|
کدخبر: 282042

پرفروش ترین کابینت های سال ۱۴۰۱

امسال نیز مثل سالهای اخیر به دلیل مواجه شدن با بحران اقتصادی و کاهش ارزش پولی و کاهش درآمد و به دنبال آن پایین آمدن قدرت خرید مردم و تاثیری که بر تمام کالاها گذاشت صنعت ساختمان

به خصوص کابینت از این امر مستثنی نبوده به همین خاطر در سال ۱۴۰۱ در خرید کابینت گرایش مردم  به کابینت های قیمت مناسب  خصوصاً کابینت ام دی اف بیشتر شده است ‌‌‌.

کابینت ام دی اف یکی از زیر مجموعه های کابینت مدرن است از قدیم هم یکی از پرطرفدار ترین کابینت ها بوده و برخلاف آنچه که بین مردم رواج دارد قیمت پایین آن دلیل بر بی کیفیت بودن آن نیست، اتفاقاً به علت مقاومت بالای آن در برابر خط و خش و همینطور تنوع بالا در طرح و رنگ باعث شده که از نظر ظاهری کم و کسری از دیگر کابینت ها نداشته باشد و صد درصد میتوان کار های شیک و زیبایی با ورقهای ام دی اف طراحی و اجرا کرد و قیمت پایین تر آن نسبت به سایر کابینت ها باعث شده امسال به یکی از پرفروش ترین کابینت ها تبدیل شود.

کابینت های گلاس متری چند ؟

عواملی که برقیمت تمام شده انواع کابینت موثر است عبارتند از ؛

جنس بدنه ،درب ونماها، و یراق آلات مصرفی که در ساخت آنها استفاده میشود . بدنه و یراق آلات در اکثر کابینتها مشترک است ، و آنچه باعث ایجاد تفاوت در قیمت کابینتها میشود جنس دربهای کابینت است .

در کابینتهای هایگلاس نیز برندهای مختلفی از ورق هایگلاس در ایران موجود است و هرچه این ورقها باکیفیت تر باشد که معمولای برندهای خارجی دارای کیفیت بالاتری هستند، قیمت بالاتری دارند . والبته جنس ورق استفاده شده در ساخت کابینت هایگلاس هم بر قیمت تمام شده آن موثراست .

همچنین جنس و نوع یراق آلات مصرفی هم بر قیمت کابینت تاثیر گذار است.

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد در حال حاضر کابیتت هایگلاس در رنج قیمتی ۳۵۰۰۰۰۰تومان تا ۴۲۰۰۰۰۰ تومان در بازار موجود است.

کابینت ام دی اف بهتر است یا های گلاس ؟

کابینت ام دی اف و های گلاس هر دو زیر مجموعه کابینت مدرن هستند و از نظر استانداردهای طراحی شبیه به یکدیگرند ، طراحی ساده استفاده از دستگیره های مخفی یا لمسی و به کار بردن درب های جکی از خصوصیات این سبک از کابینت است .

اگر بخواهیم این دو کابینت را با هم مقایسه کنیم می توان سه فاکتور شکل ظاهری ، دوام و استحکام و قیمت تمام شده را در نظر بگیریم .

از نظر شکل ظاهری که هر دو کابینت در یک سبک طراحی قرار دارند اما کابینت های هایگلاس به دلیل درخشندگی بالا و سطح صاف و صیقلی که دارند جذاب تر هستند و بازتاب نور ببشتری داشته که برای فضاهای کوچک باعث بزرگتر شدن فضا می شوند. اما همین سطح صاف و صیقلی در برابر خط و خش بسیار حساس است و اگر ملاک شما برای انتخاب کابینت دوام و استحکام می باشد، کابینت های ام دی اف انتخاب بهتری هستند. از نظر قیمتی تقریبا هر دو کابینت در یک رنج قیمتی قرار دارند و بسته به متریال مصرفی در ساخت آن ها که ایرانی باشد یا خارجی در رنج قیمتی ۳.۴۰۰.۰00 تومان تا ۴.۲۰۰.00۰  تومان قرار می گیرند .

پر طرفدارترین رنگ های کابینت ممبران کدامند ؟

کابینت ممبران یکی از زیر مجموعه های کابینت کلاسیک است و به علت تنوع در رنگ و ابزارهایی که می توان بر روی درب های آن اجرا کرد به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کابینت ها تبدیل شده است.

رنگ کابینت ممبران توسط روکش pvc که بر روی آن پرس می شود مشخص می گردد؛ رنگ بندی و طرح و نقش روکش های وکیوم بسیار متنوع است و با انتخاب درست رنگ و نقش می توان نمای جذابی به کابینت آشپزخانه داد‌.

در این نوع کابینت رنگ سفید در میان رنگ های دیگر بسیار پرطرفدار است. رنگ سفید نقش روشن کننده و بزرگ کننده فضا را دارد و با هر رنگی می تواند هماهنگی داشته باشد و با دیگر طیف ها هم ترکیب می شود مثل سفید صدفی و سفید طلایی رنگ سفید صدفی یکی از پر طرفدارترین رنگ ها در کابینت ممبران به شمار می آید و مناسب کسانی است که خواستار رنگ سفید هستند اما نمی خواهند فضای خیلی سرد و بی روح داشته باشند‌.

رنگ سفید طلایی هم یکی از پر طرفدارترین رنگ ها در کابینت ممبران است. همان طور که گفته شد رنگ سفید به تنهایی باعث بی روح شدن فضا می گردد ولی اگر با طلایی ترکیب شود ظاهر کابینت را با شکوه و سلطنتی می کند و با استفاده از سرستون و گل و منبت های حکاکی شده با پتینه طلایی در این کابینت می تواند زیبایی آن را دو چندان کند.

کابینت ممبران کرم یکی دیگر از پر طرفدارترین رنگ های این سبک است.

کرم رنگ گرم و آرامش بخشی دارد این رنگ بهترین جایگزین رنگ سفید می باشد، فضا را بزرگ تر نشان می دهد و در عین حال سرد و بی روح نیست و با اکثر رنگ ها به راحتی هماهنگ می شود چرک تاب بودن رنگ کرم یکی دیگر از دلایل محبوبیت این رنگ است  چون رحت تر نظافت می شود.

یکی دیگر از رنگ های پر طرفدار کابینت ممبران رنگ قهوه ای است به خصوص اگر قهوه ای تیره باشد چون این طیف رنگی نزدیک ترین حالت به چوب طبیعی را دارد .

رنگ قهوه ای جز رنگ های گرم و خنثی محسوب می شود و جز پر کاربردترین رنگ ها برای دکوراسیون است.

یکی دیگر از رنگ های پر طرفدار این سبک قهو ه ای روشن است و مناسب کسانی است که می خواهند کابینت گرمای چوب را داشته باشد ولی خیلی فضا را تیره و بسته نشان ندهد‌.این رنگ به راحتی با لوازم منزل هماهنگ شده و حس خوبی را القا می کند.

پرفروش-ترین-کابینت

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها