|
کدخبر: 321649

فروش گوشی/قیمت گوشی /قیمت موبایل

تخفیف شگفت انگیز سامسونگ برای این افراد / گوشی اقتصادی را با شرایط ویژه بخرید

سامسونگ تخفیفی ارزشمند برای یکی از گوشی‌های اقتصادی خود در بازار هند اعلام کرد. در ماه نوامبر ۲۰۲۳، سامسونگ گوشی گلکسی A05 را در هند عرضه کرد و اکنون قیمت این گوشی را در هند کاهش داده است. تخفیف جدید شامل هر دو نسخه با رم و فضای ذخیره‌سازی مختلف می‌شود.

اقتصاد تخفیف شگفت انگیز سامسونگ برای این افراد / گوشی اقتصادی را با شرایط ویژه بخرید

سامسونگ گلکسی A05 در پیکربندی‌ ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شده است. کانفیگ‌های مورد بحث گوشی سامسونگ در زمان عرضه به ترتیب ۱۲۰ و ۱۵۷ دلار قیمت داشتند. اکنون، مدل پایه با قیمت ۱۰۴ دلار به فروش می‌رسد و قیمت گوشی در مدل ۱۲۸ گیگابایتی به ۱۳۳ دلار کاهش یافته است.

علاقه‌مندان در هند می‌توانند سامسونگ گلکسی A05 را از وب‌سایت رسمی سامسونگ و وب‌سایت Croma خریداری کنند. این گوشی در رنگ‌های سبز روشن، مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود.

گلکسی A05 دارای صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی با وضوح +HD و ناچ Infinity-U است که یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را در خود جای داده. در پشت گوشی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با یک حسگر عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است. این گوشی هوشمند به پردازنده‌ی هلیو G85 و اسلات کارت microSD مجهز است.

باتری گلکسی A05 سامسونگ دارای ظرفیت ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی با OneUI 5.1 و سیستم‌عامل اندروید ۱۳ عرضه شده است.

گلکسی A05 سامسونگ به عنوان یکی از گزینه‌های عالی ارزان‌قیمت به بازار عرضه شده است. در حال حاضر نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با قیمتی در حدود ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد که ارزش خرید مناسبی را ارائه می‌دهد.

سامسونگ برخی از بخش‌ها را در Galaxy A05 نسبت به A04 بهبود داده است و این گوشی هوشمند یک جانشین شایسته محسوب می‌شود که احتمالا رضایت‌مندی بیشتری را برای اکثر کاربران فراهم خواهد کرد. در این نقد و بررسی به سراغ گوشی سامسونگ Galaxy A05 رفتیم تا ببینیم در واقعیت چه عملکردی را از خود نشان می دهد.

طراحی

از نظر طراحی، گلکسی A05 کم و بیش همان Galaxy A04 است که از ضخامت کمتری برخوردار است. پنل پشتی و فریم میانی گوشی همچنان از پلاستیک ساخته شده است که از نظر کیفیت در سطح متوسطی قرار می‌گیرد. پنل پشتی از پوشش رنگی مات با نوارهای عمودی جذاب است که با تغییر زاویه گوشی در برابر نور، جابجا می‌شوند و جلوه زیبایی را ایجاد می‌کند.

گوشی از گواهینامه محافظتی خاصی پشتیبانی نمی‌کند و بنابراین بهتر است در معرض آب یا رطوبت زیاد قرار نگیرد. زبان طراحی گوشی برای یک محصول در سال ۲۰۲۴ کاملا ابتدایی محسوب می‌شود که برای یک گوشی ارزان‌قیمت لزوما چیز بدی نیست.

در قسمت جلویی دوربین سلفی درون یک ناچ کوچک تعبیه شده است که نسبت به گلکسی A04 ظاهر بهتری را فراهم می‌کند. همچنین حاشیه اطراف نمایشگر تا حدی نسبت به نسل قبلی باریک‌تر شده است که یک نکته مثبت دیگر در بحث طراحی محسوب می‌شود.

بررسی نمایشگر گلکسی A05

سامسونگ در بخش نمایشگر گلکسی A05 تمام تلاش خود را به کار برده است تا رضایت کاربر را جلب کند. این گوشی از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی با پنل IPS بهره می‌برد که از حداکثر وضوح ۱۶۰۰ ذر ۷۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. متاسفانه از هیچ فناوری بهبود دهنده‌ای مانند HDR10 پشتیبانی نمی‌شود، اما به هر حال با یک گوشی ارزان‌قیمت مواجه هستیم که به علت محدودیت هزینه، نمی‌تواند در هیچ زمینه‌ای در سطحی بالاتر از متوسط قرار بگیرد.

نمایشگر Galaxy A05 فاقد قابلیت همواره روشن یا Always On است. در مجموع نمایشگر گلکسی A05 برای استفاده روزمره قابل قبول است و عملکرد آن از نظر پاسخگویی نسبت به لمس کاملا مناسب است.

کارایی و عملکرد پردازشی

سامسونگ Galaxy A05 از یک چیپست نسبتا پایین‌رده Helio G85 مدیاتک بهره می‌برد. این چیپست البته نسبت به Helio P35 که در گلکسی A04 به کار رفته بود قوی‌تر است. عملکرد این چیپست در اجرای اندروید ۱۳ و One UI Core 6.0 روان و بدون مشکل است. اما در بحث بازی نباید از این چیپست اجرای روان بازی‌های سنگین مانند Call of Duty یا Asphalt 9 را بر روی تنظیمات متوسط یا بالا را انتظار داشته باشید.

اما برای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، شبکه‌های اجتماعی، استریمینگ محتوای با کیفیت و اجرای بازی‌های تفننی یا قرار دادن تنظیمات گرافیکی بر روی حداقل، این چیپست قدرت پردازشی کاملا مناسبی را فراهم می‌کند.

به هر حال اگر بازی کردن یکی از اولویت‌های مهم شماست توصیه می‌کنیم به سراغ مدل‌های قوی‌تر بروید. گلکسی A05 برخلاف نسل قبلی از کانفیگی با رم ۸ گیگابایتی برخوردار نیست و بالاترین کانفیگ آن ۱۲۸ گیگابایتی حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم دارد.

دوربین

سیستم دوربین در گلکسی A05 بسیار ساده است و دو دوربین شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار و یک دوربین عمق‌سنجی ۲ مگاپیکسلی می‌شود. خوشبختانه دوربین اصلی عملکرد قابل قبولی دارد و تصاویر ثبت شده دارای وضوح و جزئیات مناسبی هستند. علاوه بر این، دوربین اصلی در واقع از لنزی با ساختار دوگانه بهره می‌برد که به بهبود عملکرد در نور کم و سرعت فوکوس کمک می‌کند.

دوربین جلو از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که نسبت به نسل قبلی کم بهتر شده و تصاویر آن برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی تقریبا مناسب است. با Galaxy A05 سامسونگ می‌توانید حداکثر با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید. ویدیوهای ضبط شده روان هستند و جزئیات نسبتا خوبی دارند. باز بودن دیافراگم (f/1.8) به فیلم‌برداری در نور کم کمک کرده و عمق میدان مناسبی را فراهم می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت دوربین گلکسی A05 در حد یک گوشی هوشمند ارزان قیمت ظاهر می‌شود و نمی‌توان انتظار بیشتری از آن داشت.

باتری

سامسونگ در این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که از این نظر مشابه نسل قبلی است. اما این بار از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌شود که خبر بسیار خوبی است. با استفاده از آداپتور ۲۵ واتی سامسونگ (که البته باید جداگانه تهیه کنید) می‌توانید باتری گوشی را تقریبا در ۱ ساعت به طور کامل شارژ کنید. شارژدهی باتری عالی است و با استفاده معمول می‌توانید به راحتی تا یک روز و نیم از گوشی استفاده کنید. اگر بازی نکنید یا زیاد از دوربین استفاده نکنید تا زمان می‌تواند تا دو روز هم افزایش پیدا کند.

در کل شارژدهی باتری Galaxy A05 سامسونگ واقعا رضایت‌بخش است و می‌توانید با خیال راحت از گوشی استفاده کنید.

جمع‌بندی

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A05 مناسب آن دسته از کاربرانی است که صرفا به یک گوشی کاربردی برای وب‌گردی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تماشای ویدیو و کمی بازی نیاز دارند. عملکرد مناسب چیپست، صفحه نمایش نسبتا رضایت‌بخش، دوربین اصلی کار راه‌انداز و شارژدهی عالی باتری از ویژگی‌های مثبتی هستند که در گلکسی A05 ارائه شده است.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها