|
کدخبر: 183724

مهاجرت به کدام کشور بهتر است ، استرالیا یا آلمان ؟

افراد بسیار زیادی در جهان قصد مهاجرت از کشور خود به سایر کشورها را دارند و هم آلمان و هم استرالیا در لیست کشورهای پر متقاضی هستند .

گردشگری مهاجرت به کدام کشور بهتر است ، استرالیا یا آلمان ؟

هنگام مهاجرت به هر کشوری شما می بایست نکاتی را در نظر داشته باشید و ما در این مقاله  مهاجرت به کشور استرالیا و مهاجرت به آلمان را با یکدیگر مقایسه کرده ایم تا شما در نهایت با مطالعه آن بتوانید تصمیم‌گیری کنید که کدام کشور متناسب با سبک زندگی شماست .

اول به سراغ بخش استخدام می رویم

استخدام در آلمان

تعادل خوبی بین زندگی و کار کارمندان در آلمان وجود دارد . چون متوسط ​​زمان کار آنها در طول هفته ۳۵ساعت است .

اکثر مردم دنیا اقتصاد آلمان را به واسطه نیروی کار واجد شرایط و زیرساخت‌های توسعه ‌یافته آن می‌شناسند . بخش‌های اصلی اقتصادی این کشور شامل بخش‌های خدمات ، ساخت و ساز، صنعت ، کشاورزی ، جنگلداری و معدن است . در حال حاضر کشور آلمان از نرخ بیکاری بسیار پایین ۳.۹ درصد برخوردار است .

استخدام در استرالیا

با تحصیل در کشور استرالیا از امکان استخدام شدن در آن بهره مند خواهید شد .

متوسط زمان کار استرالیا حداکثر ۳۸ ساعت کار در هفته است که نسبت به آلمان کمی بیشتر است.

دقیقا مانند آلمان ، اقتصاد استرالیا بر بخش خدمات این کشور استوار است و ۶۵درصد از تولید ناخالص داخلی استرالیا توسط بخش خدمات این کشور تامین می‌شود . سایر بخش‌های اصلی استخدامی این کشور شامل بخش‌های معدن ، تولید ، کشاورزی ، دارایی ، گردشگری ، رسانه ، آموزش و تدارکات هستند. نرخ بیکاری در استرالیا با اختلاف کمی نسبت به آلمان ۵.۹ درصد است اما در مقیاس کلی هنوز میزان نرخ بیکاری بسیار کم است .

شرایط مسکن در آلمان و استرالیا

شرایط مسکن در آلمان

خرید خانه در آلمان بسیار دشوار است و آلمان با دارا بودن ۵۱.۹۰ درصد توان خرید مسکن از سال ۲۰۱۶یکی از کشورهای توسعه یافته است که کمترین میزان مالکیت مسکن در آن وجود دارد . بخش اجاره مسکن در آلمان توسط دولت بسیار کنترل و نظارت می‌شود و همین امر هم منجر به تعیین سیاست‌ها و قیمت‌های بسیار مناسبی برای اجاره‌ کنندگان شده است .

شرایط مسکن در کشور استرالیا

داشتن خانه همیشه آرزوی استرالیایی‌ها بوده است . ۳۱ درصد از ساکنان استرالیا در خانه ‌های خود سکونت دارند و ۲۸.۷ درصد دارای خانه اجاره‌ای هستند ، در حالی که ۳۳.۳ درصد از خانه‌ها در رهن است . از عوامل موثر در این وضعیت می‌توان به افزایش قیمت خانه‌ها و همچنین اهمیت مجاورت محل زندگی با کار اشاره کرد ( چون استرالیا کشوری عظیم است) .

سیستم مراقبت بهداشتی

در آلمان

مراقبت‌های بهداشتی آلمان یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی چند منظوره و دوپرداخته است که متشکل از بیمه درمانی قانونی و بیمه درمانی خصوصی است . این سیستم درمانی برای کل جمعیت در آلمان اجباری است .

در استرالیا

مدیکر، طرح بیمه بهداشت عمومی همگانی و خدمات درمانی در استرالیا یک سیستم درمان و بهداشت عمومی است که خدمات بهداشتی و درمانی را در بیمارستان‌های عمومی و به صورت رایگان یا یارانه‌ای به بیماران ارائه می‌دهد . ارائه خدمات بینایی‌سنجی ، خدمات دندانپزشکی و خدمات روانشناسی و همچنین معالجه پزشکان به صورت رایگان انجام می‌شود .

شرایط آب و هوا

آب و هوای استرالیا

به دلیل وسعت زیاد ، استرالیا از شرایط آب و هوایی متعددی برخوردار است  . برای مثال آب و هوای منطقه کیمبرلی در شمال غربی قاره بسیار گرم و شرایط آب و هوا در کوه‌های برفی در جنوب بسیار سرد است . به دلیل مساحت گسترده این کشور می‌توان گفت، یک تقویم فصلی ثابت در این قاره وجود ندارد و بسته به جایی که در یک ماه خاص در قاره زندگی کنید ، فصل‌های متفاوتی را تجربه خواهید کرد . به طور کلی می‌توان گفت آب و هوای استرالیا معتدل و مطلوب است .

آب و هوای آلمان

در کل آب و هوای آلمان معتدل است . ماه‌های زمستان در غرب کشور یخبندان و در شرق کشور متعادل‌ تر است .

شرایط آب و هوایی آلمان در طول روز متفاوت باشد ، هرچند ممکن است به اندازه استرالیا نامنظم نباشد ، بنابراین حتما برای محافظت در برابر سرما و باران این کشور باید همیشه ژاکت به همراه داشته باشید .

دمای مرکزی و جنوبی هیلز با تاثیرات قاره‌ای کاملا ثابت است ، در حالی که ساحل بالتیک و دشت آلمان شمالی به دلیل وجود دریا ، تنوع آب و هوایی کمی دارند . در حالی که زمستان‌های باواریای آلپ با بارش مکرر برف معمولا سرد است .

مزایای تابعیت

در استرالیا

از مزایای تابعیت در کشور استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • امکان کار برای دولت
  • کودکان مهاجر شهروند استرالیا خواهند بود
  • حق رای داشتن
  • امکان کاندید شدن برای مناصب عمومی
  • حق داشتن پاسپورت استرالیا
  • دسترسی به کمک کنسولی
  • واجد شرایط بودن برای به تعویق انداختن هزینه‌های تحصیل
  • حقوق کامل اقامت در نیوزیلند
  • توانایی فرزندخواندگی
  • امکان نمایندگی استرالیا در مسابقات بین المللی ورزشی

در آلمان

از مزایای تابعیت آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • حق سفر در سراسر اتحادیه اروپا ، سوئیس ، انگلستان بدون نیاز به درخواست ویزا
  • دسترسی به مزایای بهداشتی ، بازنشستگی و بیکاری
  • حق رای
  • امکان کاندید شدن برای مناصب عمومی
  • واجد شرایط بودن برای کسب حمایت مالی برای تحصیل در یک موسسه دولتی
  • استحقاق خودکار مجوز کار
  • شرایط آسان مهاجرت همسر برای درخواست تابعیت پس از سه سال زندگی در این کشور
  • کودکان از تابعیت آلمان برخوردار خواهند شد
  • با دریافت تابعیت آلمان در خارج از کشور محافظت کنسولی خود را به دست آورید

با توجه به مطالب ذکر شده جهت کسب راهنمایی بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور استرالیا و مهاجرت تحصیلی به استرالیا با موسسه اعزام دانشجو studyunique تماس گرفته و از مشاوره رایگان مشاورین خبره آن بهره مند گردید .

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها