|
کدخبر: 309572

راهنمای کاملی برای تعیین قیمت کابینت روکش چوب: طراحی و هزینه‌های مرتبط را بشناسید

به نقل از اتحادیه کابینت سازان، امروزه سفارش کابینت چوبی بسیار کمتر از قبل شده است. این موضوع باعث شده تا انتخاب گزینه‌های هوشمندانه برای کاهش قیمت کابینت چوبی، در معرض توجه قرار بگیرند. یکی از این انتخاب‌ها، استفاده از کابینت‌های روکش چوب به جای کابینت‌های چوبی است.

کسب و کار راهنمای کاملی برای تعیین قیمت کابینت روکش چوب: طراحی و هزینه‌های مرتبط را بشناسید

کابینت‌های روکش چوب، علاوه بر داشتن ظاهری بسیار شبیه به کابینت‌های چوبی لوکس، از نظر قیمت نیز انتخابی مناسب‌تر به نظر می‌آیند. این کابینت‌ها که با استفاده از ام دی اف با روکش چوب طبیعی پوشانده می‌شوند، زیبایی و گرمای چوب را به آشپزخانه شما می‌آورند. از این رو در ادامه، قیمت روز کابینت روکش چوب و نکات قیمتی مهم آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

قیمت کابینت روکش چوب در بازار چند است؟

اگرچه قیمت کابینت روکش چوب نسبت به کابینت چوبی کمتر است، اما باز هم یکی از کابینت‌های گران قیمت در بازار محسوب می‌شود. از این رو برای اینکه دید بازتری نسبت به خرید این کابینت داشته باشید، می‌توانید قیمت متری و حدودی کابینت روکش چوب را در مهر 1402، در جدول زیر مشاهده کنید.

نوع کابینت

حداقل قیمت (تومان)

حداکثر قیمت (تومان)

کابینت روکش چوب

9.500.000

14.000.000

 

اما برای اینکه بدانید چرا قیمت گیری متری دقیق نیست و چه عواملی می‌توانند قیمت کابینت روکش چوب را تغییر دهند، قسمت بعدی را مطالعه نمایید.

قیمت نهایی کابینت روکش چوب بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

عوامل متعددی در تعیین قیمت نهایی کابینت‌های روکش چوب تاثیر دارند. در این بخش، به بررسی عوامل مهم موثر در محاسبه و تعیین قیمت کابینت چوبی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند در نهایت از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

1.کیفیت یراق آلات و متریال انتخابی

کیفیت یراق‌ آلات و کیفیت متریال بدنه و درب کابینت روکش چوب، نقش مهمی در تعیین قیمت نهایی کابینت دارند. به طور کلی متریال و یراق ‌آلات خارجی به علت کیفیت بالا، گران‌تر از نمونه‌های داخلی هستند. یا اینکه گاهی به جای متریال روکش چوب، از متریال ام دی اف برای ساخت بدنه (چارچوب) کابینت روکش چوب استفاده می‌کنند و تنها درب‌ها را از متریال روکش چوب می‌سازند. این موضوع هم قیمت کابینت را کاهش می‌دهد.

2.جنس و ضخامت روکش کابینت

جنس و ضخامت روکش کابینت‌های روکش چوب، بسیار مؤثر در تعیین قیمت آن‌ها هستند. مثلاً روکش گردو آمریکایی با ضخامت 1 تا 3 میلی‌متر، گران‌تر از روکش راش کشور گرجستان با ضخامت 0.5 تا 1 میلی‌متر است.

کابینت-۲

همچنین، روکش‌های مختلف از جمله گردو، ملچ، بلوط و راش دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. این اختلاف در قیمت در صورت ثابت ماندن شکل و مدل کابینت، حدود 10 درصد خواهد بود. برای مثال اگر کابینت با روکش بلوط متری 10 میلیون تومان باشد، همان کابینت با روکش گردو ممکن است متری 11 میلیون تومان قیمت داشته باشد.

 

1.طرح و سبک کابینت

قیمت کابینت روکش چوب در سبک‌های دکوراسیونی کلاسیک و نئوکلاسیک متفاوت است، چرا که طرح کابینت در هر کدام از این سبک‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال، کابینت روکش چوب سبک کلاسیک دارای کنده‌کاری و منبت‌کاری‌های زیادی است؛ درنتیجه همین پیچیدگیِ طرح‌ها در سبک کلاسیک، باعث افزایش قیمت کابینت روکش چوب کلاسیک می‌شوند. نمونه‌ای از کابینت روکش چوب سبک کلاسیک را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

کابینت-۳

اما اگر قیمت کابینت روکش چوب برای شما مهم است و به دنبال کابینت مقرون به صرفه‌تری هستید، می‌توانید از سبک نئوکلاسیک که پیچیدگی کمتری دارد، برای طراحی این کابینت استفاده کنید.

1.کیفیت رنگ کابینت

کیفیت رنگ و شیوه رنگ‌آمیزی، عوامل مهم در تعیین قیمت کابینت‌های روکش چوب هستند. برای رنگ‌آمیزی این کابینت‌ها، اغلب از رنگ‌های سیلر کیلر و پلی‌اورتان استفاده می‌کنند که از لحاظ قیمت و کیفیت متفاوت‌اند. همچنین، تکنیک‌های رنگ‌آمیزی مختلفی وجود دارند، از جمله تکنیک‌های کهنه‌کاری یا پتینه‌کاری، که می‌توانند به افزایش کیفیت و زیبایی کابینت‌ها کمک کنند. با این حال، توجه به کیفیت رنگ‌آمیزی بسیار حیاتی است و بهتر است از رنگ‌های با کیفیت استفاده کنید تا رنگ کابینت‌ها در طول زمان زرد نشوند یا از بین نروند.

اما تنها شناخت عوامل تاثیر گذار بر قیمت کابینت روکش چوب، برای خرید این کابینت کافی نیست. در ادامه به مرور نکات مهم مربوط به قیمت گیری کابینت روکش چوب می‌پردازیم.

4 نکته مهم که قبل از قیمت گیری کابینت روکش چوب باید بدانید

طی آخرین گزارش‌های به دست آمده از بازار کابینت، هنگام قیمت گیری کابینت روکش چوب، توجه به 3 نکته اساسی اهمیت بسیار زیادی دارد. این نکات را در ادامه بررسی می‌کنیم.

1.پرهیز از قیمت‌گیری متری

قیمت‌گیری متری کابینت که در بازار هم خیلی رایج است، روش درستی برای محاسبه قیمت کابینت روکش چوب نیست. در قیمت‌گیری متری، جزئیاتی مانند عوامل موثر بر تعیین قیمت که در بالا گفته شد و مواردی مانند هزینه حمل و نصب و ... در نظر گرفته نمی‌شوند. درنتیجه شما باید در انتها، هزینه بیشتری نسبت به هزینه متری و اولیه اعلام شده توسط کابینت‌ساز پرداخت کنید.

اما روش درست قیمت گیری به این صورت است که باید از کابینت ساز بخواهید که در محل حضور پیدا کند. سپس ابعاد کابینت را بر اساس طرح دلخواه شما اندازه گیری کند. در نهایت قیمت تمام شده طرح نهایی را به شما اعلام کند.

2.توجه به کیفیت در کنار قیمت

باید دقت داشته باشید که به بهانه کاهش قیمت کابینت روکش چوب، از کیفیت کابینت غافل نشوید. چرا که در این صورت ناچار هستید در مدت زمان کوتاهی، کابینت خود را تعمیر یا تعویض کنید. بنابراین در استعلام قیمت کابینت روکش چوب، بهترین قیمت، کمترین قیمت نیست.

3.استعلام قیمت از چندین مجری کابینت

پس از تصمیم‌گیری برای انتخاب کابینت مورد نظر خود، در مورد جزئیات کار با چند کابینت‌ساز حرفه‌ای مشورت کنید و از هر کدام از آن‌ها برای قیمت تمام شده کار استعلام بگیرید. با این کار می‌توانید قیمت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. چنانچه قیمت‌های استعلام شده نزدیک به هم بودند، بهتر است بر اساس میزان تخصص و نظم کابینت‌ساز، فرد مناسب را انتخاب نمایید.

4.بستن قرارداد مطمئن

با انتخاب کابینت‌ساز مناسب و توافق بر سر قیمت تمام شده، با او قرارداد کابینت مطمئن ببندید. پیشنهاد می‌شود تمام جزئیات اجرایی را به صورت شفاف و کتبی در قرارداد ذکر کنید تا در زمان اجرای پروژه و پرداخت نهایی، با مشکلی روبرو نشوید.

پس اگر می‌خواهید در قیمت گیری و خرید کابینت روکش چوب دچار ضرر و زیان نشوید، رعایت نکات ذکر شده در این بخش را فراموش نکنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها