|
کدخبر: 143266

وسایل لازم برای سفر به استانبول

از مزایای سفر به استانبول، نیاز نداشتن به ویزا است؛ ولی پاسپورت از مدارک لازم برای سفر با تور ترکیه استانبول محسوب می‌شود.

سبک زندگی وسایل لازم برای سفر به استانبول

پیش از بستن چمدان برای سفر با تور ترکیه استانبول، لازم است وسایل لازم برای سفر به این شهر را مهیا کنید. جدا از وسایل شخصی‌تان بدون شک در استانبول به یک سری وسایل دیگر نیاز خواهید داشت، به‌خصوص اگر برای بار اول با تور استانبول سفر می‌کنید. درادامه با علی بابا همراه باشید تا تجهیزات لازم برای سفر با تور استانبول را برای کوله‌بار سفر به این شهر آماده کنید.

مدارک لازم برای مسافرت با تور استانبول

از مزایای سفر به استانبول، نیاز نداشتن به ویزا است؛ ولی پاسپورت از مدارک لازم برای سفر با تور ترکیه استانبول محسوب می‌شود. شایان ذکر است پاسپورت باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. توصیه می‌کنیم مدارک شناسایی شخصی‌تان را همراه ببرید تا درصورت بروز هرگونه اتفاق در تور استانبول با مشکل مواجه نشوید.

اگر قصد رانندگی در این شهر را دارید، باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید. درصورت نداشتن گواهینامه بین‌المللی از کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی می‌توانید اقدام به دریافت کنید.

لباس مناسب برای سفر با تور ترکیه استانبول

هنگامی‌که قصد سفر دارید، به‌راحتی از طریق سامانه علی بابا گزینه فیلتر ارزان‌ترین را فعال کرده و بهترین تور ارزان استانبول را رزرو کنید. از اواخر پاییز هوای استانبول سرد می‌شود و در ماه‌های سرد زمستانی، برف می‌بارد؛ همراه‌داشتن لباس گرم (کاپشن، شال گردن، دستکش، کلاه و درصورت تمایل چتر) در بازه‌ زمانی گفته‌شده ضروری است. از مزایای عالی سفر در زمستان می‌توان به کاهش نرخ بلیط هواپیما استانبول و هتل به‌دلیل خلوت‌بودن این شهر در فصل زمستان اشاره کرد. مسافران می‌توانند برای کاهش هزینه‌های سفر با تور ارزان استانبول سفر کنند.

در فصل تابستان استانبول گرم است و به لباس مناسب و وسایل موردنیاز تابستان (عینک، کلاه و کرم ضدآفتاب) نیاز دارید؛ البته گرمای این شهر در تابستان آزاردهنده نیست و بی‌تردید می‌توانید از سواحل زیبای استانبول در تابستان لذت ببرید. پس لازم است قبل از سفر از شرایط آب‌وهوایی استانبول آگاه شده تا لباس مناسب همراه داشته باشید. مردم ترکیه مسلمان هستند؛ پس باید برای بازدید از مساجد و اماکن مذهبی استانبول لباس پوشیده همراه‌تان ببرید.

از وسایل کارآمد و ضروری تور استانبول

تور استانبول

جدا از اینکه همراه‌داشتن لباس متناسب با وضعیت آب‌وهوایی استانبول واجب است، قطعا هر مسافری به یک سری تجهیزات ضروری دیگر برای راحتی و آسودگی خاطر در مسافرت نیاز خواهد داشت. درادامه لوازم مهم و موردنیاز برای سفر با تور استانبول را گفته‌ایم.

  • پول: پایه و اساس هر مسافرت خارجی همراه‌داشتن پول مرتبط با آن کشور است. پس قبل از سفرتان در صرافی‌ها پول ایران را به پول لیر (واحد پول ترکیه) تبدیل کنید تا در تور ترکیه استانبول با مشکل روبه‌رو نشوید.
  • دارو: بعضی از افراد به‌دلیل تغییرات آب‌وهوایی و دلایل دیگر دچار سردرد، حالت تهوع و معده درد می‌شوند و همراه‌داشتن دارو در مسافرت خالی از لطف نیست. دقت کنید اگر از داروهای خاصی مصرف می‌کنید، برای احتیاط بیش‌تر نسخه انگلیسی تجویز پزشک را همراه داشته باشید تا در فرودگاه دچار مشکل نشوید.
  • کیف کمک‌های اولیه: ممکن است به‌طوراتفاقی بدن شما آسیب ببیند؛ پس وجود کیف کمک‌های اولیه (بتادین، باند و چسب زخم) در وسایل لازم برای سفر به استانبول لازم است.
  • ساعت مچی: پیش از سفر، ساعت‌تان را با ساعت استانبول تنظیم کنید تا برنامه‌های سفرتان را طبق ساعت ترکیه انجام دهید. همچنین در مواقعی که گوشی همراه‌تان درصورت نداشتن شارژ خاموش می‌شود، وجود ساعت مچی برای اطلاع از ساعت لازم است.
  • دستمال مرطوب: برای تمیزکردن دست‌هایتان بعد از رفتن به رستوران‌، کافی‌شاپ و استفاده از وسایل نقلیه عمومی و وسایل شخصی‌تان به‌خصوص در دوران پرخطر کرونا به دستمال مرطوب نیاز خواهید داشت. همچنین در شرایطی که به آب و موادشوینده دسترسی ندارید، بهترین راه و چاره استفاده از دستمال مرطوب است.
  • ملافه و روبالشی شخصی: روبالشی و پتوهای هتل‌ها و قطارها مرتب شسته می‌شوند؛ ولی به‌دلیل استفاده عمومی مسافران، توصیه می‌کنیم ملافه و روبالشی شخصی همراه داشته باشید.
  • هدفون: یکی از مهم‌ترین وسایل کاربردی است که درطول سفر و در زمان‌های استراحت می‌توانید موسیقی گوش کرده یا با تماشای فیلم سرگرم شوید.
  • پاوربانک: با وجود پاوربانک دیگر ترسی از تمام‌شدن شارژ گوشی همراه و هدفون نخواهید داشت و در هر زمان و موقعیت می‌توانید گوشی هوشمندتان را شارژ کنید.
  • ظروف مسافرتی: ظروف مسافرتی ازجمله ظرف، لیوان، قاشق، چنگال و چاقو از لوازم ضروری سفر با تور استانبول است.
  • دمپایی یا صندل راحتی: اگر با تور استانبول به‌وسیله قطار و اتوبوس قصد سفر دارید، به‌خاطر طولانی‌بودن مسیر درطول سفر از دمپایی یا صندلی راحتی استفاده کنید. همچنین در مدت‌زمان اقامت در هتل و برای رفتن به ساحل استانبول به دمپایی نیاز خواهید داشت.

درآخر توصیه می‌کنیم برای دسترسی آسان به مناطق توریستی، هتل و ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی، یک اپلیکیشن مسیریاب متعلق به کشور ترکیه را در گوشی همراه‌تان نصب کنید تا دچار مشکل نشوید. با وجود لوازم ضروری گفته‌شده سفری بدون دغدغه و آسوده به استانبول را تجربه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها