|
کدخبر: 144556

ساعت‌های پروازی تهران به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای کشور ترکیه است که در دریای مدیترانه قرار دارد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این شهر، ۳۰ درصد از گردشگران کشور ترکیه را به خود اختصاص داده ‌است.

همچین این شهر تاریخی، دارای اماکن دیدنی زیادی می‌باشد که هنگام سفر به آن، علاوه بر لذت بردن از سواحل زیبای مدیترانه، می‌توانید از این اماکن زیبای تاریخی هم دیدن کنید.

همه ‌ساله تورهای بسیار زیادی از کشور ما به مقصد این شهر برگزار می‌شود. در این مطلب قصد داریم پس از معرفی اجمالی آنتالیا و جاذبه‌های دیدنی آن، اطلاعاتی درباره‌ی ساعت‌های پرواز تهران به آنتالیا در اختیار شما قرار دهیم.

آنتالیا۱

جاذبه‌های دیدنی آنتالیا

یکی از جاذبه‌های زیبای این استان، مورزه‌ی باستانی آن است که گنجینه‌ای از آثار تاریخی شهر و کشور ترکیه است. این موزه‌ی تاریخی، هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر نقاط جهان است که از بخش‌های متنوعی هم تشکیل شده ‌است. در زمین سه هزار متری این موزه، علاوه بر بخش نمایش آثار تاریخی، یک گالری نقاشی قرار دارد که نقاشی‌های بسیار زیبایی در آن به ‌نمایش گذاشته ‌شده ‌است. علاوه ‌بر این، قسمتی هم به آشنایی کودکان با تاریخ اختصاص داده‌ شده ‌است.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر، آکواریوم بزرگ آنتالیاست که آن را با عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم تونلی دنیا می‌شناسند. اگر به موجودات دریایی علاقه دارید و دوست دارید که بیش‌تر با آنها آشنا شوید، حتما بازدید از این آکواریوم زیبا را در برنامه‌ی سفر خود بگنجانید.

سرزمین یا موزه‌ی شن، جاذبه‌ی دیگر این شهر است که همان‌طور که از نام آن پیداست، مجسمه‌های شنی زیادی در این محل نگهداری و به نمایش گذاشته ‌شده‌اند.

سواحل بلک، کمر و لارا هم از مکان‌هایی هستند که گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از پارک دلفین و باغ‌وحش زیبای آنتالیا هم دیدن کنید.

آنتالیا۲

مراکز خرید آنتالیا

بسیاری از افراد به قصد خرید به آنتالیا سفر می‌کنند. این شهر مراکز خرید متعددی دارد که امکان خرید را برای هر فردی با هر نوع سلیقه و گرایش فراهم کرده ‌است. یکی ‌از مراکز خرید جذاب این شهر، مرکز خرید میگروس است که به خاطر فروشگاه‌های بزرگ عطر و ادکلنش شهرت زیادی دارد. این مرکز خرید در نقاط مختلف دنیا شعب زیادی دارد که یکی از آنها هم در آنتالیا قرار گرفته است.

تراسیتی، مرکز خرید بزرگ این شهر است که در کنار سواحل آنتالیا قرار گرفته و همین امر سبب رضایت بسیاری از گردشگرانی شده ‌‌است که می‌خواهند در آنتالیا، خرید کنند. البته ناگفته نماند که امکانات رفاهی عالی این مرکز خرید در میزان رضایت گردشگران، بی‌تاثیر نیست. در مرکز خرید تراسیتی، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد که سبب جذابیت آن شده ‌است.

آنتالیا۳

چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا، اوایل اسفند تا اواخر خرداد هر سال است. آنتالیا در فصل زمستان، حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد اما در فصل‌های گرم سال، این جمعیت دو برابر می‌شود و گردشگران زیادی برای استفاده از آب ‌‌و ‌هوای معتدل و مطبوع این شهر، به آن سفر می‌کنند.


آنتالیا۴

چگونه به آنتالیا سفر کنیم؟

انواع راه‌های زمینی و هوایی برای سفر به آنتالیا وجود دارد. اما متداول‌ترین شیوه‌ی سفر به این شهر، استفاده از پروازهای هوایی است. آنتالیا یک فرودگاه بین‌المللی دارد که تمامی پروازهای داخلی و خارجی در آن صورت می‌گیرد، به همین دلیل تردد و رفت ‌و آمد در آن بسیار زیاد است.

برای آگاهی از تورها و نحوه‌ی پرواز و مدت اقامت و اطلاعاتی از این قبیل، می‌توانید به سایت‌های هواپیمایی مراجعه و نسبت به خرید تور و بلیط به‌صورت آنلاین اقدام کنید.


آنتالیا۵

بلیط هواپیمای تهران-آنتالیا

برای سفر به آنتالیا نخستین کاری که باید انجام دهید، رزرو بلیط هواپیما است؛ البته اگر قصد سفر هوایی به این شهر را داشته ‌باشید. بنابراین بهتر است ابتدا هزینه‌های شرکت‌های مختلف هواپیمایی را ببینید و بعد از مقایسه‌ی آنها با یکدیگر، مناسب‌ترین بلیط را خریداری کنید.

یکی از امکاناتی که شرکت‌های مختلف هواپیمایی در اختیار شما قرار می‌دهند، سیستم اطلاع از تغییر قیمت‌ها است. به این ‌ترتیب به محض هر گونه تغییر در قیمت بلیط هواپیما، این نوسانات قیمتی به شما اطلاع داده می‌شود تا شما بهتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید و ارزان‌ترین بلیط راخریداری کنید.

بهتر است قبل از رزرو و خرید بلیط هواپیما، به این نکات حتما توجه کنید:

  • برای خرید پروازهای فرست کلاس و بیزینس کلاس، کمی زودتر اقدام کنید؛ چرا که قیمت این پروازها با توجه با ماه‌های مختلف سال، تغییر می‌کنند.
  • حداقل ۲ ماه قبل ‌از پرواز، نسبت به خرید بلیط پروازهای اکونومی اقدام کنید.
  • اگر قصد سفری ارزان و مقرون به صرفه دارید، فصل زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید. چرا که در این فصل از سال، قیمت بلیط‌های هواپیما، ارزان‌تر است.
  • نکته‌ی دیگری که در خرید ارزان به شما کمک خواهد کرد، خرید همزمان بلیط رفت‌ و ‌برگشت است. پس اگر مدت ‌زمان اقامتتان مشخص است، سعی کنید بلیط رفت ‌و ‌برگشت را با هم خریداری کنید.

فاصله‌ی پرواز تهران تا آنتالیا، حدود ۲۵۰۰ کیلومتر است و پرواز شما حدود ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید. البته این مقدار به صورت حدودی گفته ‌شد؛ چرا که عوامل زیادی مانند نوع مسیرها، تعداد توقف‌ها و شرایط آب ‌و هوایی در مدت‌ زمان پرواز شما تاثیرگذار خواهند بود.

امکان رزرو و خرید بلیط در تمامی روزهای هفته برای شما وجود دارد. ساعت پرواز فرودگاه امام خمینی تهران، ۴و۲۰ دقیقه صبح و ۱و ۱۰ دقیقه بامداد است.

هزینه‌ی بلیط هم با توجه به نوع پروازی که انتخاب کرده‌اید متفاوت است. قیمت بیشتر بلیط‌ها برای هر نفر از ۱۰میلیون تومان شروع می‌شود و در پروازهای بسیار لوکس، به ۱۵ میلیون تومان نیز می‌رسد.

برای خرید بلیط تهران-آنتالیا، تنها کافیست به سایت یکی از شرکت‌های هواپیمایی مراجعه و بدون دغدغه و پس از مقایسه‌ی قیمت‌ها، بلیط مدنظر خود را خریداری کنید.

کشور ترکیه، یکی از گردشگرپذیرترین کشورهای جهان است که از این منظر، در جهان رتبه‌ی سوم را از آن خود کرده ‌است. استان آنتالیا، در جذب توریست برای ترکیه، نقش قابل توجهی را بازی کرده و با فراهم آوردن امکانات رفاهی و گردشگری فراوان، سبب رونق گردشگری شده ‌است.

آنتالیا با داشتن جاذبه‌های دیدنی زیبا و سواحل جذاب و شگفت‌انگیز دریای مدیترانه، هرساله میزبان مسافران زیادی است که مناطق مختلف جهان به آن‌جا سفر می‌کنند. برای رزرو تور آنتالیا اینجا کلیک کنید.

اگر قصد سفر هوایی از تهران به آنتالیا را دارید، حتما قبل از پرواز خود، به مواردی که در بالا اشاره‌ شد توجه داشته باشید تا بهترین بلیط‌های هواپیمایی را خریداری کنید و از سفر خود لذت ببرید.


آنتالیا۶

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها