری دبی که باید ببینید

دبی یکی از شهرهای بسیار معروف جهان است. نه فقط به‌خاطر موقعیت اقتصادی یا سیاسی، بلکه اصلی‌ترین چیزی که باعث این شهرت شده، جاذبه‌های توریستی و گردشگری این شهر فراموش‌نشدنی است. جاذبه‌‌هایی که هر انسانی از هر کجای جهان، باید حداقل یک‌بار هم که شده آنها را ببیند. از شنا در دل دریاهای بی‌کران گرفته تا شب‌های پرستاره صحراهای کویری، همه را قرار است در این شهر فراموش‌نشدنی تجربه کنید. خاطره‌ها و روزهایی بسازید که تا ابد کنج قلب و ذهنتان باقی خواهند ماند.

سفری که یادآوری آن شما را به سرزمین رؤیاها و خیال‌های بی‌حد‌ومرز می‌رساند. اگر می‌خواهید برای ادامه زندگی یک لذت ماندگار داشته باشید، بلیط هواپیما دبی را تهیه کنید، به این شهر سفر کرده و دیدن جاذبه گردشگری دبی را در برنامه‌تان قرار دهید. پشیمان نخواهید شد! این مطلب از فلایتیو قرار است شما را به جاذبه‌های گردشگری دبی و همه دیدنی‌هایی که باید بشناسید، ببرد. برای آشنایی با جاذبه‌های توریستی دبی همراه ما بمانید.

دبی کجاست؟

دبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب ایران و شبه‌جزیره عربستان واقع شده است. دبی را با عنوان یکی از بزر‌گ‌ترین شهرهای تجاری جهان می‌شناسند. نخستین اشاره‌ای که در اسناد تاریخی درباره دبی نوشته شده است، مربوط به اسناد کشف شده از سال ۱۰۹۵ میلادی است. تاریخچه شروع شهرسازی در دبی را هم می‌توان از سال ۱۷۹۹ دانست. سال ۱۸۳۳ دبی رسماً به‌دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم به‌عنوان یک شهر بنیان گذاشته شد. دبی در قرن بیستم یکی از مهم‌ترین بنادر جهان بود و هنوز هم به‌خاطر موقعیت جغرافیایی این شهر، این اهمیت همچنان باقی‌مانده است.

دبی و ظاهر مدرن آن

شکل و شمایل و موقعیت دبی جدید از سال ۱۹۷۱، زمانی که بریتانیا آن را ترک کرد ساخته شد. در همین سال، اتحاد دبی و ابوظبی و چهار شیخ‌نشین دیگر، کشور امارات متحده را پایه‌گذاری کرد و یک سال بعد، شیخ‌نشین راس‌الخیمه هم به این کشور اضافه شد. درحال‌حاضر کشور امارات متحده عربی متشکل از ابوظبی (پایتخت) دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس‌الخیمه و ام‌القوین است.

دبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات و بیشتر از شش شیخ‌نشین دیگر شناخته و معروف شده است. دبی را به‌واسطه جاذبه‌های گردشگری دبی می‌شناسند و امروز یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی جهان است. هرساله گردشگران و مسافران زیادی به این شهر می‌روند. رویدادها و جشنواره‌های مختلفی هم که به میزبانی دبی برگزار می‌شود، این شهرت و محبوبیت را بیشتر از گذشته می‌کند. اگر به فکر سفر و دیدن این شهر جادویی هستید، وقت آن رسیده تا با جاذبه‌های تفریحی و گردشگری دبی شما را آشنا کنیم. با شناخت بیشتر از جاذبه‌های توریستی دبی برنامه‌ریزی بهتر و سفری به‌یادماندنی‌تر خواهید داشت.

جاذبه گردشگری دبی

دبی درحال‌حاضر چهارمین شهر پربازدید در جهان است. از طرفی، فرودگاه DXB دبی عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه جهان را به خودش اختصاص داده است. پس تعجب‌آور نیست که بازدید‌کنندگان و مسافران زیادی به دیدن این شهر دیدنی در کشور امارات بیایند. نمایش حیرت‌انگیز و دیدنی از شهر‌نشینی مدرن که در قلب دریا و بیابان اجرا شده است، یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی است. دبی مجموعه‌ای کامل از ماجراجویی، طبیعت، جامعه مدرن و فضایی دوستدار خانواده است.

اگر فقط مدت کوتاهی برای گذراندن در دبی فرصت دارید، پیداکردن لیست محدودی از جاذبه‌های توریستی دبی کمی سخت است. درحالی‌که ما می‌توانیم شما را با یک لیست بلندبالا از جذابیت‌های دبی شگفت‌زده کنیم، این بار این دیدنی‌ها را به ۱۰ مورد از جاذبه‌هایی که باید در دبی دید، محدود کرده‌ایم. آماده سفر به جاذبه‌های تفریحی و گردشگری دبی هستید؟

برج خلیفه

1.برج خلیفه

بلند‌ترین ساختمان جهان در صدر لیست جاذبه‌های گردشگری دبی قرار گرفته است. بیایید سفرتان را از برجی با ۱۶۳ طبقه، ۸۳۰ متر ارتفاع و چشم‌اندازی فراموش‌نشدنی از شهر آغاز کنید. اگر با خانواده به دیدن دبی رفتید، از سالن‌ها و جاذبه‌هایی که برای خانواده در طبقه‌های ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۴۸ فراهم شده حتماً دیدن کنید.

در بالای برج خلیفه چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر زیر پای شما است. نگران نباشید، برای کسانی که ترس ارتفاع دارند یا ترجیح می‌دهند به‌جای آسمان روی زمین سیر کنند هم برج خلیفه حسابی جذاب خواهد بود. بزرگ‌ترین آب‌نمای جهان هم در محوطه برج خلیفه قرار دارد.

2.برج العرب

بلندترین و تنها هتل هفت ستاره در جهان! بله هفت ستاره. فکرش را کنید قرار است در این هتل تا چه اندازه با امکانات و شرایطی روبه‌رو شوید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد! برج العرب ساختمانی به شکل یک بادبان است که ۳۲۱ متر ارتفاع دارد. این برج در جزیره مصنوعی ساحل جمیرا است.

تجمل در این هتل را به سورئال‌ترین حالتش خواهید دید! نمای بیرونی هتل در شب بسیار نورانی و حیرت‌انگیز است. فضای داخلی بیشتر با رستوران زیر آب الحمرا و سوئیت‌های مجللی (که نرخ آنها تا ۱۵۰۰۰ دلار برای یک شب می‌رسد) پر شده است.

3.مرکز خرید دبی

۱۲۰۰ مغازه، یک منطقه بازی، کیدزانیا، پیست اسکیت روی یخ، مجتمع سینمایی، هتل و خوراکی‌های مختلف با هم بهترین مرکز خرید و سرگرمی شهر را تشکیل می‌دهند. قیمت‌های این مرکز خرید مختلف است. می‌توانید اجناس مناسب و باکیفیت را با قیمت‌‌های ارزان در روزهای جشنواره این مرکز خرید پیدا کنید. قاعدتاً اجناسی که در روزهای عادی ممکن است قیمت‌شان سر به فلک برسد هم کم نیست! درهرصورت، آن‌قدر این برج متنوع و خوب است که فقط به‌صرف تماشا وارد آن نمی‌شوید و دست‌خالی از آن بیرون نخواهید آمد.

4.آکواریوم دبی

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های خانوادگی دبی مال، آکواریوم و باغ‌وحش زیر آب است. در این باغ‌وحش ۱۴۰ گونه حیات دریایی زیست می‌کنند. پیاده‌روی در کنار تونل‌‌ها با موجودات دریایی که در کنار شما پرسه می‌زنند تجربه بسیار خاص و هیجان‌انگیزی است. فکرش را بکنید، همان‌طور که کنار خانواده ایستاده‌اید و مشغول صحبت با آنها هستید، یک نهنگ مهربان و دوست‌داشتنی هم کنارتان ایستاده و به حرف‌هایتان گوش می‌دهد! می‌توانید غواصی و قایق‌سواری هم در این آکواریوم تجربه کنید.

5.سافاری صحرای دبی

یکی از جذاب‌ترین جاذبه گردشگری دبی، کشف کویرهای دبی است. رفتن به سافاری صحرای دبی بهترین راه برای تجربه صحرای دبی خواهد بود. یک سافاری بیابانی جذاب که شامل فعالیت‌هایی مثل شترسواری، ماساژ، اقامت در اردوگاه‌های سنتی، موسیقی، تجربه غذاهای محلی و... است.

6.مسجد جمیرا

مسجد جمیرا کپی مسجد الازهر مصر اما هشت برابر بزرگ‌تر از آن است. این مسجد یکی از زیباترین مساجد دبی به شمار می‌رود و نماینده شایسته‌ای برای معماری سنتی اسلامی است. سنت معماری فاطمی قرون وسطایی مهم‌ترین ویژگی این مسجد بین دیگر جاذبه‌های گردشگری دبی است.

7.موزه دبی

موزه دبی که در قلعه الفاهیدی قرار دارد، ۲۳۰ سال قدمت دارد. این موزه یکی از جاذبه‌های توریستی دبی است که عاشقان تاریخ را حسابی شگفت‌زده می‌کند. یک نمایشگاه بزرگ در قسمت ورودی وجود دارد که نقشه‌های قدیمی منطقه را در اندازه‌های غول‌پیکر نمایش می‌دهد. در حیاط موزه قایق‌های سنتی، خانه‌های قدیمی و درختان نخل تنومند زیادی به چشم می‌خورد. سلاح‌های سنتی، آلات موسیقی، ارائه شیوه زندگی محلی همراه با آثار باستانی چندهزارساله در سایت باستانی القوسیس، هسته داخلی موزه را تشکیل می‌دهند.

بستکیا

8.محله بستکیا

بستکیا یکی از قدیمی‌ترین محله‌های دبی است و توسط ثروتمندان و تجار مروارید در قرن ۱۹ ساخته شد. ساختمان‌های مجلل قدیمی ساخته شده از مرجان و سنگ‌های آهکی چهره‌ای بسیار زیبا و جذاب به این محله داده است. بستکیا در ضلع شرقی بور دبی و نهر دبی واقع شده است. در کنار معماری‌های قدیمی، مبلمان سنتی عرب را هم نشان می‌دهد.

9.خانه شیخ سعید آل مکتوم

خانه شیخ سعید آل مکتوم یکی دیگر از جاذبه گردشگری دبی است که به‌عنوان موزه در این شهر بزرگ شناخته می‌شود. یک خانه قدیمی که توسط پدر شیخ سعید ساخته شد. شیخ سعید از همان کودکی در این خانه زندگی می‌کرد. شیخ سعید آل مکتوم از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ دوبی را اداره کرده است. اگرچه خانه به یک موزه تبدیل شده و بازدید از آن برای همه آزاد است اما معماری قدیمی آن به طور کامل حفظ شده و ترکیب آن به هم نخورده. موزه عکس‌ها و اسناد تاریخی دبی مهم‌ترین قسمت این خانه است.

10.جاده شیخ زاید

جاده شیخ زاید در قلب منطقه مدرن شرکت مرکزی دبی قرار دارد و از دو طرف برج‌های فولادی، شیشه‌ای و کرومی احاطه شده است. متراکم‌ترین مجموعه ساختمان‌های بلند را در این جاذبه گردشگری دبی می‌توانید پیدا کنید. بسیاری از هتل‌ها و مراکز خرید شیک دبی در این جاده معروف قرار دارند. از جمله پارک طلا و الماس یا ۳۰ خرده فروش و ۱۱۸ تولید‌کننده که یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای دوستداران جواهرات است.

نکات سفر به دبی

درباره دبی، شهر شگفتانه‌های فراموش‌نشدنی با شما صحبت کردیم. ده مورد از جاذبه‌های دبی را گفتیم و از تجربه‌های هیجان‌انگیزی که در این شهر می‌توانید تجربه کنید حرف زدیم. اگر فرصت و زمان سفر به این شهر جذاب را دارید، به‌هیچ‌وجه این فرصت را از دست ندهید که پیشمان خواهید شد. اگر هم هنوز هزینه یا فرصتش را ندارید، نگران نباشید، راه چاره زیاد است! یکی از آنها خرید بلیط ارزان‌قیمت دبی از فلایتیو و کم‌کردن هزینه‌های سفر است. می‌توانید برای خرید بلیط، رزرو بلیط ارزان دبی و رزرو هتل سری به فلایتیو بزنید. همچنین واحد پشتیبانی ما در فلایتیو تمام لحظات پرواز و سفر همراه شما است تا تجربه یک سفر به‌یادماندنی را در زندگی‌تان داشته باشید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها