|
کدخبر: 148165

شرایط مهاجرت به استرالیا | هر آنچه که باید در مورد مهاجرت بدانید

استرالیا به دلایل مختلفی یک گزینه‌ی مناسب برای مهاجرت به حساب می‌آید. نه تنها از نظر شرایط آب و هوایی بسیار دلچسب است، بلکه اقتصاد و فرهنگ آن نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت؛ کشور استرالیا

استرالیا به دلایل مختلفی یک گزینه‌ی مناسب برای مهاجرت به حساب می‌آید. نه تنها از نظر شرایط آب و هوایی بسیار دلچسب است، بلکه اقتصاد و فرهنگ آن نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد. بعلاوه استفاده از زبان انگلیسی در این کشور نیز مزید بر علت شده و شرایط مهاجرت را آسان‌تر کرده است. شرایط مهاجرت به استرالیا و راه‌های دریافت ویزای این کشور بسیار متنوع است. از ویزای کاری گرفته تا ویزای تلنت، سرمایه گذاری و تحصیلی که در پایین به طور خلاصه روند آنها را توضیح می دهیم.

یک

انواع ویزای مهاجرت به استرالیا

گام اول برای مهاجرت به استرالیا این است که شرایط دریافت انواع ویزای مختلف را بررسی کرده و ببینید به کدام نزدیک‌تر هستید. در ادامه به توضیح مختصری در مورد برخی از این ویزاها می‌پردازیم:

شرایط ویزای کاری استرالیا

این ویزا برای آن دسته از افراد متخصصی است که مهارت و علاقه‌ی کافی برای کار در استرالیا را دارند. پس از تایید مهارت آنها، دعوت نامه‌ای از طریق دولت استرالیا برایشان فرستاده می شود. افرادی که از طریق این ویزا وارد کشور می‌شوند باید بین 18 تا 55 سال داشته باشند، بتوانند یک مدرک زبان معتبر ارائه دهند، مهارت آنها باید در رشته‌ی مهارت‌های تایید شده توسط دولت استرالیا باشد و سابقه‌ی کافی در این رشته را داشته باشند. این ویزای کاری استرالیا در دو ساب کلاس 189 و 190 ارائه می‌شود. یکی از عوامل تاثیرگذار در پذیرش از طریق این ویزای کاری، نرخ بیکاری در همان سال است که در سال‌های گذشته روند نزولی داشته است.

شرایط ویزای بیزینس استرالیا

شرایط ویزای بیزینس استرالیا را می‌توان به دو دسته ویزای سرمایه گذاری و ویزای کار آفرینی تقسیم کرد که هر کدام شرایط خاص خود را دارد.

دو

ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

این ویزا یکی از بهترین ویزاها و سریع‌ترین راه‌ها برای ورود به استرالیا است. کسانی که قصد کارآفرینی دارند و می‌خواهند یک فعالیت کارآمد در این کشور راه بیاندازند می‌توانند از طریق این ویزا که زیرگروه ویزای 188 است اقدام نمایند. برای دریافت این ویزا باید زیر 55 سال سن داشت، حداقل مدرک زبان آیلتس 6 باشد. طرحی که قصد سرمایه گذاری در آن دارید ابتکاری باشد و منجر به ارائه‌ی محصول یا خدمات نوینی در کشور شود.

یکی از مهم‌ترین شرایط ویزای سرمایه گذاری این است که شما یا شریک زندگیتان باید حداقل 800 هزار دلار دارایی داشته باشید و مایل باشید حداقل 200 هزار دلار آن را به سرمایه گذاری اختصاص دهید که از این مقدار باید 10 درصد را 12 ماه قبل از شروع فعالیت به حساب سازمان کارآفرینی استرالیا واریز کنید. این ویزا در مرحله‌ی ابتدایی منجر به یک اقامت 4 ساله و بعد اقامت دائم می‌‌شود.

ویزای کار آفرینی

ویزای کارآفرینی نوعی دیگر از ویزای بیزینسی است که شما در آن متعهد می‌شوید در این کشور یک کسب و کار را بچرخانید. شرایط خاصی برای این ویزا در نظر گرفته شده است از جمله اینکه این ویزا یک ویزای 4 ساله است که در آن باید به مدت دو سال کسب و کاری داشته باشید و دو کارمند استخدام کرده و حداقل 300 هزار دلار فروش داشته باشید و بتوانید 200 هزار دلار از ایران به کسب و کارتان انتقال دهید.

سه

شرایط ویزای تلنت استرالیا

شرایط ویزای تلنت استرالیا به صورتی است که مخصوص افراد نخبه در یکی از زمینه‌های کاری، ورزشی، هنری، دانشگاهی و ... است که شرایط خاص خود را دارد. این افراد باید در حال حاضر (نه در گذشته) در زمینه‌ی مخصوص خود برجسته باشند و توانایی‌های برتری نسبت به دیگران در این زمینه داشته باشند که قابل اثبات باشد. افرادی که قصد دریافت این ویزا را دارند باید در زمینه‌ای که برای کشوری استرالیا تایید شده است نخبه باشند. موفقیت آنها باید به طوری سابقه‌دار باشد که امکان کاهش آن در آینده بسیار کم باشد. افرادی که قصد دریافت این ویزا را دارند باید در دو سال گذشته در این زمینه برجسته بوده باشند.

ویزای خانواده

دریافت ویزای خانواده‌ی استرالیا به سه طریق میسر است:

  1. ویزای فرزند: اگر شما خودتان ساکن استرالیا باشید و اقامت دائم داشته باشید فرزند شما هم می‌تواند از این طریق اقامت بگیرد.
  2. ویزای والدین: اگر فرزند شما اقامت دائم در استرالیا داشته باشد شما از طریق این ویزا می‌توانید برای این کشور اقامت بگیرید.
  3. ویزای ازدواج: از طریق ازدواج با یک فرد استرالیایی یا کسی که اقامتش در استرالیا قانونی شده باشد هم می‌توانید ویزای این کشور را دریافت نمایید.

چهار

ویزای تحصیلی

این ویزا تنها به مدت طول تحصیلی اعتبار دارد. برای دریافت این ویزا باید توسط دانشگاه‌های این کشور پذیرش داشته باشید. شما باید قبل از ورود به دانشگاه نسبت به دریافت این ویزا اقدام نمایید. البته این امکان را دارید که بعد از پایان تحصیلتان، مشغول به کار شده و از همین طریق برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایید.

هزینه مهاجرت به استرالیا

هزینه‌ مهاجرت به استرالیا را به می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. اول هزینه‌های مربوط به دریافت ویزا و تهیه‌ی مدارک مربوط به آن است که بسته به نوع ویزایی که می‌خواهید برایش اقدام کنید متفاوت است. و دوم هزینه‌های مربوط به کار و زندگی و تحصیل در این کشور است. اگرچه کشور استرالیا کشور ارزانی برای زندگی نیست اما اگر کمی فعال باشید خواهید دید که بازار کار در این کشور بسیار پویا است و می‌توانید درآمد خوبی برای خودتان دست و پا کنید. درآمد سالانه در این کشور می‌تواند بین 70 تا 90 هزار دلار باشد که این مقدار بسته به نوع فعالیتی که انتخاب کرده‌اید، می‌تواند متفاوت باشد.

وب سایت‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن هزینه‌های لازم برای زندگی در استرالیا را محاسبه کنید اما به طور میانگین برای هر ماه به چیزی نزدیک به 2800 تا 3000 دلار نیاز دارید. اگر بتوانید اقامت دائم در این کشور را بدست آورید هزینه‌های بهداشتی و درمانی نخواهید داشت زیرا این هزینه‌ها توسط طرح‌های دولتی پوشش داده خواهد شد.

سخن پایانی

کشور استرالیا به دلیل شرایط اقتصادی پویا و سیاسی آرامی که دارد می‌تواند به یکی از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت تبدیل شود. شما می‌توانید از طرق مختلف برای اقامت در این کشور ویزا دریافت نمایید. البته در سال‌های گذشته دریافت ویزا و شرایط مهاجرت به استرالیا کمی سخت‌گیرانه‌تر شده است با این حال هنوز هم می‌توانید ویزایی پیدا کنید که به شرایط زندگی شما نزدیک‌تر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مهاجرت به استرالیا می‌‌توانید به این سایت انگلیسی زبان مراجعه نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها