|
کدخبر: 306591

کابینت ممبران چیست و چه مزایایی دارد؟

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای به‌شمار می‌رود. به اصطلاح باید گفت آشپزخانه قلب خانه است. زیبایی آشپزخانه می‌تواند روی زیبایی دیگر بخش‌های منزل نیز تأثیر داشته باشد. یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که می‌تواند زیبایی آشپزخانه را دوچندان کند کابینت است. کابینت‌ها در انواع مدل‌ها و جنس‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. هریک از انواع کابینت‌ها از متریال‌های خاصی ساخته شده‌اند. به همین علت ویژگی‌های متفاوتی دارند. یکی از انواع کابینت‌هایی که به وفور برای آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، کابینت ممبران است. با شنیدن این نام ممکن است این سؤال برای شما ایجاد شود که کابینت ممبران چیست؟ با ما همراه باشید تا شما را با این نوع کابینت و مزایای آن آشنا کنیم.

کابینت ممبران جدید

معرفی کابینت‌های ممبران

کابینت‌های ممبران یکی از انواع کابینت‌هایی هستند که آن‌ها را براساس دو سبک مدرن و کلاسیک تولید می‌کنند. این کابینت معمولاً برای سبک‌های کلاسیک و مجلل‌ به کار برده می‌شود. این کابینت‌ها توانسته‌اند توجۀ افرادی که به کابینت‌های چوبی و روکش چوب علاقه دارند را به خود جلب کنند. هریک از انواع کابینت ممبران می‌تواند جلوه‌ای مدرن و کلاسیک به آشپزخانه بخشد و یک نمای بسیار جذاب را ایجاد کند.

برای تولید این نوع کابینت‌ها، از ورق‌های‌ ام‌دی‌اف استفاده می‌کنند. کابینت‌های تولیدشده با این روش می‌توانند به شکل‌های مختلف، مانند جزیره، کابینت‌های ‌ایستاده، زمینی و غیره مورد استفاده قرار گیرند. طرح‌های درج‌شده روی کابینت‌های ممبران با استفاده از دستگاه‌های خاصی حک می‌شوند و در نهایت روکش‌های مخصوص روی آن‌ها نصب می‌شوند. اگر شما هم قصد خرید کابینت‌ ممبران دارید، باید قبل از خرید، با مزایا و معایب کابینت ممبران آشنا شوید تا بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید.

مزایای کابینت‌های ممبران

حال که متوجه شدید کابینت ممبران چیست، بهتر است به بررسی مزایا و معایب کابینت ممبران بپردازیم. کابینت‌های ممبران به دلیل داشتن مزایای متعدد، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و در آشپرخانه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند . از مهم‌ترین مزایای این کابینت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مقایسه با بسیاری از نمونه‌های دیگر قیمت ارزان‌تری دارند.

  • تمیز کردن این نوع کابینت نسبت‌به نمونه‌های چوبی راحت‌تر است.

  • تنوع رنگ بالایی دارند و شما می‌توانید بهترین رنگ بندی های کابینت ممبران را انتخاب کنید.

  • کابینت‌های ممبران سطحی یکدست و صاف دارند.

  • در برابر رطوبت و نفوذ آب بسیار مقاوم هستند.

  • تولید آن‌ها در دو سبک مدرن و کلاسیک صورت می‌گیرد.

  • در برابر خط‌وخش و ساییدگی مقاومت قابل قبولی دارند.

  • ماندگاری و طول عمر آن‌ها بالا است.

معایب کابینت‌های ممبران

همان‌طورکه بیان کردیم، کابینت‌های ممبران مانند بسیاری از نمونه‌های دیگر، در کنار مزایای متعدد معایبی نیز دارند. با شناخت معایب این کابینت‌ها می‌توانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. از مهم‌ترین معایب این کابینت‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ظرافت بیش از حد طرح‌های کابینت‌ها؛

  • حساسیت آن‌ها به نور و حرارت؛

  • تعمیر دشوار کابینت‌ها با همان طرح و رنگ قبل.

    کابینت ممبران سفید استخانی

انواع کابینت‌های ممبران

کابینت‌های ممبران در نمونه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. از انواع کابینت ممبران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابینت‌های ممبران مدرن

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کابینت‌های ممبران به شکل‌‌های ساده و قدیمی تولید می‌شوند. این در حالی است که می‌توان این نوع کابینت‌ها را مطابق با دکوراسیون‌های مدرن طراحی کرد. کابینت‌های ممبران مدرن درواقع نمونۀ ساده‌شدۀ کابینت‌های کلاسیک هستند. این بدان معناست که کابینت ممبران مدرن ازنظر طرح و منبت‌کاری، ساده‌تر طراحی شده‌است.

  • کابینت‌های ممبران کلاسیک

یکی دیگر از انواع کابینت ممبران، نمونۀ کلاسیک است. اصلی‌ترین نوع این کابینت‌ها طرح کلاسیک دارند. این نوع کابینت به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که شما با یک نگاه می‌توانید طرح‌ها و نقش‌های برجستۀ آن را ببینید. زیبایی و اصالت کابینت‌های ممبران کلاسیک می‌توانند سبکی کلاسیک و جذاب را به آشپزخانۀ شما ببخشند.

کابینت ممبران سفید

رنگ‌بندی کابینت ممبران

کابینت‌های ممبران رنگ‌بندی‌های بسیار جذاب و متنوعی دارند. به‌گونه‌ای که می‌توانید براساس دکوراسیون آشپزخانۀ خود، بهترین رنگ‌ها را انتخاب کنید. ما در این بخش برخی از بهترین رنگ بندی های کابینت ممبران را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • رنگ سفید

سفید یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای کابینت‌های ممبران به‌شمار می‌رود. کابینت‌های ممبران سفید کلاسیک و مدرن طرفداران زیادی دارند. این رنگ می‌تواند با انعکاس نور، روشنایی آشپزخانه را چند برابر کند. این امر موجب شده‌است تا فضای آشپزخانۀ شما بزرگ‌تر از قبل نشان داده شود.

  • رنگ سفید صدفی

از دیگر رنگ‌های پرطرفدار کابینت‌های ممبران می‌توان رنگ سفید صدفی را نام برد. این رنگ تأثیر زیادی روی زیبایی محیط دارد و می‌تواند مانند رنگ سفید فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه دهد. اگر آشپزخانه شما فضای کوچکی دارد، این رنگ می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

بسیاری از طراحان کابینت‌های ممبران سفید صدفی را با جزیره‌ای به رنگ تضاد به کار می‌برند تا بتوانند یک تضاد جذاب ایجاد کنند. تفاوتی نمی‌کند نوع کابینت ممبران شما مدرن است یا کلاسیک، در هر صورت شما می‌توانید با انتخاب این رنگ زیبا جلوه‌ای جذاب به آشپزخانه خود دهید.

  • رنگ گردویی

در صورتی که می‌خواهید برای آشپزخانۀ خود کابینت‌های ممبران کلاسیک را انتخاب کنید، رنگ گردویی می‌تواند یک رنگ‌بندی جذاب برای محیط آشپزخانۀ شما ایجاد کند. کابینت‌های گردویی رنگ ممبران در صورتی که به بهترین شکل ممکن اجرا شود، بسیار شبیه به کابینت‌های چوبی هستند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که این رنگ نمی‌تواند برای آشپزخانه‌های که فضای کمی دارند مناسب باشند. این امر باعث شده‌است تا فضای آشپزخانه کوچک‌تر به نظر برسد. بنابراین سعی کنید رنگ گردویی را برای آشپزخانه‌هایی به‌کار ببرید که فضای بزرگی دارند.

جمع‌بندی

امروزه کابینت‌ها در انواع مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. برای تولید هر مدل کابینت، از متریال‌های خاصی استفاده می‌کنند. یکی از انواع کابینت‌های بسیار محبوب، نوع ممبران است. کابینت ممبران یکی از انواع کابینت‌های جذاب و پرطرفدار برای آشپزخانه به‌شمار می‌رود. قیمت این کابینت حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان برای هر متر است. این کابینت‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند. کابینت‌های ممبران مانند هر محصولی دیگری، مزایا و معایب خاصی دارند. ما در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین مزایا و معایب آن‌ها را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید قبل از خرید، این موضوع را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید. با خرید این کابینت‌ها می‌توانید جلوۀ بسیار زیبایی در آشپزخانۀ خود ایجاد کنید.

جهت سفارش و خرید کابینت آشپزخانه ممبران در تهران و سایر شهر های ایران می توانید به شرکت آرشام دکور به آدرس اینترنتی www.arshamdecor.com مراجعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها