|
کدخبر: 157357

جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان

شما هرگر نمی‌توانید در فصل زمستان شاهد باریدن برف در مرکز شهر آنتالیا باشید؛ چراکه پایین‌ترین حد دما در مرکز این شهر تا پنج درجه سانتی‌گراد خواهد بود

سفر به کشور زیبای ترکیه در هر شرایطی می‌تواند ایده‌آل‌ترین مقصد برای سفر خارج از کشور ایرانی‌ها باشد. چراکه هم در همسایگی کشورمان قرار دارد و هم برای سفر به آن نیازی به اخذ ویزا نیست. میان همه شهرهای زیبای ترکیه، شهر ساحلی آنتالیا از محبوبیت، شهرت و زیبایی‌های بیشتری برخوردار است. در همه آژانس‌های مسافرتی کشورمان، در همه فصول سال تور آنتالیا و سایر تور ترکیه ارائه می‌شود و هرکس بسته به فصل سفر موردعلاقه خود می‌تواند چنین تورهایی را رزرو کند. البته در بعضی از فصول سال نرخ تور آنتالیا کاهش یافته و سفرهای کم‌هزینه‌تر ممکن خواهد بود. در این مطلب می‌خواهیم صرفا به نکات سفرهای زمستانی آنتالیا بپردازیم تا ببینیم با سفرهای زمستانی از چه جاذبه‌ها و امکاناتی در این شهر می‌توانیم استفاده کنیم.

ترکیه

جاذبه‌های دیدنی آنتالیا در زمستان کدامند؟

شهر ساحلی و زیبای آنتالیا آب‌وهوایی مدیترانه‌ای دارد؛ به‌همین خاطر تابستان‌هایی گرم و خشک و زمستان‌هایی معتدل در آن می‌بینید. شما هرگر نمی‌توانید در فصل زمستان شاهد باریدن برف در مرکز شهر آنتالیا باشید؛ چراکه پایین‌ترین حد دما در مرکز این شهر تا پنج درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در مناطق دیدنی اطراف آنتالیا شرایط کاملا متفاوت است و باریدن برف زمستانی در آن اطراف کاملا بدیهی به‌نظر می‌رسد. شما اگر در فصل زمستان به این شهر سفر کنید، می‌توانید از پیست‌های اسکی اطراف آنتالیا استفاده کرده و سفر برفی و خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. علاوه‌برآن، تله‌کابین آنتالیا نیز در هر فصلی می‌تواند زیبایی‌های طبیعی منطقه را از ارتفاع چندین متری به شما نمایش دهد.

از دیگر تفریحات زمستانی شهر آنتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شنای زمستانی در سواحل آنتالیا
  • اسکی در کوه‌های برفی اطراف آنتالیا
  • بالن‌سواری در کاپادوکیا (منطقه اختصاصی بالن‌سواری نزدیکی آنتالیا)
  • سورتمه‌سواری در دریاچه یخ‌زده چیلدیر
  • استفاده از هوای خنک، کافه‌تریاها، رستوران‌ها و کشتی‌های تفریحی سواحل متعدد آنتالیا

این جاذبه‌ها ازجمله جاذبه‌های اختصاصی آنتالیا در فصل زمستان هستند که برای گردشگران این فصل فراهم شده‌اند. ازجمله جاذبه‌هایی که علاوه‌بر فصل زمستان ‌در همه فصول سال قابل بازدید هستند، می‌توان به شهرهای باستانی اطراف آنتالیا، آمفی‌تئاتر قدیمی و مراکز خرید متعدد این شهر اشاره کرد.

چرا بهتر است در زمستان به آنتالیا سفر کنیم؟

سفر به آنتالیا در فصل زمستان ویژگی‌های خاصی دارد که باعث می‌شود برخی از افراد ترجیح دهند در این فصل به آن‌جا بروند. این ویژگی‌ها به‌قرار زیر هستند:

  • سفر زمستانی آنتالیا ارزان‌تر از سایر فصول است

انواع تور آنتالیا و تور استانبول ارزان بیشتر در فصول بهار، تابستان و پاییز ارائه می‌شوند و در فصل زمستان تعداد تور ترکیه آنتالیا کاهش پیدا می‌کند. دلیل این موضوع به کاهش مسافرت‌های این شهر در فصل زمستان مربوط می‌شود. بنابراین افرادی که به سفرهای سرد علاقه دارند، سفر زمستانی آنتالیا بهترین گزینه برای آنها خواهد بود. همچنین پایین‌بودن نرخ تور آنتالیا در زمستان هم از دیگر دلایلی است که می‌تواند افراد را برای آغاز سفر زمستانی به این منطقه ترغیب کند.

  • سفر زمستانی آنتالیا خلوت‌تر از سایر فصول است

چون بیشتر ایام تعطیلات در فصل‌های بهار و تابستان قرار گرفته و فصل زمستان تعطیلات کم‌تری دارد (به‌جز کریسمس)، سفر زمستانی به آنتالیا بسیار خلوت و دور از شلوغی‌هایی است که در سایر فصل‌ها وجود دارد. در زمستان شما بهتر می‌توانید با مردم محلی آنتالیا ارتباط برقرار کرده و با آداب، رسوم و فرهنگ آنها آشنا شوید.

  • سفر زمستانی، امکان شرکت در فستیوال‌های مختلف آنتالیا را برای شما فراهم می‌کند

در نیمه دوم سال، به‌خصوص فصل سرد زمستان، فستیوال‌های متعددی در آنتالیا برگزار می‌شود که شما می‌توانید در سفر خود از آنها بهره‌مند شوید. ازجمله جشن‌ها و جشنواره‌های زمستانی آنتالیا می‌توان به جشن نیمه زمستان و آغاز بهار، جشنواره چوپانان، جشنواره پروش گیاهان و جشنواره‌های مهاجرت اشاره کرد.

  • سفر زمستانی، خرید ارزان‌تری را برای شما ایجاد می‌کند

حراج‌ها و تخفیفات زمستانه هرساله در آنتالیا و سایر شهرهای ترکیه، امکان خرید ارزان را برای مردم محلی و گردشگران ایجاد می‌کنند. اگر هدف شما تفریح و خرید در کشور ترکیه باشد، زمستان زمان خوبی برای این سفر خواهد بود.

آنتالیا

چرا نباید در زمستان به آنتالیا برویم؟

سفر زمستانی به آنتالیا، علی‌رغم ویژگی‌های زیادی که دارد، ممکن است برای برخی از افراد ممکن نباشد. اگرچه در مرکز شهر آنتالیا (جایی که بیشتر وقت خود را در هتل‌های آن می‌گذرانید) هرگز برف نمی‌بارد، اما باران‌های طولانی در این شهر گزارش شده است. گاهی ریزش باران تا سه روز در آنتالیا ادامه پیدا می‌کند. اگر شما عاشق قدم‌زدن زیر باران باشید، این مورد می‌تواند گزینه ایده‌آل سفر شما به‌حساب آید. اگر از باران بیزار باشید، نباید در زمستان به آنتالیا بروید. به‌جای آن می‌توانید فصل متعادل پاییز را برای سفر آنتالیای خود انتخاب کنید. همچنین در فصل زمستان امکان استفاده از بیشتر تفریحات آبی و ساحلی این شهر وجود ندارد. اگر هدف شما از سفر به این شهر، استفاده گسترده از تفریحات آبی آن باشد، باز هم باید دور سفر زمستانی را خط بکشید.

برای مشاهده نرخ و رزرو تور استانبول نوروز ۱۴۰۰ کلیک کنید.

انواع تور آنتالیا در فصل‌هایی که مسافرت‌ها افزایش پیدا می‌کند، امکانات بهتری را ارائه می‌کنند. همچنین بازدید از مکان‌های دیدنی مشهور هم در لیست تور ترکیه آنتالیا در فصل‌های دیگر سال بیشتر به‌چشم می‌خورد و در تورهای زمستانی بیشتر بازدید از مکان‌های تفریحی سرد که در بالا عنوان کردیم، فراهم می‌شود. پایین‌بودن نرخ تور آنتالیا در ترکیه هم گاهی به‌دلیل کاهش بازدیدها صورت می‌گیرد. بنابراین اگر هدف شما تجربه یک سفر لوکس، خاطره‌انگیز و شلوغ است، فصل‌های بهار، تابستان و پاییز را انتخاب کنید. اگر هم هدف شما از سفر به آنتالیا، تجربه یک سفر خلوت، راحت، ارزان و بی‌دردسر است، فصل زمستان را برای سفر برگزینید.

 

 

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها