|
کدخبر: 322806

روش‌های فوری دریافت و اعلام موجودی حساب با موبایل

استعلام موجودی کارت به شما این امکان را می‌دهد تا با درنظرگرفتن بودجه خود برای خرید اقدام کنید یا حتی به برنامه‌ریزی بپردازید. در واقع این موجودی کارت شما است که مشخص می‌کند چه کارهایی می‌توانید انجام دهید پس باید از آن اطلاع داشته باشید.

کسب و کار روش‌های فوری دریافت و اعلام موجودی حساب با موبایل

دریافت استعلام از موجودی حساب با استفاده از روش‌های سنتی یعنی مراجعه به عابربانک‌ها باعث اتلاف وقت می‌شود به همین دلیل نیز روش‌های فوری به‌وجود آمد تا افراد بتوانند در کوتاه‌ترین زمان از موجودی حساب خود استعلام بگیرند. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم پس تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

بهترین روش استعلام موجودی کارت با موبایل

موبایل هوشمند زمانی کاربردی است که شما روی آن نرم‌افزارهای مناسب نصب کنید. در واقع با استفاده از برنامه‌های کاربردی است که می‌توانید به انجام فرآیندهایی مانند دریافت استعلام از کارت بپردازید.

با این تفاسیر باید گفت شناخت اپلیکیشن‌هایی که دراین‌زمینه خدمات ارائه می‌دهند و نصب آن‌ها روی موبایل بهترین روش برای دریافت استعلام موجودی کارت است. ضمن اینکه وب‌سایت‌های مختلفی نیز وجود دارد که به ارائه خدمات در این حوزه می‌پردازند.

لازم است بگوییم در صورت انتخاب وب‌سایت، معمولا این سامانه‌ها شما را به نسخه وب اپلیکیشن هدایت می‌کنند چراکه برای دریافت استعلام، ورود شماره تماس ضروری است. پس اگر اپلیکیشن نصب کنید مسیر راحت‌تری را طی خواهید کرد.

اینکه نصب اپلیکیشن را انتخاب کنید یا مراجعه وب‌سایت‌ها به میزان راحتی شما یا دستگاه دیجیتالی در دسترس بستگی دارد. درهرصورت نسخه‌ای که به شما نمایش داده می‌شود اپلیکیشن است و نیاز به وارد کردن شماره تماس دارد.

در بین اپلیکیشن‌های پرداختی که دراین‌زمینه فعال هستند می‌توانیم سوپر اپلیکیشن تاپ را به‌عنوان بهترین برنامه‌ معرفی کنیم. دلیل این موضوع نیز سرعت بالای این برنامه و ایمن بودن آن است.

برای دریافت موجودی چه اطلاعاتی لازم است؟

اگر انتخاب شما برای دریافت استعلام موجودی کارت، نصب اپلیکیشن روی موبایل باشد به اطلاعات مختلفی نیاز دارید. در واقع زمانی که مراجعه به عابربانک را انتخاب کنید کافی‌است رمز اول را داشته باشید و پس‌از وارد کردن آن، روی دکمه مشاهده موجودی بزنید.

در روش آنلاین که همان نصب اپلیکیشن یا مراجعه به نسخه وب ‌اپلیکیشن سامانه‌ای خاص است به اطلاعات بیشتری نیاز دارید. مهم‌ترین نکته‌ای که در این زمان باید آن را در نظر داشته باشید، یک‌سان بودن کد ملی صاحب حساب و نصب‌کننده اپلیکیشن است. این مورد با توجه به شماره تماس مشخص می‌شود.

از دیگر اطلاعات مورد نیاز باید به وارد کردن شماره کارت، کد CVV2، رمز پویا و تاریخ انقضاء اشاره کرد. زمانی که این اطلاعات را در فیلدهای مشخص وارد کنید استعلام حساب به شما نمایش داده می‌شود.

موجودی-حساب-1

آیا می‌توانم استعلام موجودی کارت دیگران را بگیرم؟

استعلام گرفتن از موجودی حساب دیگران به‌طور کلی امکان‌پذیر نیست. مگر اینکه رمز اول افراد را داشته باشید و برای دریافت موجودی به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید.

در واقع اپلیکیشن‌ها شرایطی فراهم‌ کرده‌اند که امنیت انجام فرآیندهای بانکی افزایش پیدا کند. به این صورت که کد ملی فردی که شماره تماس آن را در تاپ وارد کرده‌اید، باید با دارنده حساب یکی باشد. درصورتی‌که این شرایط فراهم نبود امکان دریافت استعلام نیز وجود ندارد.

کارمزد استعلام موجودی کارت چقدر است؟

کارمزد خدمات بانکی توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود و نرخ آن ممکن است هر سال تغییر کند. ازاین‌رو باید گفت اپلیکیشنی که برای دریافت استعلام موجودی حساب انتخاب کرده‌اید نقشی در تعیین کارمزد خدمات ندارد.

طبق آخرین مصوبه‌ای که بانک مرکزی دراین‌خصوص اعلام کرد نرخ کارمزد دریافت استعلام موجودی حساب 144 تومان است. احتمال اینکه این هزینه در سال آینده تغییر کند، وجود دارد.

موجودی کارت به ریال نمایش داده می‌شود یا تومان؟

درحال‌حاضر تمام تراکنش‌های بانکی به ریال انجام می‌شوند. در واقع تفاوتی ندارد بخواهید موجودی حساب بگیرید یا مبلغی را برای دیگران ارسال کنید. درهرصورت عددی که به شما نمایش داده می‌شود به ریال است.

این مورد نه‌تنها برای اپلیکیشن بلکه برای دستگاه‌های عابربانک نیز صدق می‌کند. یعنی زمانی که برای دریافت موجودی یا انتقال وجه به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید، نیز مبلغ‌ به‌صورت ریالی برای شما نمایش داده می‌شود.

چرا رمز پویا برای من ارسال نمی‌شود؟

با توجه به اینکه نمایش موجودی تنها با وارد کردن رمز پویا امکان‌پذیر است باید با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانکی که در آن حساب دارید این رمز را فعال کنید تا شرایط لازم برای انجام فرآیندهای مختلف را داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین مشکلات افراد در زمان دریافت استعلام موجودی کارت، عدم ارسال رمز برای آن‌هاست. اگر شما نیز با این مشکل روبه‌رو شده‌ باشید، احتمالا بپرسید که دلیل عدم ارسال پیامک چیست؟

در واقع این مشکل معمولا به نقص فنی در سیستم پیامکی بانک برمی‌گردد. این مشکلات موقت ممکن است در سیستم هر بانکی رخ‌ دهند و نیازی به نگرانی نیست. تنها باید در فواصل زمانی مختلف برای دریافت استعلام اقدام کنید تا متوجه درست شدن آن شوید.

اگر رمزی برای شما ارسال نشد، می‌توانید موجودی حسابی را که در بانک دیگری دارید دریافت کنید تا نسبت به عدم وجود مشکل در اپلیکیشن مطمئن شوید. همچنین نصب نسخه‌های به‌روز اپلیکیشن از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کند.

استعلام موجودی کدام بانک‌ها در تاپ قابل انجام است؟

اگر کارت شما عضو شبکه شتاب باشد، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت، استعلام موجودی کارت را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنید. شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی یا همان شتاب، انجام مبادلات بین بانکی و اتصال فرآیند‌های پرداخت و دریافت موجودی را فراهم می‌کند.

بسیاری از بانک‌های کشور مانند پارسیان، ملی، صادرات، کشاورزی، مهر، آینده، شهر، سپه، مسکن و رسالت در این شبکه عضو هستند. پس اگر کارت شما در این شبکه عضو باشد به‌راحتی می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن تاپ از آن استعلام بگیرید.

استعلام موجودی با شماره موبایل صاحب حساب

استعلام موجودی کارت از روش‌های مختلفی قابل انجام است که از کاربردی‌ترین آن‌ها باید به نصب اپلیکیشن روی موبایل اشاره کنیم. با این کار شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و با وارد کردن اطلاعاتی مانند شماره کارت، رمز پویا و تاریخ انقضا از موجودی حساب خود اطلاع پیدا کنید.

اگر می‌خواهید با استفاده از اپلیکیشن، موجودی حساب بگیرید باید با شماره‌ای وارد برنامه شوید که به نام شما ثبت شده باشد. درصورتی‌که کارت شما عضو شتاب باشد با نصب تاپ روی گوشی به‌راحتی می‌توانید استعلام حساب را دریافت کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها